OSPA

1. Data: 2005-01-31 23:40:11

Temat: OSPA
Od: "La Carola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i przepraszam za to pytanie, ale to dla mnie ważne jest! :)
Moja przyjaciółka zachorowała na ospę, wie dokładnie kiedy sie zaraziła...
dwa czy trzy dni po tym, jak się zaraziła była u mnie i właśnie tego dnia
zachorowała ta koleżanka, od której się zaraziła ( ta koleżanka w dniu
zarażania miała już kilka krostek ;)
po dwóch tygodniach od kontaktu z tamta dziewczyną ( w niedzielę ostatnią),
zachorowała moja przyjaciółka....
w związku z tym moje pytanie...
czy w piątek będzie jeszcze zarażać? czy jeżeli miała mnie zarazić to już
się stało? przez te dwa tygodnie od jej zarażenia do wystąpienia objawów
choroby widywałysmy się często..
jeśli ja teraz nie zachoruję w tym tygodniu (teoretycznie mijają dwa tyg od
mojego pierwszego kontaktu z nią po zarażeniu), to w piątek może mnie
jeszcze zarazić?
chciałabym ją odwiedzić, ale nie chcę zachorować...
w dzieciństwie mój brat chorował, ale ja sie nie zaraziłam.. czy to znaczy,
że jestem odporna na tę chorobę?
wiem, że ospa to nic strasznego, ale jednak wolałabym uniknąć jej
przechodzenia...

Bardzo prosze o wyrozumiałość :)

Pozdrawiam
Karolina
--
***
"Są pokusy, z którymi nie można walczyć. Trzeba się odwrócić i uciekać"

2. Data: 2005-02-01 00:51:57

Temat: Re: OSPA
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <ctmgji$7jc$1@nemesis.news.tpi.pl>
tako rzecze La Carola :

> jeśli ja teraz nie zachoruję w tym tygodniu (teoretycznie mijają dwa tyg od
> mojego pierwszego kontaktu z nią po zarażeniu), to w piątek może mnie
> jeszcze zarazić?

"Okres wylęgania trwa od 7 do 21 dni. Najbardziej zaraźliwy jest dzień
przed wystąpieniem wysypki i 7 następnych dni"
Ale pamiętaj, że można utonąć w rzece o statystycznej głębokości 30 cm.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2005-02-02 07:42:05

Od: "Iwona" <_...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Carola" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
zaraziłam.. czy to znaczy,
> że jestem odporna na tę chorobę?
> wiem, że ospa to nic strasznego, ale jednak wolałabym

Jeśli spotkałaś na swojej drodze wirusa ospy, to
teoretycznie możesz
też zachorować na półpasiec.
Kiedyś, gdy siostra chorowała zetknęłaś się z wirusem,
choroba się u Ciebie nie pojawiła, ale wirus przetrwać mógł
w zwojach nerwowych.
Teraz może się uaktywnić (czego Ci nie życzę) .Ż
yczę za to zdrówka.

4. Data: 2005-02-02 13:13:56

Od: "La Carola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za odpowiedzi :)

Karola jeszcze nie chora :)

--
***
"Są pokusy, z którymi nie można walczyć. Trzeba się odwrócić i uciekać"
A. Corin

bromergon....
Zespol Brutona
gdzie znajde serwis dermatologiczny
brzuch po lewej stronie-co tam moze bolec?
bole fantomowe a amputacja piersi