OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??

1. Data: 2008-10-19 10:34:40

Temat: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??
Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dostalem dofinansowanie z PFRONU na zakup 1-3 letniego samochodu w zwiazku z
tym zastanawiam sie czy mozliwe jest AC/OC samochodu wraz z rodzicem, aby
zmniejszyc koszty ubezpieczenia ??

2. Data: 2008-10-20 12:48:58

Temat: Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdz umowe - jesli wystarczy, ze ON moze byc w szczególnych przypadkach
wspólwlascicielem, to tak, w przeciwnym razie pewnie bedzie problem.

LM

Uzytkownik "Eldorado" <n...@i...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2008-10-20 13:18:07

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> Sprawdz umowe - jesli wystarczy, ze ON moze byc w szczególnych przypadkach
> wspólwlascicielem, to tak, w przeciwnym razie pewnie bedzie problem.

To ja podpisałem umowę z PFRONem, a rodzić to pomysł na obniżenie dużego
(niestety) OC/AC.
Posiadam prawo jazdy dopiero 2 lata, tak więc mam nie wielką zniżkę i szukam
możliwości, bym po zakupie samochodu miał pieniądze jeszcze na jego
użytkowanie ;)

Łukasz

4. Data: 2008-10-20 15:31:34

Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bym po zakupie samochodu miał pieniądze jeszcze na jego
> użytkowanie ;)

z tego powodu właśnie zrezygnowałem z zakupu w tym programie :-), nie dla
wszystkich jest ten program

5. Data: 2008-11-28 12:10:59

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eldorado" <n...@i...pl> wrote in

> szukam możliwości, bym po zakupie samochodu miał pieniądze jeszcze na
> jego użytkowanie ;)

Jesli kwota ubezpieczenie Cie przeraza to rozwazylbym ... rezygnacje z
samochodu. Tak naprawde zakup samochodu to najmniejszy problem. Koszty
miesieczne utrzymania samochodu sa naprawde wysokie, jesli policzy sie
wszystko co sie na to sklada.

e-Shrek

6. Data: 2008-11-28 13:47:25

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns9B64866687997eshrekKASUJwppl@213.180.128.149
> [...]
> samochodu. Tak naprawde zakup samochodu to najmniejszy problem. Koszty
> miesieczne utrzymania samochodu sa naprawde wysokie, jesli policzy sie

To prawda. Prosta kalkulacja:

koszt ubezpieczenia powiedmy średnio (w kolejnych latach będzie coraz
taniej) - 100 zł miesięcznie
koszt przeglądów i napraw - tu trudno przewidzieć, niechby tylko 100 zł
miesięcznie
koszty paliwa - powiedzmy 200 zł miesięcznie.

Łatwo zauważyć, że daje to obciążenie miesięczne na poziomie 500 zł
miesięcznie. Za te pieniądze, zwłaszcza w małym mieście, to można bez
problemu poruszać się przynajmniej kilka razy w miesiącu taksówkami. Dlatego
warto to przekalkulować.

LM

7. Data: 2008-12-01 08:22:38

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <l...@g...pl> wrote in news:ggot66$m3c$1@mx1.internetia.pl:

> [...]
> zł miesięcznie
> koszty paliwa - powiedzmy 200 zł miesięcznie.

Gdzies w okolicach 2002 zrobilem sobie podsumowanie swojego samochodu. Byl
to 5 letni fiat UNO, wiec samochod raczej tani w utrzymaniu, przynajmniej
w ogolnym podejsciu. Mialem 20% znizek na ubezpieczenie.
Biorac pod uwage:
- ubezpieczenie,
- przeglady,
- eksploatacja (np. opony, wycieraczki, plyny, zarowki),
- paliwo,
- naprawy (w zasadzie samochod byl ok, ale jakies drobiazgi czasem sie
pojawialy, typu wydech, amortyzatory),

wyszlo mi okolo 700PLN miesiecznie. Uzywany glownie w Warszawie, czasem
dalsze wypady + jedne dluugie wakacje w roku. Przebieg roczny okolo
15.000km.

e-Shrek

Ubezpieczenie OC/AC/NW czy sa znizki?
Sprawny dojazd. Jakie auta kupujecie?
Sprawny dojazd (PFRON) - wady, problemy?
Program samochodowy PFRON
Pytanie o bramki na autostradach!