OT Nowy wirus komputerowy

1. Data: 2006-02-01 21:22:32

Temat: OT Nowy wirus komputerowy
Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak podano na Onecie:

Nowy wirus komputerowy - ostrzeżenie
Specjaliści od bezpieczeństwa w sieci ostrzegają przed nowym wirusem
komputerowym. Ma się uaktywnić pojutrze - 3 lutego. Eksperci zalecają
przeskanowanie systemów i uaktualnienie oprogramowania antywirusowego.
Wirus znany jest jako - VB.BI, Blackmal, My Wife, Kamasutra, Grew, CME 24 i
Nyxem.e. Działa jak każdy inny robak - rozprzestrzenia się za pośrednictwem
poczty elektronicznej.

Po uruchomieniu takiego załącznika instaluje się na naszym komputerze oraz
rozsyła się do osób z książki adresowej. Trzeciego dnia każdego miesiąca
kasuje pliki, na przykład Worda. Według jednej z międzynarodowych firm
zajmujących się bezpieczeństwem komputerów, na całym świecie zostało
zarażonych ponad 600 tysięcy komputerów.

Pozdrawiam
Aga

P.S. Przepraszam za przekopiowanie całego tekstu artykułu ale nie umiem
robić skróconych linków. :/

2. Data: 2006-02-02 06:59:26

Temat: Re: OT Nowy wirus komputerowy
Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zajmujących się bezpieczeństwem komputerów, na całym świecie zostało
> zarażonych ponad 600 tysięcy komputerów.

W radio też przestrzegali przed wirusem :)

--
Dziunia
d...@p...onet.pl

3. Data: 2006-02-02 09:03:26

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz wrote:
> P.S. Przepraszam za przekopiowanie całego tekstu artykułu ale nie
> umiem robić skróconych linków. :/

Kopiujesz dlugi adres, wchodzisz na http://www.glinki.pl/ , wklejasz swoj
dlugasny link, klikasz skroc i pojawia sie krotki, ktory kopiujesz. Masz tam
wszystko pieknie opisane.

Zazula

4. Data: 2006-02-02 10:02:57

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz napisał(a):

> [...]
> zajmujących się bezpieczeństwem komputerów, na całym świecie zostało
> zarażonych ponad 600 tysięcy komputerów.

<pogadanka umoralniajaca>
Nic nie pomoga nawet najlepsze programy antywirusowe, jesli ludzie beda
otwierac nieznane pliki od nieznanych (choc czasami od znanych) osob.
przeciez od dawna wirusy wlasnie w ten sposob sie przenosza.
A wystarczy:
- nie otwierac maili o dziwnych tytulach od nieznanych osob. Pomyslcie,
ile tak naprawde otrzymujecie sensownych maili od osob o nieznanych wam,
,,zagranicznych'' nazwiskach. Wiekszosc to albo spam albo wirusy.
Nawet jesli jest to skrzynka sluzbowa, to w tytule powinno byc cokolwiek
zwiazanego ze sprawa sluzbowa (przeciez klient nie wysyla maili z naga
Kurnikowa). Jesli nie - trudno, klient sam sobie winien. Kasowac bez
czytania.
- jesli maila przesle znajoma osoba, ale tytul jest dziwny (np zawsze w
tytule wpisywala ,,czesc dziubasku'', a teraz jest to MyWife czy cos w
tym stylu) albo mail jest pusty (przeciez to dziwne - zawsze wpisywala
chocby ,,pozdroofka'') - nie otwierac zalacznika! Co szkodzi wyslac
maila z pytaniem, czy tez poprzedni mail byl wyslany swiadomie czy nie.
- nie uzywac programow pocztowych, ktore automatycznie otwieraja zalaczniki.
I najlepiej wysylajac maila tez stosowac te zasady - pisac taki tytul,
zeby odbiorca nie mial watpliwosci, ze to swiadomy list od ciebie,
dodawac choc jedno zdanie od siebie itp.
</pagadanka umoralniajaca>

th

5. Data: 2006-02-02 10:16:04

Od: "Iwa" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zeby odbiorca nie mial watpliwosci, ze to swiadomy list od ciebie,
> dodawac choc jedno zdanie od siebie itp.

Ja ostatnio(jakiś tydzień temu) właśnie dostałam dwa meile pt: MyWife w środku
było po angielsku aby przeczytać plik pdf załączony a w nim wirusik i nadawcą
były "niusy". Też jestem zdania że jeśli nie znasz nadawcy lub tytuł brzmi
dziwnie to lepiej załączników nie otwierać.

Pozdrawiam Iwa

Schemat do rozszyfrowania
Pomocy!Zamienniki muliny DMC na mulinę Ariadnę
serwety na drutach
xxx Nude II- szukam
szydelko - jaka wloczka?