? Niemożlwe. Jeszcze nie ma wątku o .... ?

31. Data: 2013-02-14 14:47:35

Temat: Re: ? Niemożlwe. Jeszcze nie ma wątku o .... ?
Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Jan 2013 13:37:36 -0800 (PST), glob napisał(a):

> Ta, tylko ty ciągle piszesz rzeczy nie mające nic wspólnego z
> katolicyzmem

Dlaczego tak uważasz? Przecież jestem katoliczką.

> i niedostrzegasz że on uważa zupełnie inaczej niż ty
> chcesz uważać.

Ten fanatyczny katolicyzm, zaściankowy, zamknięty, niemyślący itp. być może
w wielu kwestiach uważa nieco inaczej niż ja. Jednak od takiego stronię.
To mój świadomy wybór. Tak jak i świadomym wyborem jest bycie katoliczką.
Dziękuję Bogu, że dał mi rozum i serce, by odróżnić ślepy i z gruntu rzeczy
zły fanatyzm od wyznania popartego żywą wiarą.

M.

32. Data: 2013-02-14 14:53:45

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 02 Feb 2013 13:26:04 +0100, zażółcony napisał(a):

> istnienia

> Tak na boku: ja tam jakoś specjalnie nie jestem przywiązany do
> etykiety 'buddysta'. A moje zaangażowanie w życie tutejszych buddyjskich
> społeczności spadło prawie do zera ostatnimi laty. Co mi po etykiecie ?

Masz absolutną rację. Człowiek nie wierzy dla etykiety. Podobnie uważam, że
nie powinien podpisywać się pod konkretnym wyznaniem tylko i wyłącznie dla
etykiety.

> [...]
> indywidualnej tożsamości i wyraźnych granic) z innego (prawie jak u
> Heisenberga :).
>
> Tu mamy podstawową różnicę między buddyzmem i m.in. katolikami
> - chrześcijanie mają bardzo dużą skłonność do nadawania trwałej
> osobowości, tożsamości zarówno absolutowi (Święta Trójca - Bóg w
> trzech Osobach), jak i człowiekowi - trwała tożsamość duszy. Buddyści
> odwrotnie - mają skłonność wszystkiemu nadawać naturę pustki - czyli
> brak cech ostatecznie trwałych, niezmiennych, brak granic - poza
> jedną cechą - potencjałem do tworzenia niezliczonych nietrwałych

Ciekawe to, co napisałeś... Ogromne dzięki za obszerną odpowiedź ukazującą
Twoje postrzeganie tych dwóch religii :)

M.

33. Data: 2013-02-19 18:42:20

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Feb 2013 10:33:43 +0100, olo napisał(a):

> Użytkownik "Fragile"

> Problem polega na tym, że w sprawach wiary organizacja KK żąda od swoich
> wyznawców ślepego posłuchu. Większość znanych mi osób uznających się za
> wierzące jest po prostu heretykami, bo część z tych dogmatów odrzuca. Ale z
> drugiej strony to myślę że wszyscy, może pomijając paru spadkobierców
> Ignacego Joloya, jesteśmy z punktu widzenia doktryny KK heretykami. Chyba
> nie da się pogodzić otwartego umysłu z bezgraniczną wiarą w zabobony, często
> o średniowiecznym rodowodzie.

I tutaj możesz mieć rację.
Ciekawe jest też to, że religia katolicka odrzuca wiarę w zabobony (w to,
co postrzega jako zabobony), a jednak wiele osób uważających się za
katolików tę wiarę w zabobony aktywnie praktykuje/pielęgnuje. Co więcej,
niektórzy uważają to wręcz za przejaw katolicyzmu.
Myślę, że najważniejsze w tym wszystkim jest czyste serce i sumienie.

Nie wiem. Nie umiem się do tego odnieść, i otwarcie się do tego przyznaję.
Jestem za mała.
Jedyne co mogę, to tu, na Ziemi, traktować zwierzęta z szacunkiem, jako
stworzenia boże, czujące, cierpiące, odczuwające np. ból lub zadowolenie.

> Nie zastanawiałaś się czy w raju będzie ci towarzyszył kotek, piesek lub co
> gorsza komary?

Nie jestem w stanie wyobrazić sobie raju. Myślę, że nie jest do
wyobrażenia.
Przypuszczam jednak, że każdy kto do niego trafi, bedzie miał tam to, co
zapewni jemu samemu uczucie bezgranicznej szczęśliwości i miłości.

> Nie chce ze mną gadać ;(

Odetkaj uszy i otwórz oczy ;)

> Najbliższy mi Manitou, twierdzi że każda jedna
> rzecz, nawet te nieożywione, mają dusze.

:)
> Podobno inne naczelne również oszukują, taki los, konflikt pomiędzy
> interesem jednostki a interesem stada winny.
>>
> Nie generalizowałbym, otrzymaliśmy możliwości

Otrzymalismy wolną wolę. Możliwości i okazje stworzyliśmy IMO sami.

> więc zdarza się tak je
> wykorzystywać. Przynajmniej polepsza się ograniczanie tego okrucieństwa
> wobec własnego gatunku,

Hmm, ja tego tak różowo nie widzę, ale ja w ogóle mało co na różowo
widzę :)

> kierunek rozwoju więc wydaje się być słuszny :)

Się okaże. To już pewnie nie my bedziemy oceniać ;)

M.

34. Data: 2013-02-19 19:51:06

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile"

> [...]
>niektórzy uważają to wręcz za przejaw katolicyzmu.
>Myślę, że najważniejsze w tym wszystkim jest czyste serce i sumienie.

Jedyna spójna interpretacja doktryny katolickiej, jaką usłyszałem, zakłada
że nie bardzo. Dogmat wszechmiłości nie da się pogodzić z mękami piekielnymi
i wymaga wiary w apokatastazę :) Witaj w raju :) Czystość serca i sumienia
przełoży się więc chyba tylko najwyżej na czas wymagany na dotarcie do niego
;)

>Nie wiem. Nie umiem się do tego odnieść, i otwarcie się do tego przyznaję.
>Jestem za mała.
U Manitou jest prościej. W Krainie Wiecznych Łowów musi być zwierzyny w bród
;)

> [...]
>Przypuszczam jednak, że każdy kto do niego trafi, będzie miał tam to, co
>zapewni jemu samemu uczucie bezgranicznej szczęśliwości i miłości.

Faktycznie, przecieków stamtąd brak ;)

>Odetkaj uszy i otwórz oczy ;)

Im bardziej się staram, tym jest gorzej ;(

>Otrzymalismy wolną wolę. Możliwości i okazje stworzyliśmy IMO sami.

Głownie dzięki przewadze cywilizacyjnej :)

>Się okaże. To już pewnie nie my bedziemy oceniać ;)

I całe szczęście :)

pzdr
olo

35. Data: 2013-02-22 18:26:16

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-14 15:47, Fragile pisze:
> [...]
> Dziękuję Bogu, że dał mi rozum i serce, by odróżnić ślepy i z gruntu rzeczy
> zły fanatyzm od wyznania popartego żywą wiarą.

Olo, wiesz co ? Tak sobie myślę, że sedno, więcej - geniusz
sukcesu tych, co budowali i dalej budują gigantyczną instytucję
jaką jest KRK jest to, że ludzie będący oczywistymi heretykami
mimo to czują głęboką, katolicką tożsamość, przynależność
i stają w jego obronie :)

Mega-umiejętnie rozegrana manipulacja oparta na wzmacnianiu
plątaniny odczuć winy-obowiązku, wstydu-lojalności :)
(kiedyś jeszcze strachu, dziś już przede wszystkim winy i wstydu)

Każdy katolik jest ŚWIĘCIE PRZEKONANY że nie ma większego dobra
na tym świecie, niż to, co mówi i robi KRK :)

36. Data: 2013-02-22 19:53:09

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 19:26, zażółcony <r...@c...op.pl> wrote:

> Olo, wiesz co ? Tak sobie my l , e sedno, wi cej - geniusz
> sukcesu tych, co budowali i dalej buduj gigantyczn instytucj
> jak jest KRK jest to, e ludzie b d cy oczywistymi heretykami
> mimo to czuj g bok , katolick to samo , przynale no
> i staj w jego obronie :)
>
> Mega-umiej tnie rozegrana manipulacja oparta na wzmacnianiu
> pl taniny odczu winy-obowi zku, wstydu-lojalno ci :)
> (kiedy jeszcze strachu, dzi ju przede wszystkim winy i wstydu)
>
> Ka dy katolik jest WI CIE PRZEKONANY e nie ma wi kszego dobra
> na tym wiecie, ni to, co m wi i robi KRK :)

Tak samo jak każdy STALINISTA jest przekonany że nie ma większego
dobra jak partia i komunizm. Wiadomo kto uciekł od wolności, jak ona w
89 zastukała do Polski.

Po co tacy żyją?
My Polacy możemy wiele zawdzięczać Stalinowi!
Katolicyzm jako źródło cierpień
My First Video Part 2
Gorgeous brunette by the pool