ORTODONTO

1. Data: 2001-08-24 11:52:18

Temat: ORTODONTO
Od: "SEBA-Samotnik" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje jakaś inna możliwość wyprostowania zębów, czy tylko aparat na
zęby.
Może jakoś operacyjnie. Chcą mi wsadzić to dziadostwo na dwa lata, chcę
wyprostować zęby, ale nie chcę męczyć się, dwa lata...
Proszę o pomoc.

2. Data: 2001-08-25 11:52:17

Temat: Re: ORTODONTO
Od: "ola" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SEBA-Samotnik" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Może jakoś operacyjnie. Chcą mi wsadzić to dziadostwo na dwa lata, chcę
> wyprostować zęby, ale nie chcę męczyć się, dwa lata...

Z tego, co wiem(zależnie od Twojej wady), istnieje możliwość operacyjnej
korekty wad zgryzu, ale osobiście nie polecam, bo może to grozić
powikłaniem(w końcu szczęka jest unerwiona).Ja też miałam takie zapędy, ale
gdy powiedziano mi, że w razie nieudanego zabiegu, grozi mi paraliż
niektórych mięśni twarzy, zrezygnowałam, poddając się leczeniu
ortodontycznemu.Owszem, może noszenie aparatu stałego, nie należy do
najmilszych rzeczy(po 'zaciskaniu' aparatu przez dentystę,nie można
swobodnie jeść, no i nie można się całować z innym użytkownikiem tego
wynalazku, bo grozi zczepieniem drutów-hi,hi to żart, w razie jakby co od
czego są śrubokręty?!?).Ale na serio-mimo konieczności wyrwania 2
zębów,byłam zadowolona z efektu końcowego.A noszenie aparatu w sensie
estetyki, nie jest niczym strasznym, a wręcz powszechnym obecnie i
uznawanym.A na zdjęciach uśmiech lśni drobnymi diamencikami.Naprawdę, nie
jest tak żle!No, ale decyzja o tym, czy założyć aparat, czy nie należy w
końcu do Ciebie!!!

Pozdrawiam ,
Olcia.

sasa