Nieszczesny karpik :)

1. Data: 2003-12-22 21:24:13

Temat: Nieszczesny karpik :)
Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich...

Co zrobic z karpikiem? Prawie 2 kg rybka... na szczescie wypatroszona.. co z
nia zrobic? Wypalo na mnie:) Musze sie tym zajac. Czy ktos bedzie taki mily
i poda jakis sprwadzony przepisik? Cala rodzinka przyjezdza i chcialabym
zeby byli zachwyceni:)
Pozdrawiam goraco

Aleksandra

1. Data: 2003-12-22 21:42:18

Temat: Re: Nieszczesny karpik :)
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprościej będzie pokroić w dzwonka i usmażyc.
Najpierw skrop rybę sokiem z cytryny albo wymocz ze 2 godziny w mleku żeby
straciła mułowaty posmak.
Nastepnie możesz ją po osuszeniu obsypac mąką i wrzucić na rozgrzane masełko
lub olej.
Mozesz równiez po oprószeniu mąką opanierowac je w bułce jak kotlety.

Trochę to prymitywne metody (z całym szacunkiem) ale sprawdzone i tylko od
ciebie zalezy która wybierzesz. Polecam oczywiście smażenie ma maśle.

Możesz karpia np. gotowac lub dusić w rynience na mocnym wywarze jarzynowym,
wychodzi wyśmienity. itp.

Możesz podac karpia równiez po staropolsku w szarym sosie ( tu jednak
dodatek rodzynek itp.) ale jest to przepis dla osób które właśnie lubią
takie smaki.

Ale szczerze jesli nigdy tego nie robiłas nie baw sie w zbyt wydumane
przepisy bo go zepsujesz.
Zycze spokojnej decyzji i smacznego karpika.

1. Data: 2003-12-22 21:46:49

Od: Another <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 22 Dec 2003 22:24:13 +0100, na pl.rec.kuchnia, Aleksandra
napisał(a):

> [...]
> i poda jakis sprwadzony przepisik? Cala rodzinka przyjezdza i chcialabym

Karpik? Rybka? Przepisik? Rodzinka?
Odpowiedź prosta: dobruteńki posiłeczek opanierowany w mączce, jajeczku
i bułeczce tartej z tego zrób skarbeńku.
;)

ps. Nie to, że się czepiam, ale zdrobnienia mają w końcu swoje granice.
WRRRRRRRR.
--
Another

Jak zrobic lukier do pierniczkow?