(OT) Plamy po soku pomidorowym

1. Data: 2003-08-24 20:26:56

Temat: Re: (OT) Plamy po soku pomidorowym
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JurekA napisał:

> I nikt mi nie wmowi ze sa proszki, ktore nie uczynia badziewia z bialej
> bielizny na ktore np firmy Triumph wydalem w zyciu pare tysiecy zlotych.

Bo bielizny nie można wrzucac do pralki z innymi, nawet białymi
rzeczami! PO 2 praniach zszarzeje! Jedyna metoda to pranie ręczne,
wszystkich białych ciuchów, które nie są z bawełny, a jakiegoś stylonu,
nylonu itp. (a T. bielizna niestety taka jest). Wierz mi, wszyscy mamy
taki problem - my, kobiety to wiemy - gorzej jak TZ chce byc miły i
pranie nastawi - szlag bieliznę trafia od razu.

Eulalka

1. Data: 2003-08-24 20:40:06

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka wrote:
>- my, kobiety to wiemy

Ale i ja to wiem - a jednak ta super bielizna szarzeje :(

J.

1. Data: 2003-08-24 23:18:42

Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

On Sunday, August 24, 2003 5:32 PM [GMT+1=CET],
maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> wrote:

> Dnia 2003-08-24 08:31, osoba przedstawiająca się jako 'JurekA'
> zechciała zauważyć:

> No, niemożliwe! ;)
> Sugerujesz, że producenci proszków się mylą, że oszukują swoich
> klientów w reklamówkach? Że opracowane kilkanaście lat temu
> technologie ozdabiane są nowymi opakowaniami, reklamami i bonusami?
> I, że skuteczność tychże nie różnie się specjalnie od szarego mydła?
>
> No to masz rację!
> R.

Jest jedna generalna zasada: kazda plame [poza tluszczem] nalezy natychmiast
rozwodnic, czyli polac zimna woda... co najwyzej letnia..
na niektore dziala posypanie sola, woda z octem, sok z cytryny etc...

a tak w ogole, to kiedys, jeszcze w 'enerdowku' byly produkowane plyny do
wywabiania plam.. osobno z kawy i herbaty, osobno z krwi, owocow.. itd. itd.
Mialam i uzywalam przez wiele lat [mimo iz dawno skonczyla sie im tzw.
'przydatnosc'].
Ciekawa jestem, czy w dzisiejszych Niemczech tez to jest produkowane?
Bo naprawde te mikstury dzialaly..
mialam wowczas male dziecko.. i.. jak to dziecko.. nigdy sie do konca nie
upilnuje, a z ciuszkami, jak niektorzy pamietaja.. byly nielada problemy...

No a poza tym byly tez wybielacze produkowane na Litwie, aczkolwiek mialy
napisane " 'sdzielano' w ZSRR"
absolutnie genialny srodek to byl, podobnie zreszta jak tamtejsza 'Luga',
czyli krochmial w plynie do pralek.

Proszki, ktore sa na naszym rynku, podobnie jak slynny wybielacz, sa
oczywiscie do niczego.. wiadomo to bylo juz na starcie, kiedy kupowano nowe
linie produkcyjne.. od ktorych, oczywiscie, na Zachodzie, odchodzono..

Zatem najlepszy obecnie jest Persil - ktory - jak wiadomo - reklamy nie
potrzebuje
natomiast do bielizny platki mydlane lub - 'Delikat' - produkowany za
wschodnia miedza na licencji Johnsona
Na tej samej licencji produkuje sie tam sporo roznych plynow - i - nie da
sie ukryc - ze nikt ich tam nie usiluje falszowac.. co niestety jest
nagminne u nas :(
Barbara

1. Data: 2003-08-25 08:05:25

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Sprobuj skropic plame sokiem cytryny i wystawic na ostre slonce. Powinno
> troche pomoc, jesli bluzka jest z bawelny.

Ostre slonce to jest to. Ostatnio wyciagalam pranie z pralki i widze, ze
kolejna nowo kupiona koszulka mojego dziecka sie nie sprala, zostaly wyrazne
plamy. Powiesilam na balkonie w nadziei na ostre slonce wlasnie - i po paru
godzinach nie bylo sladu po plamach. Byly to plamy pochodzenia owocowego,
jakis soczek czy zupka.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-25 09:28:06

Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam za OT i troche NTG, ale podczas robienia przetworow z
> pomidorow poplamilam sokiem pomidorowym biale polo. Czy macie jakies
> niezawodne metody wywabiania plam po pomidorach?

Ja wszelakie plamy pochodzenia organicznego traktuję wodą utlenioną,
dzięki czemu wszystki plamy jagodowe, wiśniowe znikły z ubrań moich
brudasków ;-). O ile nie są to kolorowe, mogące się odbarwić ubrania,
śmiało można potraktować ową wodą. Pamiętać należy jednynie by tak
zaprawionej plamy _nie_wystawiać_na _słońce, wówczas bowiem owe plamy
tylko się utrwalą.
--
kameljanda

potrzebuje przepis na leczo