Niespodziewany skutek operacji Angeliny Jolie - pozytywny

1. Data: 2013-05-18 17:06:53

Temat: Niespodziewany skutek operacji Angeliny Jolie - pozytywny
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W całej Polsce gwałtownie wzrosła liczba kobiet zgłaszających się na badania
profilaktyczne na raka, jeszcze więcej pyta o badania genetyczne. To tzw. efekt
Angeliny Jolie, która w obawie przed nowotworem poddała się obustronnej mastektomii

http://wiadomosci.onet.pl/wideo/niespodziewany-skute
k-operacji-angeliny-jolie,128082,w.html

decyzja angeliny widac miala pozytywne oddzialywanie na polskie kobiety. co tak
oburzalo to zascianek? ze slusznie podjela racjonalna decyzje. bo obciazenie
dzidziczne jest nie do przeskoczenia. a wskaznik bliski 90% to b.powazne zagrozenie.

2. Data: 2013-05-18 17:08:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 08:06:53 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
dzidziczne jest nie do przeskoczenia. a wskaznik bliski 90% to b.powazne zagrozenie.

To teraz w ślad za tym powinna pójść ustawa o refundacji amputacji piersi
"na życzenie" :-]
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-05-18 17:53:50

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Maj, 17:08, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>   zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
> Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

Głowy, amputacja głowy u buraków.

4. Data: 2013-05-18 19:22:32

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 18 maja 2013 17:08:35 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]

> To teraz w ślad za tym powinna pójść ustawa o refundacji amputacji piersi

wiesz co to profilaktyka? gdyby w wyniku badan genetycznych wydrebniono kobiety z tz.
zwiekszonym ryzykiem zachorowania na raka i poddano je specjalistycznemu leczeniu
odpowiednio wczesniej, to byloby i taniej i skuteczniej. moze to sobie trudno
wyobrazic. sam ide do dentysty dopiero wtedy kiedy boli mnie zab. i z tego powodu
podziwiam osoby tak zdyscyplinowane ze stosuja sie do zalecen profilaktycznych. a ty
jak chcesz to mozesz pic ziolaka albo stosowac akupunkture, modlic sie lub wrozyc z
fusow - "na zyczenie", kogo to w koncu obchodzi.

5. Data: 2013-05-18 19:56:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 10:22:32 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
jak chcesz to mozesz pic ziolaka albo stosowac akupunkture, modlic sie lub wrozyc z
fusow - "na zyczenie", kogo to w koncu obchodzi.

Nie wiem czy wiesz, ale są badania, które mówią, że w USA 90 procent osób
ze zmutowanym genem raka zachoruje, więc wynik Angeliny nie odbiega od
normy w tej populacji - natomiast wskaźnik ten w Polsce wynosi TYLKO 5
procent. Znaczenie ma tutaj czynnik środowiskowy i genetyczny -
najprawdopodobniej styl życia i żywienia jak również WYMIESZANIE genów w
USA jako państwie wielorasowym, podczas gdy u nas stopień tej mieszanki
jest wielokrotnie mniejszy.
Wszystko polega na tym, ze jeden gen nie decyduje o chorobie, ale korelacja
ta wymaga WIELU WSPÓŁISTNIEJĄCYCH Z NIM INNYCH GENÓW, wcale niekoniecznie
zwiazanych z chorobą, chodzi o współistnienie pewnego zestawu genów. W USA
akurat bogactwo genowe (ze względu na wymieszanie ras oraz ich mnogość)
jest ogromne, a także liczebność tej wielokolorowej populacji jest na tyle
wysoka, że wnosi właśnie te "atrakcje" w postaci podatnosci na raka.

Można to porównać do ras psich - niektóre z nich są podatne na konkretne
choroby, inne prawie nie. Skąd to się bierze? - z konkretnego zestawu genów
współistniejących z genem "chorobotwórczym", który jest wskaźnikiem oraz
warunkiem do wystąpienia choroby lub niewystąpienia.

Więc delikatnie mówiąc - należy patrzeć z rezerwą na kampanię reklamową AJ.
:-]

6. Data: 2013-05-18 20:08:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 10:22:32 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> sam ide do dentysty dopiero wtedy kiedy boli mnie zab.

No nie mów!
Ja chodzę zanim zacznie boleć - i to kosztuje mniej państwo, bo chodzę
prywatnie i sama płacę za leczenie. Gdyby to państwo płaciło, wyniosłoby je
to drożej, więc z punktu widzenia państwa powinnam czekać aż ząb będzie do
usunięcia.
Profilaktyka raka w Polsce to fikcja, refundowane są tylko podstawowe
badania, np cytologia - i to raz na dwa lata. Jeśli zechcę wykonać badanie
genetyczne BEZ WSAKZAŃ LEKARSKICH, to sama zapłacę. Takze żeby usunąć pierś
NIE MAJĆ RAKA - również musze zapłacić.
Tymczasem w tv w wypowiedziach lekarzy na temat wskazań do mastektomii i
odtworzenia piersi skwapliwie wycinane są słowa o WYKRYTEJ/ISTNIEJĄCEJ
CHOROBIE - bo wazniejsza jest propaganda. Tworzy się ludziom i obserwatorom
obraz, ze jakoby każdy w POlsce może sobie bezpłatnie wykonać badania
genetyczne, a każda kobieta może zażyczyć sobie mastektomii zapobiegawczo
oraz mieć odtworzony biust na koszt państwa - co jest kłamstwem i
manipulecją.
W mediach kreuje się państwo jako dbajace o zdrowie obywatela, używając do
tego nieuczciwych chwytów.
Sama dziś w tv słyszałam, jak lekarz mówiąc o refundacji mastektomii i
odtworzenia biustu dodaje na koniec "przy stwierdzonej chorobie
nowotworowej" - ale ta końcówka już została wyciszona i zagłuszona muzyką.
Ale ja mam dobry słuch, wiem co ten lekarz miał na myśli i to wcale nie
jest to, co propaganda obecnie wtłacza durnym ludziom.
:-]

7. Data: 2013-05-18 20:11:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 20:08:00 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> Profilaktyka raka w Polsce to fikcja, refundowane są tylko podstawowe
> badania, np cytologia - i to raz na dwa lata. Jeśli zechcę wykonać badanie

WSKAZAŃ

> LEKARSKICH, to sama zapłacę. Takze żeby usunąć pierś
> NIE MAJĆ

NIE MAJĄC

> [...]
> Ale ja mam dobry słuch, wiem co ten lekarz miał na myśli i to wcale nie
> jest to, co propaganda obecnie wtłacza durnym ludziom.

j.p.

8. Data: 2013-05-19 00:45:21

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 20:08, Ikselka pisze:

> Profilaktyka raka w Polsce to fikcja, refundowane są tylko podstawowe
> badania, np cytologia - i to raz na dwa lata.

Raz na trzy lata.

> Tworzy się ludziom i obserwatorom
> obraz, ze jakoby każdy w POlsce może sobie bezpłatnie wykonać badania
> genetyczne,

Cytat proszę - w moim linku była wyraźnie mowa o osobach obciążonych
genetycznie.

a każda kobieta może zażyczyć sobie mastektomii zapobiegawczo
> oraz mieć odtworzony biust na koszt państwa - co jest kłamstwem i
> manipulecją.

Jw.

9. Data: 2013-05-19 12:00:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 May 2013 00:45:21 +0200, Aicha napisał(a):

> Raz na trzy lata.

To lepiej czy gorzej?
:->

> Cytat proszę - w moim linku była wyraźnie mowa o osobach obciążonych
> genetycznie.

Nawet obciazenie genetyczne wobec braku stwierdzenia raka nie daje podstaw
do refundacji.

> a każda kobieta może zażyczyć sobie mastektomii zapobiegawczo
>
> Jw.

Proszę cytat i link, że może :->

10. Data: 2013-06-01 03:50:53

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <19b3bbf9-96aa-41cf-8245-b08ff31bed39
@googlegroups.com>, k...@g...pl says...

> [...]
dzidziczne jest nie do przeskoczenia. a wskaznik bliski 90% to b.powazne zagrozenie.

Nie zauważyłem wzburzenia zaścianka. ;> Ale gdyby tak było, to
wzburzyło go nie informacja o amputacji, ale informacja o tym,
że jesteśmy [akurat w mojej rodzinie raków nie było ;>] wadliwi.
A niektórzy pewnie sobie pomyśleli, że skoro są wadliwi, to nie
powinni mieć dzieci, bo płodzenie dzieci w rodzinie obarczonej
wadami genetycznymi to niedojrzałość i brak odpowiedzialności za
innych.

PF

Jakim trzeba być kołtunem?
Cenzura?