No i ja tez mam bardzo powazny problem

1. Data: 2003-11-25 14:00:19

Temat: No i ja tez mam bardzo powazny problem
Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Nigdy nie myslałem, że kiedyś będę pisał na tą grupę
z prośbą o pomoc. A jednak...

Mam przyrodniego brata, 21 lat. Miły sympatyczny,
studiuje zaocznie w Krakowie (nie dostał się na
dzienną politologię). Właśnie się okazało, że jest
nałogowym hazardzistą. Ponoć już wcześniej
zdarzało mu się przegrać spore kwoty, ale
udawało się to jakoś zatuszować i zacować w
tajemnicy.Teraz sprawa stała się poważna: Jakimś
cudem wziął podczas wakacji kredyt w Anglii (wskutek
perypertii życiowych naszej matki ma angielskie
obywatelstwo) na 5.000 funtów (ponad 30.000 zł)
plus jeszcze jakieś pożyczki. Kiedy cała sprawa
wyszła na jaw, oczywiście obiecywał, że do tego
nie wróci, ale i tak co chwilę matka znajdowała
jakieś hazardowe kupony w kieszeniach. Czyli
raczej nie ma co liczyć, że sam z tego wyjdzie.
Mama jest załamana, bo kompletnie nie ma z czego
spłacać tych długów. Sam nie mogę jej pomóc
- trójka dzieci i praca naukowa - samiwieci ile
się ma na życie. Zresztą nie byłoby to rozsądne.
30.000 złotych to suma wręcz niewyobrażalna.
Szkopuł w tym, że w Anglii za niepłacenie długów
idzie się do więzienia.

Tyle dzielenia się nieszczęściem. Teraz requesty.
Czy ktoś może polecić jakiegoś psychoterapeutę
leczącego takie przypadki. Jak widac, to równie
silne jak uzależnienie od alkoholu czy narkotyków.
Kolejnym problemem jest, jak zablokować mojemu
bratu możliwość dalszego zadłużania się. Boimy
się, czy nie popożyczał jeszcze gdzieś pieniędzy
i czy za jakiś czas nie upomną się o niego np.
panowie o wschodnim akcencie :-)

Czy to możliwe, żeby w jakichś salonach hazardu
działay szajki pożyczające pieniądze takim nieudacznikom?

Ma ktoś doświadczenia, jak sobie radzić? Albo
pomysły?

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

2. Data: 2003-11-25 14:51:09

Temat: Re: No i ja tez mam bardzo powazny problem
Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <s...@4...com>,
g...@n...ma.maila says...
> Ma ktoś doświadczenia, jak sobie radzić? Albo
> pomysły?

Proponowalbym zebrac informacje gdzie w Krakowie mozna isc pograc - w
bardziej zorganizowany sposob niz paru kumpli przy stoliku, i
poinformowac te przybytki ze taki a taki jest niewyplacalny (ze
organizuje splaty starych dlugow, ale na nowe nie ma pieniedzy) - moze
go nie beda wpuszczac? Ale tak sobie gdybam - nie mialem takiego
problemu.

--
K.
christianity is the most perverted system that ever shone on man -

3. Data: 2003-11-25 14:56:55

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam> napisał
w wiadomości news:MPG.1a2d8ac01c84c12e989db2@news.onet.pl...
> [...]
> organizuje splaty starych dlugow, ale na nowe nie ma
pieniedzy) - moze
> go nie beda wpuszczac? Ale tak sobie gdybam - nie mialem

To akurat jest dobry pomysł. Słyszałem że szefowie kasyn nie
wpuszczają takich delikwentów

Pozdrawiam
Qwax

4. Data: 2003-11-25 20:06:20

Od: Andrzej Garapich <gara@WYWAL_TOplusgsm.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Nov 2003 15:51:09 +0100, Jakub Słocki
<j...@s...net.nospam> wrote:

> [...]
>organizuje splaty starych dlugow, ale na nowe nie ma pieniedzy) - moze
>go nie beda wpuszczac? Ale tak sobie gdybam - nie mialem takiego

Brat przegrał całą kwotę przez internet. Pożyczka przez
internet, przelew na konto internetowe, reszta tez ta drogą...
To nie kuple przy stoliku...

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl

5. Data: 2003-11-25 21:27:44

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktoś doświadczenia, jak sobie radzić? Albo
> pomysły?
Poczytaj na
http://www.gamblersanonymous.org.uk/.
Uzaleznienie od hazardu jes takim samym uzaleznieniem jak alkoholizm czy
narkotyki.
Mysle. ze mozna by mu w Anglii (tu mieszkam) w jakis sposob zablokowac
mozliwosc zaciagania kredytow.
Nie pozwolcie, zeby dobrowolnie zglosil bankructwo.
Ale sa tu takie organizacje, ktore zajmuja sie wydawaniem opinii
kredytobiorcom (chyba tak sie to nazywa).
Czyli jesli nie splacasz dlugow regularnie, ta zdolnosc kredytowa spada, bank
wtedy najczesciej odmawia pozyczki.
Ale moze sie zdarzyc, ze odmowi pozyczki na dobrych warunkach, a da taka na
gorszych czyli brat moze sie wtedy wkopac w jeszcze wieksza kabale.
Jesli masz jakies dodatkowe pytania to pisz tutaj lub na priva na gazete.
Sprobuje sie czegos wiecej dowiedziec na temat tego credit score i blokowania
udzielania kredytow etc.
Swoja droga wydaje mi sie,ze potrzeba czegos wiecej niz tylko obywatelstwo
azeby moc dostac kredyt, ale to inna historia.

Iza

6. Data: 2003-11-26 08:32:55

Od: "Katarzyna" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.psychologia - polecam tę grupę.
Kasia

7. Data: 2003-11-26 09:54:13

Od: "aok" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w wiadomości

myślę, że powinien posiedzieć za długi, jak się nie sparzy teraz, to wpadnie
w większą kabałe typu bank z "Pruszkowa", a pomyśly o spałacaniu długów
hazardowych przez matkę i brata są IMO niedopuszczalne w przypadku osobinika
lat 21, IMO nie go zapuszkują za długi potem się poleczy

8. Data: 2003-11-26 10:31:27

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> myślę, że powinien posiedzieć za długi, jak się nie sparzy teraz, to
wpadnie
> w większą kabałe typu bank z "Pruszkowa",

To tak jakby narkomana lub alkoholika "leczyć" więzieniem.
O.

9. Data: 2003-11-26 10:48:58

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości news:15100-
> [...]
> pieniedzy) - moze
> takiego
> >
> To akurat jest dobry pomysł. Słyszałem że szefowie kasyn nie

A ja slyszalam ze to nieprawda,bo szefowie maja interes w takich
delikwentach,bo przeciez aby zagrac to trzeba zainwestowac,wiec kase miec
przy sobie,a dlugi delikwenta szefa nie interesuja.

Magda

10. Data: 2003-11-26 10:49:53

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@t...net> napisał w wiadomości