Nowy - jeszcze jedna proba pytania o figi

1. Data: 2003-10-03 15:52:28

Temat: Nowy - jeszcze jedna proba pytania o figi
Od: ": Lukas :" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,
moj poprzedni post (wyslany z googli) w jakis dziwny sposob dotarl na grupe
jedynie jako cytat w odpowiedzi Krysi Thompson (dziekuje!).

Tym razem moje niesmiale pytanie probuje wyslac z gazety.pl:
Czy ktos z panstwa ma jakies doswiadczenie w temacie fig suszonych? Co mozna
z nich zrobic, oprocz - zaproponowanych przez K.T. - bakalii do sosu? (Bo na
figowke to chyba za malo ;-) )

Pozdrawiam
: Lukas :

1. Data: 2003-10-03 17:28:31

Temat: Re: Nowy - jeszcze jedna proba pytania o figi
Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ": Lukas :" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mozna
> z nich zrobic, oprocz - zaproponowanych przez K.T. - bakalii do sosu? (Bo

Pyszny jest dzemik figowy.
Ale to chyba ze swiezych.

Poza tym jako bakalie - nie tylko do sosu, a do roznych placow, placuszkow.

pozdrawiam, Jacek

1. Data: 2003-10-03 17:33:03

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Figi lekko skrop octem jablkowym, aby nie byly za slodkie, obloz maskarpone
wymieszanym z mielonymi orzechami i zawin w plastry szynki Parmenskiej.
Podawaj na salacie z dodatkiem ruccoli i aceto balsamico.

Mlody kozi ser posyp suszonym origano i zawin w pokrojony w cienkie plastry
chudy boczek i zapiecz w piekarniku. podaj na salacie przybranej pokrojonymi
cienko figami. polej odrobina modu wymieszanego z gorczyca.(efekt slodkawo-
pikantny)

Dario

1. Data: 2003-10-03 18:35:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Oct 2003 19:33:03 +0200, "Dario" <D...@i...nu>
wrote:

> [...]
>cienko figami. polej odrobina modu wymieszanego z gorczyca.(efekt slodkawo-

ale to chyba ze swiezymi figami tak sie obchodzisz...czy
suszonymi? bom zaintrygowana. figi lubie i takie i takie, kozi
ser, boczek, i orzechy i prosciutto di Parma...hhhmmmmmm

trys, niby najedzony, ale jakby kto tak postawil TO przede mna,
to na sile, ale jednak.........
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-04 22:44:25

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Swieze nie potrzebuja octu jablkowego. Reszta z przepisow jest taka sama.
Odstepstwem od regoly sa figi tureckie i marokanskie (machometanie
uwielbiaja slodkie). Figa suszona, jezeli ma szanse polezec kilka godzin w
mascarpone traci troche slodkosci, a ser zyskuje troche "nowych" wrazen
smakowych. Polaczenie na zasadzie kontrastu (slodkie z wedzonym i slonym
+pikantne z ruccoli) to piekny efekt. A do tego mlode sangiovese.......

Dario

1. Data: 2003-10-04 23:13:17

Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dario" <D...@i...nu> napisał w wiadomości
> [...]
> smakowych. Polaczenie na zasadzie kontrastu (slodkie z wedzonym i slonym
> +pikantne z ruccoli) to piekny efekt. A do tego mlode sangiovese.......

No tak! Dario jest we Wloszech :-)
I mysli, ze u nas na rynku...

pozdrawiam
Jacek
P.S. Chociaz mialem dzisiaj w jadlospisie
Parmigiano Regiano i francuska wedzona szynke :-)
Paluszki lizac.

1. Data: 2003-10-06 05:53:58

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... Czy ktos z panstwa ma jakies doswiadczenie w temacie fig suszonych?
=======
Z tego co wiem to ostatnio są modne stringi.

=======
> Co mozna z nich zrobic
=======
Mokre - najpierw wysuszyć,
suche, hm... założyć na głowę???

waldek :-}
=======

1. Data: 2003-10-06 14:34:54

Od: ": Lukas :" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dario <D...@i...nu> napisał(a):

> Figi lekko skrop octem jablkowym [...]

> Mlody kozi ser posyp suszonym origano i zawin [...]

Mmmm... to brzmi bardzo mniamniuśnie :-)
No to mały spacer po sklepach i... do kuchni!

Dziękuję!
: Lukas :

szybkie pytanie o kalafiora
wieczór z znajomymi-co zaserwowac?