Chlodnik w USA

1. Data: 2002-06-17 22:38:28

Temat: Chlodnik w USA
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Musze przyznac, ze domowy chlodnik jest jedna z najlepszych zimnych zup
jakie znam.

Wczoraj bylo kilkoro przyjaciol na obiad i podalam chlodnik. Po
przeczytaniu tutaj ostatniej dyskusji na ten temat postanowilam zrobic
"prawdziwy" chlodnik, z mlodych burakow i botwinki, a nie z barszczu ze
sloika. Wyszedl pyszny, i jak zwykle zszokowal znajomych swoim kolorem.
Specjalnie w tym celu kupilam 6 czarnych talerzy do zupy (tanie jak
barszcz!:))))) i musze przyznac, ze efekt byl niesamowity. Caly obiad
byl w szalonych kolorach, bo na drugie podalam male nadziewane pomidory
w kleksie zielonego sosu, na bialych talerzach i fioletowe
peruwianskie ziemniaki z zolta fasolka szparagowa (obiad wegetarianski
tym razem). Na deser krazki z bezow, bita smietana i truskawki w kaluzy
truskawkowego sosu, na czarnych talerzykach deserowych.

Magdalena Bassett
Kalifornia

1. Data: 2002-06-17 23:26:49

Temat: (OT) Chlodnik w USA
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze przyznac, ze domowy chlodnik jest jedna z najlepszych zimnych zup
> jakie znam.

Lepiej pozno niz wcale ;-)

<ciach...>
> Wyszedl pyszny, i jak zwykle zszokowal znajomych swoim kolorem.

Mogliby juz sie przyzwyczaic ;-))

<ciach...>
> ...bo na drugie podalam male nadziewane pomidory
> w kleksie zielonego sosu, ....

Zaintrygowalas....
Mozesz przyblizyc mi te pomidory w zielonych kleksikach???
:-)))))))))))))))))

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2002-06-18 00:55:12

Temat: (P)Zielony sos i nadziewane pomidory
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> Mogliby juz sie przyzwyczaic ;-))

ale to inna grupa znajomych, ci jeszcze go nie znali :)

> <ciach...>
>
> Zaintrygowalas....
> Mozesz przyblizyc mi te pomidory w zielonych kleksikach???

To ten sam zielony sos, ktory kiedys podawalam. Oto on, a raczej dwa,
uniwersalne sosy do makaronu, jarzyn, miesa (kury szczegolnie), ryby,
nawet do polania na chleb, ciekawe smakowo. Ponizej wzmianka o pomidorach:

Sos zielony nr.1
garsc lisci swiezej kolendry
mala garsc lisci swiezej bazylii
pol szklanki rosolu
pol szklanki smietanki
duzo pieprzu
maly zabek czosnku
Zmielic wszystko w blenderze, przelac do malego garnuszka, doprowadzic
do zawrzenia i podgotowac przez 5 minut na malym ogniu. Goracy wylac na
makaron (czy mieso lub rybe), podac natychmiast, mozna posypac
orzeszkami piniowymi.

Sos zielony nr.2
1/2 zabka czosnku
1/2 lyzki oliwy
1/2 szklanki smietanki
1 lyzka pesto
W malym garnuszku podsmazyc czosnek w oliwie, gdy jeszcze ciagle bialy, dodac
lyzke pesto, troche smietanki i rozmacic. Dodac reszte smietanki, doprowadzic
do wrzenia na malutkim ogniu, czesto mieszajac, i uwazajac, zeby nie wykipialo.
Polac makaron (czy mieso lub rybe). Posypac swiezo kruszonym pieprzem.
Pycha. Mozna tez posypac parmezanem. Salata z cykorii czy radicchio
swietnie do tego pasuje.

Te pomidory byly male, scielam z nich czapeczki, usmazylam na patelni na
masle cebule i pieczarki, dodalam swiezej kolendry, troche parmezanu i
posiekane czapeczki z pomidorow, sol, pieprz. Nadzialam tym wydrazone
lyzeczka pomidory, polalam troche oliwa na wierzchu i zapieklam jakies
15-20 minut w goracym piecu. Przed podaniem posypalam wierzchy
pomidorow i talerz dookola drobno posiekana kolendra.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-06-18 10:37:12

Temat: Re: Zielony sos i nadziewane pomidory
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ryby,
> nawet do polania na chleb, ciekawe smakowo. Ponizej wzmianka o

<ciach...> ;o)

> Magdalena Bassett

Dzieki :-))) Wyglada dobrze ;-)))

Bozenka z Wilna ;o)