Obsadzenie przy płocie

1. Data: 2010-10-24 19:28:33

Temat: Obsadzenie przy płocie
Od: stclaus <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może doradzicie co posadzić przy płocie - wstępnie wybrałem Thuje
Szmaragdową, ze względu na szybki wzrost i dobre zakrycie, a te cechy są
dla mnie ważne. Co polecacie innego?

A przy okazji, czy jest w Polsce jakieś prawo które reguluje wysokość
takiego żywopłotu przy płocie / granicy z sąsiadem? Jeżeli ktoś wie i
może ewentualnie wskazać umocowanie prawne to będę wdzięczny.

z góry dziękuję i pozdrawiam

stclaus

2. Data: 2010-10-25 06:33:55

Temat: Re: Obsadzenie przy płocie
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Może doradzicie co posadzić przy płocie - wstępnie wybrałem Thuje
> Szmaragdową, ze względu na szybki wzrost i dobre zakrycie, a te cechy są
> dla mnie ważne. Co polecacie innego?

Tfuje nie są naszą rodzimą rośliną.
Sugeruję cisy. Bardziej odporne na choroby niż tfuje, zdecydowanie mniej
się napracujesz przy ich przycinaniu, formowaniu i pielęgnacji.
Można też posadzić aronię. Będzie zielona zasłona od wiosny,
purpurowa jesienią i bardzo pożyteczne owoce.
Wyżej niż na 3 metry nie urosną.

> A przy okazji, czy jest w Polsce jakieś prawo które reguluje wysokość
> takiego żywopłotu przy płocie / granicy z sąsiadem? Jeżeli ktoś wie i może
> ewentualnie wskazać umocowanie prawne to będę wdzięczny.

Zamiast myśleć o prawnych aspektach dotyczących nasadzeń
przy ogrodzeniu w granicy z sąsiadem raczej pomyśl o konsekwencjach
na przyszłość.
Jeśli to działka siedliskowa to pewnie skazany będziesz na zastane
sąsiedztwo przez wiele lat.
Czy jesteś zainteresowany dobrymi relacjami z sąsiadami?
Jeśli tak, to sadź takie rośliny i w takiej odległości by sąsiadom
Twoje nasadzenia w przyszłości nie zacieniały ich terenu.
To najczęstsza przyczyna niesnasek sąsiedzkich.
Dziś chcesz się szybko odgrodzić zielenią od wścibskich oczu sąsiadów.
Jednak, jeśli w przyszłości wyjedziesz na wczasy z rodziną, to te same
oczy będą najlepszym systemem alarmowym w przypadku prób
włamania i kradzieży na Twojej posesji.

Pozdrawiam praktycznie
skryba

3. Data: 2010-10-25 21:35:19

Od: stclaus <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-25 08:33, skryba ogrodowy pisze:

> Tfuje nie są naszą rodzimą rośliną.
> Sugeruję cisy. Bardziej odporne na choroby niż tfuje, zdecydowanie mniej
> się napracujesz przy ich przycinaniu, formowaniu i pielęgnacji.

Cisy dobry pomysł ale co jak mi się odwidzi? Przecież chronione i wyciąć
nie można...

> Można też posadzić aronię. Będzie zielona zasłona od wiosny,
> purpurowa jesienią i bardzo pożyteczne owoce.
> Wyżej niż na 3 metry nie urosną.

Przy chodniku aronia nie wygląda zbyt reprezentacyjnie. I za szeroka...

> [...]
> na przyszłość.
> Jeśli to działka siedliskowa to pewnie skazany będziesz na zastane

Blednie założyłeś że pierwsze pytanie dotyczy drugiego i vice versa.
Nasadzić chcę coś przy płocie przy ulicy i chodniku tak aby mi
przechodnie byli uprzejmi nie zaglądać.
Co zaś do drugiego pytania... to jakby to powiedzieć ... ja jestem po
tej drugiej stronie. Do sąsiada jakoś argumenty nie trafiają i
negocjacje nt. przycięcia _jego_ żywopłotu spełzły na niczym... Stad
szukam zaczepienia prawnego bo z tym ciężej się dyskutuje... Abstrahując
od tego iż ma prawie całą ścianę przeszkoloną - 5 bardzo szerokich okien
balkonowych od podłogi do sufitu - łącznie może jest 1 metr wybudowanej
ściany w formie słupków pomiędzy oknami/pomieszczeniami. Zdaje się iż
sam pragnie się zasłonić, bo że tak powiem jego dom co dzień ukazuje
swoje wnętrze.

Pozdrawiam
stclaus

4. Data: 2010-10-26 07:00:11

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Cisy dobry pomysł ale co jak mi się odwidzi? Przecież chronione i wyciąć
> nie można...

Zanim przekrój pnia na wysokości piersi osiągnie 10 cm
możesz robić z drzewkiem, co chcesz.
Na taką grubość pnia u cisów trzeba dość długo czekać.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2010-10-26 07:29:41

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> Przy chodniku aronia nie wygląda zbyt reprezentacyjnie. I za szeroka...

Od czasu do czasu mijam zieloną, a w sezonie pięknie kwitnącą ścianę
żywopłotową z ketmii (Hibiskus syriacus). Zasłona szczelna.
Cięcie nieskomplikowane. Wygląda bardzo ładnie.

> Blednie założyłeś że pierwsze pytanie dotyczy drugiego i vice versa.

Wypadało przyjąć jakieś założenie.

> Nasadzić chcę coś przy płocie przy ulicy i chodniku tak aby mi przechodnie
> byli uprzejmi nie zaglądać.

W uzupełnieniu dodam. Pewien pan lekarz 40 lat temu obsadził swoją posesję
tfujami.
Jak to bywa w życiu człek się wiekowo troszkę posunął a tfuje, gdy sił na
przycinanie ubyło urosły pod niebiosa. Jego dom z roku na rok stawał się
coraz bardziej zacieniony. W końcu czuł się jakby mieszkał w grobowcu.
Odetchnął, gdy firma wycięła to badziewie i dziś odradza każdemu nasadzenia
tfujowe.

> Co zaś do drugiego pytania... to jakby to powiedzieć ... ja jestem po tej
> drugiej stronie. Do sąsiada jakoś argumenty nie trafiają i negocjacje nt.
> przycięcia _jego_ żywopłotu spełzły na niczym...

Współczuję

> Zdaje się iż sam pragnie się zasłonić, bo że tak powiem jego dom co dzień
> ukazuje swoje wnętrze.

A w tym wnętrzu sąsiadka w peniuarze o poranku fajnie wygląda?
:-))

Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2010-10-26 19:30:48

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-26 09:00, skryba ogrodowy pisze:
> przekrój pnia na wysokości piersi osiągnie 10 cm

;-)
http://poradnikogrodniczy.pl/usuwanie_drzew.php
--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2010-10-27 05:39:11

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> ;-)
> http://poradnikogrodniczy.pl/usuwanie_drzew.php

Czyli dekret Jagiełły z 1423 nadal aktualny?
Wobec tego pozostaje na mocnym ogrodzeniu "puścić" bluszcz pięcioklapowy.
Zasłona szczelna, przebarwiając się jesienią wygląda ładnie. Tylko te
przyrosty.

Pozdrawiam alternatywnie
skryba

8. Data: 2010-10-27 07:29:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka.
Jak poinformowała nas Krajowa Rada PZD, z dniem 20 lipca 2010 roku
nastąpiły zmiany w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
(Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późniejszymi zmianami ) dotyczące
wycinki drzew i krzewów ozdobnych.

Zmiany wprowadziła ustawa z dnia 21 maja 2010 r. o zmianie ustawy o
udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz
niektórych innych ustaw (Dz.U.z dnia 5 lipca 2010 r. Nr 119 poz. 804).

Zmiany przedstawiają się następująco:

1.Wniosek o usunięcie drzew i krzewów musi zawierać rysunek lub mapę
określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości
i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości
(dodany art. 83 ust. 4 pkt 8).

2. Na usunięcie drzew w wieku do 10 lat nie jest wymagane zezwolenie (zmiana
art. 83 ust. 6 pkt 4) r11; do tej pory można było usuwać bez zezwolenia
drzewa w wieku do 5 lat.

3. Dopuszcza się prowadzenie zabiegów w obrębie korony drzewa na terenach
zieleni lub zadrzewieniach obejmujących wyłącznie (dodany art. 82 ust.1a):

a) usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje z
obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi,

b) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat,

c) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.

Przypominamy
Powyższe zmiany dotyczą drzew i krzewów ozdobnych.
Przepisy dotyczące usuwania drzew i krzewów owocowych pozostają bez zmian
tzn. na usunięcie drzew i krzewów owocowych nie jest wymagane zezwolenie.
Pozdrawiam przepisowo Ja...cki

9. Data: 2010-10-27 08:23:04

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tzn. na usunięcie drzew i krzewów owocowych nie jest wymagane zezwolenie.

Jarku jesteś wielki.
Bardzo, bardzo dziekuję za info.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2010-10-27 16:42:41

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-26 09:29, skryba ogrodowy pisze:
> [...]
> Odetchnął, gdy firma wycięła to badziewie i dziś odradza każdemu nasadzenia

Jak jeżdżę do rodziców, to czasem włażę na czubek drabiny lub na płot i
rąbie na ~4m 10-letnie "tfuje". Szybko urosły, owszem, ale bez przesady!

pigwa z pigwówkami
Adios, pomidory!
sadzenie z pestek i nasion
UWAGA