[OT]wget- pytanko

1. Data: 2005-04-27 08:43:27

Temat: [OT]wget- pytanko
Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczęłam wykorzystywać wgeta do ściągania wzorów na 7ya i owszem, katalogi,
które mają na początku, przed zdjęciami listę linków do tych zdjęć, ściągają
się bez zarzutów, ale jak ściągnąć te, które takowych linków nie mają(tzn,
po otworzeniu danego katalogu pojawiają się od razu zdjęcia)?
Tak jak na przykład tu:
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=24968&p
=1
Jeśli ktoś już to rozpracował to proszę o wskazówki.
Moolinea
----------------------------
GG 3326795
Google Twoim przyjacielem :)
http://szanuj.czas.innych.ag.bocznica.org

2. Data: 2005-04-27 09:11:10

Temat: Re: [OT]wget- pytanko
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=24968&p
=1
> Jeśli ktoś już to rozpracował to proszę o wskazówki.

Ściągasz Teleportem. A tu masz jak go używać:
02118&a=20405500

Kasia

3. Data: 2005-04-27 14:10:51

Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ściągasz Teleportem. A tu masz jak go używać:
> http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=15333&w=203
02118&a=20405500

> Kasia

Dokładnie! Ja używam 2 programów: GetBota do tych stron które mają spis
linków i Teleporta do tych bez. Chyba innego sposobu nie ma :(
Ale uwaga!! Strasznie szybko ubywa wolnego miejsca na dysku kiedy się ściąga
hurtem gazetki i foldery. Mam już z bratem na pieńku z tego powodu :)
Pozdrawiam
Aga

4. Data: 2005-04-27 17:03:29

Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wget -r -l adres
Ściąga rekursywnie do podanej głębokości strony ( -l ), domyślnie jest
to bodaj 10 stron, można podac po -l liczbę, np -l8, to ściągnie 8
poziomów w głąb. W ten sposób ściągałam całe albumy z netu. Kłopot
pojawia się gdy obrazki leżą na innym serwerze niż startowy, np jakby u
nas umieścił stronę główna na wp, a obrazki na onet, wtedy nie ściąga
(zabezpieczenie, żeby przypadkiem nie zassało połowy sieci). Jeżeli
tylko po kliknięciu na obrazek pojawia się obrazek (choćby w innym
oknie), ale z tego samego serwera, to pójdzie.
Polecam "man wget", wyświetla całą dokładną instrukcję obsługi, np. jak
zakładać filtry, żeby ściągało tylko obrazki itd, pewnie jest też
rozwiązana tam sprawa tych innych serwerów. Może to pomoże, tylko tyle
pamiętam.
SD
Shaylee

5. Data: 2005-04-27 17:20:22

Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj tak:
wget -r http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=24968&p
=1
Poleci rekursywnie, w głąb katalogów i linków.

SD
Shaylee

6. Data: 2005-04-28 15:34:08

Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co widzę, problem jest z serwerem. Wget standardowo ma tak, że
ciągnie tylko z serwera podanego w adresie, a tutaj obrazki są
umieszczone na innym. Można to ominąć korzystając z opcji -H, jednak
dokładnego uzycia nie pamiętam, dawno linuksa nie widziałam :) Dlatego
tez polecam "man wget", tam jest wszystko rozpisane.
SD
Shaylee

7. Data: 2005-04-28 15:41:55

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo z wszelkie podpowiedzi, przechodzę na opcję dziłania...
Moolinea
----------------------------

8. Data: 2005-04-28 22:37:34

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za rady, skorzystałam z informacji zamieszczonych na forum gazety i
po pierwszych eksperymentach wygląda na to, że sie udało. Aczkolwiek mam
jeszcze jedno pytanko do osób ściągających stronki teleportem... może powiem
tak. Doskonale mi się ściąga (tzn bez żadnych śmieci) gdy ściągam osobno
poszczególne podstrony danej gazetki, np Burda ma 80 stron, mieszczą się one
na 4 podstronach, wiec każdą podstronę ściągam osobno, daję poziom ściągania
rekursywnego na 1 i wtedy wszystko jest ok. Gdy spróbowałam ściągnąć całą
gazetę od razu, weszłam o katalog wyżej i dałam w poziomie ściągania 2, to
zassał mi, prócz tego co chciałam, całą masę bzdur(jakgdyby zdjecia z innych
katalogów...)
Mam więc pytanie jak Wy ustawiacie te parametry? Nadmienię, że zaznaczylam,
aby teleport ściągal tylko pliki jpg. i aby nie ściągal miniatur (tn*.*)
--
Moolinea
----------------------------

9. Data: 2005-04-29 06:25:41

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gazetę od razu, weszłam o katalog wyżej i dałam w poziomie ściągania 2, to
> zassał mi, prócz tego co chciałam, całą masę bzdur(jakgdyby zdjecia z

Ustawiam wszystko tak jak Ty - ile podstron albumu tyle adresów
początkowych.

Kasia

(szydełko) biała spódniczka
[frywolitki] - Moje Robótki majowe