O uwalnianiu od przemocy i jej skutków.

następny post »
From: LeoTar <L...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.medycyna,pl.sci.biologia
Subject: O uwalnianiu od przemocy i jej skutków.
Date: Wed, 11 May 2016 21:45:39 +0200

Po wielu latach prac nad przemocą w rodzinie udało mi się zidentyfikować
i w miarę klarownie opisać przyczynę tego zjawiska, opisać konsekwencje
oraz opracować sposób uwolnienia się od tego patologicznego zjawiska.
Zjawisko to, mimo iż patologiczne, było niezbędnym czynnikiem w
historii rozwoju Życia, w tym ludzkości. Dokładne opisanie mechanizmu
jest dość złożone i nie będzie przedmiotem niniejszej prezentacji. Nie
zaprezentuję również systemu filozoficzno-etycznego i wychowawczego,
który powstał jako następstwo rozwiązania problemu. To co chciałbym
tutaj zaprezentować to przedsięwzięcie naukowo-biznesowe, które:

1. pozwoli chociaż pewnej grupie ludzi uwolnić się od konsekwencji
przemocy psychicznej, której doznali w dzieciństwie,
2. zweryfikuje tezę główną metody metody wychowawczej, której wdrożenie
- według mnie - powinno uwolnić następne pokolenia od patologicznej
dziecięcej traumy i jej konsekwencji.

Tezę główną całej mojej teorii stanowi fakt, iż jakikolwiek zakaz,
którego rodzic dopuści się w stosunku do dziecka jest przemocą w
stosunku do dziecka i staje się zródłem pierwotnej traumy, którą nazywam
wirusem umysłu. Filozoficznie rzecz ujmując wirus umysłu powoduje, że
prawda i fałsz zostają zamienione miejscami a życie dorastającego
człowieka powoli staje się hipnotyczną iluzją.

Konsekwencjami dziecięcej traumy są brak poczucia własnej wartości,
niewiara we własne siły, a w konsekwencji niestabilność emocjonalna.
Wymienione czynniki stają się przyczynami psychopatologii oraz zródłem
działań autodestrukcyjnych, z których na co dzień nie zdajemy sobie
sprawy. Ponieważ psychika (psyche) ma swoje ścisłe odbicie w sferze
biologii (soma) więc zburzenia psychiczne powodują zaburzenia zdrowia
fizycznego osobnika. Najbardziej wyrafinowanymi fizycznymi przejawami
autoagresji są choroby centralnego układu nerwowego, choroby systemu
immunologicznego oraz wszelkie inne choroby nowotworowe. Według mojej
hipotezy również wszystkie inne choroby, w tym tzw. choroby wieku
dziecięcego są śladami przemocy, której doznawali nasi przodkowie,
śladami zapisanymi aż w naszym genomie lub ujawniającymi się w
pierwszych fazach istnienia pod wpływem silnych bodżców.

Najprostszą metodą uwolnienia się od działania wirusa umysłu byłoby
pozbycie się go. Trudno jest jednak tego dokonać gdyż zakaz, który
inicjuje działanie wirusa jest chroniony jest przez kulturę pod postacią
seksualnego tabu akceptowanego przez całą cywilizację, a nawet więcej. A
nawet jeżeli zakaz zostanie pokonany przez nowe pokolenie i wirus
przestanie działać to pozostaje cała rzesza ludzi już dotkniętych jego
działaniem. Ponieważ wszelkie dolegliwości powodują obniżenie jakości
życia każdego osobnika dotkniętego działaniem wirusa, więc jakiekolwiek
działanie poprawiające samopoczucie jednostki jest wskazane.

Mój pomysł do tego właśnie się sprowadza a sprowadza się do spowolnienia
lub wręcz do powstrzymania procesu autodestrukcji osobniczej przez
dostarczenie człowiekowi wiedzy o tym co jest przyczyną jego
dolegliwości. Dostarczenie wiedzy jest początkiem procesu przemiany
psychiki osobniczej, która - odpowiednio stymulowana - może doprowadzić
do dezintegracji pozytywnej i całkowitego wyeliminowania wirusa z umysłu
człowieka. Jak przekonałem się (na własnym przykładzie) proces jest
przyśpieszany jeżeli umysł człowieka znajduje się w stanie głębokiej
relaksacji lub nawet hipnozy (autohipnozy) gdy emocje zakłócające proces
są zredukowane do minimum.

Dlatego w moim biznesie chcę zastosować wsparcie technologiczne w
postaci urządzenia służącego do relaksacji i równoważenia umysłu. Przed
rozpowszechnieniem urządzenie było testowane w amerykańskich ośrodkach
zajmujących się chorobą Alzheimera, stwardnieniem rozsianym, autyzmem; w
ośrodkach penitencjarnych oraz wśród weteranów wojennych zajmujących się
łagodzenie skutków stressu pourazowego. Ja chcę to wykorzystać do
wspomagania rehabilitacji ludzi z zespołem traumatycznego stressu
pochodzącego z wieku dziecięcego wykorzystując wiedzę, którą nabyłem w
czasie gdy sam borykałem się ze skutkami stressu wywołanego nieświadomą
przemocą psychiczną w rodzinie.

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/