Obsadzanie dzialki

1. Data: 2008-07-15 06:48:00

Temat: Obsadzanie dzialki
Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Już raz korzystałem z Waszej pomocy przy przesadzaniu brzózek ;-)
Poprzesadzałem także obok starych, młode grusze, ale bezdomne psy mi je
popodlewały :-(
Pieski dokarmiam ;-)))

Teraz pytanie: chcę posadzić przy siatce szereg (dwuszereg?) tuji . Ziemia
6-tej klasy: po 40cm piach.
Jak obszerne wykopać doły, co do nich wsypać (obornik,torf) itp itd. Mam
dostęp do studni.
Poproszę praktyczne rady, może inne propozycję, może jakieś urozmaicenie?
Za wszystkie rady będę wdzięczny ;-)

Pozdrawiam!

Milczący ale czytajacy stale!
Jacek

2. Data: 2008-07-15 08:58:23

Temat: Re: Obsadzanie dzialki
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g5hh9u$iha$1@atlantis.news.neostrada.pl Ponury
Jacek <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Poproszę praktyczne rady, może inne propozycję, może jakieś
> urozmaicenie? Za wszystkie rady będę wdzięczny ;-)

Hejka. Skoro piasek, to dlaczego nie jałowce? Są przecież kolumnowe
Hibernica czy Blue Arrow. :-)
Pozdrawiam kompatybilnie Ja...cki

3. Data: 2008-07-15 09:07:27

Od: "pluton" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz pytanie: chcę posadzić przy siatce szereg (dwuszereg?) tuji . Ziemia
> 6-tej klasy: po 40cm piach.

U mnie na takiej glebie super idealnie udaja sie
a) roze pnace
b) wino 9ale nie dzikie, tylko prawdziwe)

po prostu rosna jak na drozdzach.

pozdrawiam
pluton

4. Data: 2008-07-15 09:35:44

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> b) wino 9ale nie dzikie, tylko prawdziwe)
>
> po prostu rosna jak na drozdzach.
No wino to na drożdżach ;)
A na działce to winorośl chyba ;)

Pozdrawiam
FJ

5. Data: 2008-07-17 20:50:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ponury Jacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 6-tej klasy: po 40cm piach.
> Jak obszerne wykopać doły, co do nich wsypać (obornik,torf) itp itd. Mam

To ma byc zywoplot? Przycinane zywotniki beda mialy mnieszy system
korzeniowy niz nieprzycinane, ciecie ogranicza jednak wzrost. Zywotniki
zachodnie nie maja zbyt wielkiego systemu korzeniowego wiec te doly nie
musza byc szczegolnie duze. Oczywiscie warto do dolow nasypac dobra ziemie,
szczegolnie by dobrze trzymala wilgoc. Torf bedzie przydatny.
Przekompostowany obornik rowniez. (najlepiej mieszanina tychze z ziemia
lokalna). Po posadzeniu warto sciolkowac, co ograniczy parowanie.
Nie moze tam byc za sucho, bo zywotniki stana sie przejrzyste i marnie beda
wygladaly. Dlatego podlewac bedziesz musial, jesli z natury jest tam sucho.
Kolumnowe jalowce lepiej sie na uboga ziemie nadadza ale przypuszczalnie
bedziesz musial ich wiecej posadzic, bo wezsze rosna (mam na mysli te przez
Dirka wymienione).
Dla jalowcow pelne swiatlo, dla zywotnikow moze byc polcien nawet.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2008-07-18 08:34:34

Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> parowanie.
> swiatlo, dla zywotnikow moze byc polcien nawet.

Witaj po dwakroć! ;-)
To się nazywa odpowiedź!
Bardzo dziękuję za tat obszerną i konkretną poradę. Mam urlop więc często
wpadam na działkę popracować i taka porada ukierunkuje moje dalsze
działania: teraz zakładam siatkę a dalej będzie niwelacja terenu przy płocie
i przygotowanie pod obsadzanie różnościami ;-)
Działka jest mocno nasłoneczniona więc dużo czasu mam na urządzenie ogrodu i
przemyślenia i wzloty i upadki ;-)

Pozdrawiam!
Jacek

7. Data: 2008-07-19 00:47:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Działka jest mocno nasłoneczniona więc dużo czasu mam na urządzenie ogrodu
> i przemyślenia i wzloty i upadki ;-)

Jak duzo slonca, to powinny dobrze rosnac (zywoplot w cieniu bedzie zawsze
przejrzystszy).
Zywotniki maja jedna zalete - sa sprawdzone od lat pod katem zywoplotow. Na
przecietnej glebie sa bezproblemowe, poza tym ogolnie dostepne i nie drogie
(jesli nie kupuje sie rzadkich odmian lub w drogich szkolkach). Jesli
potrzeba kupic ich bardzo duzo, to moze warto popytac w szkolkach lesnych -
czasem je tam maja; beda tam duzo tansze. W kazdym razie lepiej u szkolkarza
bezposrednio niz w sklepie.
Najlepiej jedna odmiane kupic - bedzie jednorodny zywoplot. Zywotnikow z
siewu unikac raczej (pomimo wielu ich zalet jak dla mnie), poniewaz jedne
beda bardziej geste, inne luzniejsze co w wypadku formalnego zywoplotu moze
nie wygladac najlepiej.
Jesli chodzi o jalowce, to raczej nie jalowiec skalny 'Skyrocket', poniewaz
w ostatnich latach coraz czesciej choruje (przynajmniej w mojej okolicy) -
trzeba by opryskiwac. Gdyby nie to, odmiana ta bardzo dobrze sie nadaje na
zywoplot.
Jesli masz duzo miejsca, warto zastanowic sie nad mniej formalnym ale duzo
ciekawszym niestrzyzonym zywoplotem z krzewow lisciastych.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2008-07-22 07:21:23

Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli masz duzo miejsca, warto zastanowic sie nad mniej formalnym ale duzo
> ciekawszym niestrzyzonym zywoplotem z krzewow lisciastych.
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

To też wchodzi w rachubę! ;-)
Trochę czarnego bzu? Nie znam nazwy, ale mocno pachnie a potem ma czarne
"jagody" chętnie zjadane przez ptaki. Rośnie gęsto i wysoko, jest przycinany
a rozsadzany właśnie z tych odciętych gałązek. Czy dobrze to opisałem? Jakaś
nazwaabym wiedział co kupic? Inne propozycje?
Mają być także maliny i jeżyny!
Poproszę o rady: kiedy sadzić, jakieś odmiany odporne .
Za miesiąc będę miał całą działkę ogrodzoną i wstawioną bramę. Kupie torf i
korę i zacznę walkę z dołkami i urzyźnianiem ziemi. W wolnym miejscu posieję
łubin ;-)
Ogólnie ogród ma być różnorodny, w jednym rogu planuję skalnik ze
spływającą wodą ;-) itp itd.
Zachłystuję się możliwościami... zobaczymy co wyjdzie...
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam!

9. Data: 2008-07-22 17:39:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przycinany a rozsadzany właśnie z tych odciętych gałązek. Czy dobrze to
> opisałem? Jakaś nazwaabym wiedział co kupic? Inne propozycje?

Czarny bez to czarny bez :) (Sambucus nigra).
Bez koralowy moze byc dobrym urozmaiceniem.

> Mają być także maliny i jeżyny!

Myslalem o czyms innym na zywoplot :)

> Poproszę o rady: kiedy sadzić, jakieś odmiany odporne .

Odporne sa rodzime: np. szaklak, kruszyna, trzmielina, deren swidwa, glog,
do tego troche egzotow ze szkolek:
swidosliwy, inne derenie, lilaki, inne glogi, pecherznica, jasminowiec,
berberys, aronia itp.

Sadzic wiosna lub jesienia. Z pojemnikow mozna praktycznie przez caly sezon
sadzic, szczegolnie jesli roslina jest odporna na mroz.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2008-07-27 07:05:51

Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Sadzic wiosna lub jesienia. Z pojemnikow mozna praktycznie przez caly
> sezon sadzic, szczegolnie jesli roslina jest odporna na mroz.

Dzięki!

Zanotowałem i przystępuję do wyszukiwania informacji, zdjęć na ich temat ;-)
W ogrodzie ma być także kolorowo... z m-ca na miesiąć, więc muszę to jakoś
sobie poukładać.
Zakupy poczynię najwcześniej na przyszły weekend ze względow finansowych.
Lecz wiem, że żeby ogród zaczął
żyć w przyszłym roku, to dziś muszę zacząć działać!

Pozdrawiam!

Jacek

zielony parasol
parki w Holandii