Niemowlę 4 misiące - od 3 tyg. uporczywy katar

1. Data: 2013-02-22 09:09:49

Temat: Niemowlę 4 misiące - od 3 tyg. uporczywy katar
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam problem ze swoją córeczką. Od 3 tyg. męczy ja katar. Przez 2 tyg. był
katar i kaszel. Ostatni tydzień sam katar (głównie w nocy i rankiem). Mała
podczas karmienia piersią się przydusza, katar jest dla niej mocno
uciążliwy. W ciągu dnia nosek w miarę OK, ale to chyba ze względu na pozycję
leżenia i noszenia.
Nie wiem co czynić dalej. Byliśmy juz 3 razy u lekarza. Twierdzi że to
przeziębienie. Lekarz osłuchała płucka i nic nie słychać. Ja powoli
zastanawiam się czy to nie alergia.
Poniżej opiszę jakie leki dziecko przyjmowało i przyjmuje:

- Syrop prawoślazowy - od 28.I do dzisiaj 2 x dziennie
- krople Dicortineff + Cebion wit. C - od 11.II do 18.II 2x dziennie
- krople Nasivin + Flegamina - od 18.II przez 4 dni
- Sterimar Hipertoniczny roztwór wody morskiej + wyciąganie kataru
aspiratorem - od 28.I do dzisiaj
- inhalacja inhalatorem tłokowym z solą fizjologiczną - ostatni tydzień

Pomieszczenie nawilżamy nawilżaczem (ok. 55% wilgotności), temp. w
pomieszczeniu ok. 19-20oC. Ostatnie nocki układamy dziecko na poduszeczce.

Co należy robić dalej? Może wymaz z noska wykonać?

2. Data: 2013-02-22 17:30:35

Temat: Re: Niemowlę 4 misiące - od 3 tyg. uporczywy katar
Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przeziębienie. Lekarz osłuchała płucka i nic nie słychać.
> Pomieszczenie nawilżamy nawilżaczem (ok. 55% wilgotności), temp. w

Taka temperatura to dla pracy fizycznej.
Zapytaj lekarki w jakiej temperaturze trzyma sie chore dzieci.
S*

3. Data: 2013-02-22 19:38:13

Temat: Re: Niemowl? 4 misi?ce - od 3 tyg. uporczywy katar
Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-22 10:09, gucio pisze:
> Witam.
> Mam problem ze swoj? c?reczk?. Od 3 tyg. m?czy ja katar.
Moje dzieci są już dorosłe, ale pamiętam że jak miały katar to leżały na
brzuszku. Nawet spały w nocy na brzuszku. Oczywiście najpierw musiały po
posiłku "beknąć" aby nie ulewały pokarmu.
Na mój gust ten katar trwa już tak długo, że należy pójść do pediatry.

> Pomieszczenie nawil?amy nawil?aczem (ok. 55% wilgotno?ci), temp. w
> pomieszczeniu ok. 19-20oC.
Tyle powinno być w nocy. W dzień 20 - 22. W czasie kąpieli więcej o
dalszych kilka stopni.
W pomieszczeniu powinne być paprocie nie produkujące zarodników.
Miałem też zawsze roślinę doniczkową "anginkę". Miała pokrój drzewka.
Palczaste liście z włoskami. Liście po ściśnięciu wydzielały olejki
eteryczne "zabijające bakterie i wirusy".
Pokój powinien być wietrzony, słoneczny. Dziecko powinno zażywać kąpieli
słonecznych - leżeć na golasa na słońcu po kilka minut przy
temperaturze powietrza około 30 stopni.
Do podgrzewania pokoju używałem termowentylatora o przełączanej o mocy 1
kW, 2 i 3 kW. Po nagrzaniu wyłączałem i dopiero wtedy rozbierałem
dziecko do kąpieli wodnej czy słonecznej.
--
dziadek2

4. Data: 2013-02-23 09:09:08

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dziadek2" <d...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Tyle powinno być w nocy. W dzień 20 - 22. W czasie kąpieli więcej o
> dalszych kilka stopni.

To dotyczy zdrowych zahartowanych dzieci.
Dla dzieci chorych ma byc 22-26 i wilgotnosc 30-60:
http://filterair.info/pdf/AIA%20DHHS%20Ventilation%2
0Requirements%20for%20Areas%20Affecting%20Patient%20
Care%20in%20Hospitals.pdf

Jak w domu jest dziecko to nawilzacz raczej jest zbedny.
S*

Bol w klatce po naglym ruchu
Niezłe?
Cukrzyca 1.