Niebieski w kuchnie

1. Data: 2002-02-13 15:40:17

Temat: Niebieski w kuchnie
Od: "Redaktor" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od pewnego czasu nurtuje mnie pewien problem
Jak zabarwić potrawy w naturalny sposób na niebiesko
Wyjaśniam, ze problem ten wyniknął podczas przeglądani kuchni francuskiej o
tam było podane jak to pstrąga sprawić, żeby nabrał niebiańskich barw (w
szczegóły nie będę wchodził )
Własnie - jak to zrobić?

pozdr

Paweł eF

1. Data: 2002-02-13 16:12:16

Temat: Re: Niebieski w kuchnie
Od: "Ziuty" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tam było podane jak to pstrąga sprawić, żeby nabrał niebiańskich barw (w
> szczegóły nie będę wchodził )
> Własnie - jak to zrobić?
>
> pozdr
>
> Paweł eF
> No to bez szczegółów;musisz sprawioną rybę sparzyć wrzącym octem.
Powodzenia - Ziuty

1. Data: 2002-02-13 22:52:36

Od: "eurozbok" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zabarwić potrawy w naturalny sposób na niebiesko

Polecam szafran suszony. Trzeba go zaparzyc i napar mozesz uzywac do
barwienia. Ale, swoja droga, smiesznie wyglada niebieskie jedzenie.
Pozdrawiam
P.

1. Data: 2002-02-14 10:27:25

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redaktor" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tam było podane jak to pstrąga sprawić, żeby nabrał niebiańskich barw (w

Hmm... A będzie Ci takie niebieskie jedzenie smakowało?
Dla mnie jest coś nienaturalnego w niebieskim jedzeniu. Po prostu niebieskie
nie kojarzy mi się z jadalnym...
Może to od czasu, kiedy byłam pierwszy raz we Włoszech i zobaczyłam
niebieskie lody. Bardzo chciałam ich spróbować. Ten smak nazywał się po
ichniemu puffo. Brzmiało smakowicie, ale lody okazały się anyżkowe... ble...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-02-14 13:29:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ichniemu puffo. Brzmiało smakowicie, ale lody okazały się anyżkowe... ble...

juz na pewno pare razy pisalam, jak w Nigerii bylam na Blue
Party, na czyjes urodziny. Kto nie mial na sobie niebieskiego
czegos - ladowal w basenie z niebieska woda. chleb czosnkowy byl
niebieski, napoje i lod, salatka z niebieskimmajonezem,
desryniebieskie (tort, galaretka, bezy [moje] z niebieska bita
smietana[dalej moje], ale najgorzej rano, przy sprzataniu (par
ty bylo wieczorem, przy niebieskim oswietleniu) prezentowal sie
...mus z lososia...

smaku zadnego nie bylo niebieskiego

Krysia

P.S. O ile pamietam mialam niebieska sukienke i buty, o co u
mnienie trudno, takze samo mocny niebiesk imakijarz i wlosy, co
se nieco z rudym gryzlo ;))). Wykupilismy wtedy zaly zapas
niebieskiego barwnika do zywnosci w takim dziwnym sklepie
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-14 19:38:08

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> No to bez szczegółów;musisz sprawioną rybę sparzyć wrzącym octem.
> Powodzenia - Ziuty
-------------------------
Pstraga mozna tez gotowac w wodzie z occtem, bedzie blekitny. Do lukrow i
innych takich jest niebieski barwnik, w Angli jest, wiem bo mi kolezanka
przysyla. Ziemniaki tez sa niebieskie, nazywaja sie blue kongo, wygladaja
obrzyliwie, smakuja jak normalne ziemniaki.
baska

1. Data: 2002-02-15 10:06:40

Od: "Redaktor" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli natuarlnego sposobu
k:(((((
(oprócz barwników oczywiście)
co do nienaturalności - własn o to chodzi :))))

pozdr
Paweł eF

1. Data: 2002-02-18 08:31:55

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam szafran suszony.

szafran na niebiesko???

1. Data: 2002-02-18 09:17:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>szafran na niebiesko???

no bo wiesz, jak wyrzucisz te wstretne preciki to moze Ci
zostanie niebieski kolor...ti-hi-hi-hi

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-18 12:29:51

Od: "Redaktor" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szafran na niebiesko???

szafran to chyba na żółto ale ma pewną refleksję na ten temat
otóz ma okualry tzw. blue blockery - są żółt i wycinają z pola widzenia
kolor niebieski
może szafran (też żółty) wcina wszystko co niebieskie a jak się go zaparzy
to oddaje;)))) ?

co do niebieskiego - pozostaje tylko blue curaco

????
Małe pytanko!!!
ogorki konserwowe
Re: Niebieski w kuchnie