Obrusy

1. Data: 2003-03-19 09:25:05

Temat: Obrusy
Od: "karolinka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto link na przeurocze moim zdaniem obrusy :)
http://www.7ya.ru/photos/private.asp?login=crow&Rubr
ID=5573&Show=%3E%3E&sort
=0

I przy tej okazji chciałam zapytać Wielce Uzdolnionego Grona jak się robi
takie obrusy, czy ten fragment kanwy się wszywa, czy kupuje się już taki
gotowy materiał, czy może coś jeszcze mądrzejszego trzeba zrobić. Tak bardzo
chciałabym taki obrus zrobić, a pojęcia nie mam jak :(

Z góry dziękuje za pomoc,

pzdr
karolinka (in real: Monika, 3miasto)

1. Data: 2003-03-19 09:42:44

Temat: Re: Obrusy
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bardzo
> chciałabym taki obrus zrobić, a pojęcia nie mam jak :(

Gotowe obrusy można kupić w pasmanterii lub w firmie wysyłkowej. Jak dla
mnie są bardzo drogie (oczywiście "bardzo" rzecz względna). Ja haftowałam
obrus na kremowej kanwie i też wyszło całkiem dobrze.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-19 09:46:51

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten haft jest wykonany na materiale z wstawka(orginalną)z Aidy......u nas
są dostępne takie obrusy ale cena jest szokująca od 60zł w zwyż

pozdrawiam....z Krakowa

1. Data: 2003-03-19 09:53:10

Od: "yenulka" <a...@n...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna kupic, np. w Hobby Studio takie obrusy, ktore maja w sobie juz gotowa
wszyta wstawke z aidy, na ktorej mozna taki wzor kwiatowy lub inny
wykrzyzykowac. Trzeba tylko dobrac wielkosc wzoru do wielkosci wstawki z
kanwy i na odwrot.
Podobno mozna tez na obrus naszyc kanwe, wykrzyzkowac wzor, a potem ta kanwe
usunac, zeby zostal wzor na obrusie, ale nie praktykowalam jak na razie
takiego sposobu.
pzdr
yenn

--
jesli chcesz do mnie napisac usun nospam z adresu

1. Data: 2003-03-19 10:23:09

Od: "karolinka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy haftowanie na samej kanwie nie powoduje że na obrusie zostają
niespieralne plamy? bo tego boję się najbardziej :(
a niewiem jak zachowują się takie wyszywanki w obliczu brudu :) bo wszystki
mam zamknięte za szybką.

1. Data: 2003-03-19 10:39:35

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno mozna tez na obrus naszyc kanwe, wykrzyzkowac wzor, a potem ta
kanwe
> usunac, zeby zostal wzor na obrusie, ale nie praktykowalam jak na razie
> takiego sposobu.

Ta kanwa do usuwania to specjalna cienka kanwa tzn. ma pojedyńczą nitkę ale
też nie jest zbytnio tania - kupowałam po 23zł/m i miała tylko 50 czy 60 cm
szerokości. A do tego po użyciu jest do wyrzucenia.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-19 10:43:12

Od: "Agnieszka Tomaszewska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niespieralne plamy? bo tego boję się najbardziej :(
> a niewiem jak zachowują się takie wyszywanki w obliczu brudu :) bo
Ja mam kilka obrusow wyszytych na kanwie, i zachowuja sie wzorowo, taki
obrus mozezsz smialo gotowac, o ile kanwa nie bedzie farbowac. Na niciach
masz instrukcje prania, znosza temp. 90 stopni, prasowac mozesz tez w
najwyzszej temperaturze, jedynie metaliczne (zlota np) wymaga niskiej
temperatury parania 40 stopni i niskiej temp. prasowania. Mmowie o Anchor i
DMC, nie wiem jak sie zachowuje np. Ariadna.

Pozdrawiam
Agnieszka
a...@p...onet.pl

1. Data: 2003-03-19 10:43:47

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy haftowanie na samej kanwie nie powoduje że na obrusie zostają
> niespieralne plamy? bo tego boję się najbardziej :(

Nie wiem o jakie plamy Ci chodzi - jeśli o takie z jedzenia to nie było na
nim bo pilnowałam domowników, żeby nie napaprali zaraz tak jak to potrafią,
no i jakoś mi się udało. Uprałam i jest OK. A wogóle jak skończyłam haftować
(jest to moje pierwsze większe dzieło) to mąż powiedział, że jak ten obrus
położę na stole to chyba sama położę się przed i nikogo nie będę dopuszała
do stołu. No ale tak źle nie było.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-19 10:52:01

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karolinka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
bardzo
> chciałabym taki obrus zrobić, a pojęcia nie mam jak :(

Jest jeszcze jeden sposób. Cały obrus wykonać z Aidy.
Gocha

1. Data: 2003-03-19 11:04:05

Od: "karolinka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje bardzo za wyjaśnienie :-)
W takim razie zaczne od zrobienia całego z kanwy. Jeśli dają się gotować bez
dodatkowych atrakcji (kolorowych głównie;)) to może nie będzie musiał leżeć
pod szybą.
A z tym pilnowaniem to ja będę musiała się mocno powstrzymywać ;) bo manie
mam na punkcie swoich robótek.
Jeśli już uda mi się skończyć to dam znać :D

pzdr
karolinka (in real: Monika, 3miasto)

A posmiejcie sie
Schemat kołderkowych owieczek-pyt. techniczne
Uwaga
no to znowu-free
Skonczylam Aniolki!!!