(OT) Plamy po soku pomidorowym

1. Data: 2003-08-23 08:50:45

Temat: (OT) Plamy po soku pomidorowym
Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za OT i troche NTG, ale podczas robienia przetworow z
pomidorow poplamilam sokiem pomidorowym biale polo. Czy macie jakies
niezawodne metody wywabiania plam po pomidorach?
Uzylam Vanisha Oxy (moczylam bluzke 6 godzin), potem moczylam jeszcze
w Ariel Zel, dzis upralam ja w proszku do prania z dodatkiem
odplamiacza, ale slad na bluzce jest, niestety...Prosze, poradzicie mi
cos...

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-23 10:15:17

Temat: Re: (OT) Plamy po soku pomidorowym
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-23 10:50, osoba przedstawiająca się jako 'Blancanieves'
zechciała zauważyć:

> [...]
> w Ariel Zel, dzis upralam ja w proszku do prania z dodatkiem
> odplamiacza, ale slad na bluzce jest, niestety...Prosze, poradzicie mi

W reklamówkach producenci owych preparatów podają, że usuwają
wszystkie plamy. Nie możesz więc mieć racji. Plamy zeszły, a to co
widzisz, to przywidzenie... ;)

R.

1. Data: 2003-08-23 17:21:44

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie pobrudziliscie ubran pomidorami???
Czy zostaje mi tylko wyrzucenie bluzki do kosza, ewentualnie chodzenie
w niej tylko po domu???

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-23 17:50:49

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves wrote:

> Nigdy nie pobrudziliscie ubran pomidorami???
> Czy zostaje mi tylko wyrzucenie bluzki do kosza, ewentualnie chodzenie
> [...]

Sprobuj skropic plame sokiem cytryny i wystawic na ostre slonce. Powinno
troche pomoc, jesli bluzka jest z bawelny.
MB

1. Data: 2003-08-23 18:07:08

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

| Sprobuj skropic plame sokiem cytryny i wystawic na ostre slonce.
Powinno
| troche pomoc, jesli bluzka jest z bawelny.
| MB

Ta bluzka to bawelniane polo. Jutro bede lapala rano slonce i zaraz
pedze po cytryne!!!
Dziekuje bardzo za rade :))))))

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-24 06:31:57

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

maruda - Ryszard wrote:
> W reklamówkach producenci owych preparatów podają, że usuwają
> wszystkie plamy. Nie możesz więc mieć racji. Plamy zeszły, a to co
> widzisz, to przywidzenie... ;)

Dokladnie takie same mam przewidzenie ;-)
Kupilem sobie jakis czas temu pierunsko droga bluze koloru bialego co by
wygladac 'debesciarsko'. I u tesciow poplamilem troszeczke podczas
grilla ketchupem. I mimo wszelkich mikstur wywabiajacych plama (acz
blada) jak byla - tak jest.

J.

1. Data: 2003-08-24 15:32:00

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-24 08:31, osoba przedstawiająca się jako 'JurekA' zechciała
zauważyć:

> [...]
> wygladac 'debesciarsko'. I u tesciow poplamilem troszeczke podczas
> grilla ketchupem. I mimo wszelkich mikstur wywabiajacych plama (acz

No, niemożliwe! ;)
Sugerujesz, że producenci proszków się mylą, że oszukują swoich
klientów w reklamówkach? Że opracowane kilkanaście lat temu
technologie ozdabiane są nowymi opakowaniami, reklamami i bonusami?
I, że skuteczność tychże nie różnie się specjalnie od szarego mydła?

No to masz rację!

R.

1. Data: 2003-08-24 20:15:24

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JurekA napisał:

> [...]
> wygladac 'debesciarsko'. I u tesciow poplamilem troszeczke podczas
> grilla ketchupem. I mimo wszelkich mikstur wywabiajacych plama (acz

Właśnie sobie dziś uświadomiłam, że jeszcze mi się nie zdarzyło nie
doprać plam od jedzenia, soków itp. Fakt - nie spiera się farba do
włosów i rdza, ale reszta da się wywabić. Wczoraj Werona oblała się
domowym sokiem z czarnych porzeczek. Dziś się zastanawiałam - prać czy
wyrzucić.... bluza biała (jedna z jej ulubionych)... wrzuciłam do
prania, ale zapomniałam wsypać Vanish. I się wyprało!
Myślę, że duża w tym zasługa po prostu dobrego proszku. Białe rzeczy
piorę w Persilu, czasem dorzucam Vanisha Oxy, by białe nie zszarzały,
ale jak dotychczas wszystko się ekstra wypierało.
Dużo tez zależy od wody - mieszkałam kiedyś w Tczewie i nie wiem jak to
robią, ale mają rewelacyjną wodę. Prało się wszystko w byle Pollenie
2000, bez żadnych wybielaczy. Moja matka z Elblaga przywoziła do nas
firany do prania, bo u niej żółkły a wyprane u mnie były białe bez
zbędnych kombinacji. Wodę do akwarium też prosto z kranu zawsze
lałam.... w Elblągu po pierwszym laniu nazajutrz wszystkie rybki miały
pogrzeb :-(
Reasumując polecałabym wyprać w Persilu z Vanishem.... w wodzie
destylowanej ? ;-)

Eulalka

1. Data: 2003-08-24 20:16:02

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka wrote:

> Reasumując polecałabym wyprać w Persilu z Vanishem.... w wodzie
> destylowanej ? ;-)

Ja tam jedynie doszedlem do wniosku ze proszki do prania jak byly tak sa
badziewne.
I nikt mi nie wmowi ze sa proszki, ktore nie uczynia badziewia z bialej
bielizny na ktore np firmy Triumph wydalem w zyciu pare tysiecy zlotych.
Zawsze w koncu robi sie "kolorowa". :/

J.

1. Data: 2003-08-24 20:16:02

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka wrote:

> [...]

I nikt mi nie wmowi ze sa proszki, ktore nie uczynia badziewia z bialej
bielizny na ktore np firmy Triumph wydalem w zyciu pare tysiecy zlotych.

potrzebuje przepis na leczo
lody
Sernik
żeliwne półmiski - gdzie dostać