Obuwie dla niepelnosprawnych

11. Data: 2000-11-16 04:43:40

Temat: Re: Obuwie dla niepelnosprawnych
Od: "Joseph Rock" <a...@n...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander" <o...@k...chip.pl> wrote in message
news:3a117882$1@news.vogel.pl...
> Moze Ci wspolwlasciciele pomysleli poprostu o amputantach z prawą lub lewą
> nogą i stad ta propozycja. Wyszło moze troche niezrecznie, ale być moze
ich
> intencje byly szlachetne. Tak czesto zrazamy innych ludzi do siebie
> podejrzewając ich o chęć wyrządzenia nam krzywdy, moze calkiem
> niepotrzebnie. Ja czesto spotykam sie z sympatia roznych, obcych ludzi-
> urzednikow, lekarzy, ekspedientek itd. Moze ten swiat nie jest tak bardzo
> okrutny jak niektorzy z nas probuja to przedstawic. Trudno mi uwierzyć, że
> wszystko co ich w zyciu spotyka to samo zlo.
> [...]

Witaj Olku,
Dziekuje Tobie za pelen troski o innych ludzi komentarz mojego listu
adresowanego do Wspolwlascicieli KAZAR S.C. Przemysl.
Powod dla jakiego napisalem list byl jeden: nie kojarzyc czlowieka ktory z
pewnych racji jest w grupie ON jako tego ktoremu mozna zaoferowac odpad.
Za moj sarkazm z gory przeprosilem .

Jeszcze raz Olku powiem ze wsrod ON sa profesorowie i doktorzy, i
inzynierowie...a wiec ludzie wyksztalceni , sa ojcowie i matki , sa dzieci,
sa ludzie weseli i smutni.... i ta stygma ze jak ktos na wozku albo z biala
laska albo.... to jakby inna kategoria.
Mnie dotknelo to, dlaczego wlasnie niepelnosprawnym......i tylko to.

Gdyby do mnie ktos przyszedl i zaproponowal niekompletne buty to nie mialbym
nic przeciwko temu, jesli nie bylyby dobre podziekowalbym.......moze ktos
inny z nich skorzysta.
Ale widzisz Olku w zyciu moim i tak w Polsce jak i w swiecie widzialem tak
wiele kiedy sie dla ON robi ze wzgledu na...... o czym pisza gazety, grzmi
na grupie bo ON padaja ofiarami przeroznych przekretow jako pracownicy,
odbiorcy rzadowych i orgaizacyjnych programow z ktorych korzysci czerpia
inni itd itp.....oraz najprzerozniejsze zwolnienia z podatkow......

ze powstalo pytanie ? Czemu ludziom niepelnosprawnym.

Jest nadmiar produkcji, ubytki.....oddac tym ktorych nie stac na kupno ale
czemu pomysl aby "niepelnosprawnych"
Czy to takie normalne ze jak feler , odpad, nikompletne ...to osobom
niepelnosprawnym.

Nie dla mnie. Dla mnie Olku to nie jest normalne.

Swiat Olku jest jednak zly bo zli sa ludzie ale wsrod nich jest wielu
wspanialych.
i faktem jest ze zrazamy do siebie ludzi podejrzewajac ich o wyrzadzenie
nam krzywdy.
Wiec nie trzeba podejrzewac.
Ja nie podejrzewalem, ja przeczytalem i napisalem co mysle o wkladaniu ludzi
do jednego worka ON.
Ja tez nie probowalem ofiarodawcoe tlumaczyc :.... a moze oni mysleli to czy
tamto, bo o tym nie napisali.
Pisalem moj list z mysla o moich przyjaciolach z ktorych zlaczyl mnie los na
dobre i na zle i tak w Kanadzie jak i w Polsce - lidzi dla ktorych
pracowalem i od ktorych sie uczylem.
Myslalem o Andrzeju Abraszewski z ktorym prowadzilem dlugie rozmowy na temat
poszanowania praw ON , stworzenia warunkow decydowania o sobie samym,
nezaleznym zyciu ON poszanowaniu prawa dotyczacym wszystkich ludzi, o wedce
zamiast ryby dla ON.....naduzyciach "tych " co dla ON....

i tak sobie myslalem jak by sie czul Andrzej gdyby mu zaproponowano
wybrakowane buty bo jest ON...

I to wlasciwie wszystko Olku co mialbym do powiedzenia.
Wiem ze dobrze ludziom zyczysz,
Wiem ze ludzi nie posadzasz o zle,
Wiem ze wierzysz w dobro,

Sprawy i tak potocza sie swoim torem bez wzgledu co ja mysle i jakie jest
moje rozumienie Godnosci Czlowieka, czlowieka ktory z racji tej ze
przynalezy do ON jest widziany inaczej .....

Czy w polsce dalej obowiazuje przepis w sklepach , aptekach ....."inwalidzi
o widocznym kalectwie i kobiety ciezarne obslugiane sa poza
kolejnoscia"......
W Kanadzie czegos takiego nie ma. Wiesz czemu? Poniewaz sa stworzone takie
warunki ze ludzie sa sobie rowni i takie prawo jest rowniez w
kolejce.......a wiesz kto stworzyl takie warunki ? Ludzie.
O tym wlasnie mowilem w moim liscie.

Ciesze sie na twoja postawe i serdecznie pozdrawiam

Joseph Rock

12. Data: 2000-11-16 08:05:12

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Panstwa ogloszenie (oferta) zostala umieszczona na Targach Rehabilitacja
, ktore odbywaja sie w Lodzi w dniach 16-18.11 na stoisku
Rzecznika Osob Niepelnosprawnych . Przejalem na siebie trudy
posredniczenia .

Jednoczesnie, w imieniu spolecznosci osob niepelnosprawnych, pragne
podziekowac za gest, za mysl, za czyn ...

serdecznie pozdrawiam

Andrzej Abraszewski

13. Data: 2000-11-16 08:22:25

Temat: Na wlasne zyczenie (bylo: Obuwie...)
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Abraszewski" ...
> [...]
>
> Jednoczesnie, w imieniu spolecznosci osob niepelnosprawnych, pragne
> podziekowac za gest, za mysl, za czyn ...

No, Andrzeju, ale sie podkladasz!

Masz moze przeciwpancerny parasol?
Bedziesz potrzebowal. Juz wkrotce!

Juz widze te nadlatujace nad Twoja glowe gromy:
"jak on smial dziekowac _w_imieniu_spolecznosci_!!?..."
"kto go upowaznil ?!!..."

Maciek

14. Data: 2000-11-16 09:25:42

Temat: Re: Darowanemu koniowi nie zaglada sie w zeby (bylo Re: Obuwie dla niepelnosprawnych)
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

w przedziwny dla siebie sposob Joseph Rock kontynuuje
watek w ktory sie nierowaznie wplatal . Odpowiada na list
zadajac przedziwne pytanie :

> "Leszek Marażewki" <l...@c...pl> wrote in message
>
> Czemu wiec sami tego nie napisali.....?

Moze ja odpowiem, wiem ze Pan Leszek jest mocno zajety przed przyjazdem
do Lodzi .

Joseph - moze po prostu nie ma ich na naszej Grupie. Moze po prostu nie
maja komputertow i dostepu do sieci. Czy to takie dziwne ?

> Na jakiej podstawie sprawdzsz swoich pracownikow na nienormalnosc ?

Jak mogles przeczytac pracownicy poddawani sa badaniom okresowym. Czy
interesuje Cie to bo bolejesz nad ich losem czy tez chcesz jakos ich
wspomoc swa madroscia, kontaktami - chcesz ich zaprosic do Kanady by
mogli zobaczyc jak wyglada Kanada pachnaca zywica ? Wybacz ze szydze ale
to Ty zaczales szydzic z czlowieka ktorego nie znasz, o ktorym nie wiesz
jak dba o swoich pracownikow a ktorego dzialania, ja, b.dobrze znam.
Powiedz ktoremu pracodawcy by sie chcialo byc na Grupie i ze sprawami
ktore dotycza jego pracownikow do nich wlasnie sie zglaszal, proponujac
im swa pomoc i wsparcie.

> Moze sie myle, ale nikt na grupie nie pisal o nienormalnosci Twoich
> pracownikow poza Toba Leszku.
> Skad takie skojarzenia ?

To proste - jak pisze sie nienormalnie o normalnych sprawach to od razu
sie mysli ze ktos tu zwariowal - ja tez bym sobie zrobi taki test by
odreagowac czy wszyscy niepelnosprawni sa tacy czy tylko moze niektorzy
na pl.soc.inwalidzi :->

> Co bylo powodem tym razem ze nie wytrzymales znowu...........?

Glupota !

Przypomnij sobie swoje listy do mnie a moze zrozumiesz ze Cie cos
troszku zwichrowalo. Jesli mnie tak szanujesz jak w nich piszesz to
uszanuj moja, wyrazona w tym liscie opinie . Tym razem Ty wyrzadziles
krzywde pewnej inicjatywie a teraz bezsensownie polemizujesz z kims kogo
wkurzylo pieprzenie o godnosci kosztem zdeptania szlachetnego gestu.

pozdrawiam
Andrzej

PS Acha, Pan Leszek kiedys proponowal naszej grupie zagospodarowanie
(nieodplatnie !) kilkudziesieciu komputerow z odzysku . Zdaje sie ze
podobnie, jak w sprawie "pol pary" zareagowalismy - moze to stad ta mysl
o NIENORMALNOSCI niepelnosprawnych. "Gratuluje" wiec wspolnych spotkan -
z ktorych NIC nauki nie ma :(

15. Data: 2000-11-16 09:26:41

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

JC wrote:

> Nie mogę zrozumieć jak PRODUCENT WYSOKIEJ KLASY butów, dostarczać
> może do polskich hurtowni buty - ( pół pary).

Gdziezes to wyczytal ? Dla mnie jest oczywiste ze w trakcie
dystrybucji pojawiaja sie ubytki . Dawniej nazywano to "stluczka"
lub "na rozkurz" . Wliczano w to i wandalizm, kradziez czy
niechlujstwo pracownikow - ktorzy tak a nie inaczej dbali o
powierzony im towar. Gwarantuje ze na 100 000 par obuwia kilka
par staje sie niekompletna. Peka opakowanie (z reguly sa to
tekturowe pudelka) wypada z niego jeden but i ginie gdzies
w czelusciach magazynu hurtowni. Napewno wiazacy towar widlakiem
pracownik tego moze nie zauwazyc. I co wowczas ? Latwo dopisac
dalszy scenariusz

> Coś tu jest nie tak z tą KLASA tego producenta.

Co ma klasa producenta do niechlujstwa (nieodpowiedzialnosci)
pracownikow duzej hurtowni? - doprawdy nie wiem. Czsyzby kazdy
produceny mial weryfikowac kadry swoich odbiorcow. W Niemczech
tak robia ? -ciekawe

> A może uwarunkowaniem sprzedaży WYSOKIEJ KLASY OBOWIA jest przyjęcie
> takiej czy innej ilości odpadów powstałych już u producenta ?

Tak, szczegolnie gdy sa to glupi Wlosi - tak zapewne rozumuje sie w
Niemczech :->

> Wykluczam oczywiście bałagan w hurtowni który mógłby namieszać w "parach"
> ;-)

No - i okazuje sie ze wiesz jaki moze byc powod powstania pol par .
Rozumiem ze ta konkluzja jest szczegolnie istotna w temacie : MAMY DO
PODAROWANIA ... . Rozumiem ze jest to recepta dla wszystkich by w
przyszlosci gdy ktos im cos bedzie chcial podarowac to by najpier
naslali na niego NIK, Policje, UOP i ... JC - by zweryfikowano zyciorys
darczyncy, leghalnosc jego dzialan, pochodzenie spoleczne ...

Ech, zalosne to wszystko :(

> To można też odpłatnie ?

Ja rozumiem, ze Twoj pobyt w Niemczwech znacznie oddalil Cie bardzo od
realiow zycia w Polsce ale prosze nie poprawiaj poprawnej polszczyzny .
Wyobraz sobie reakcje Grupy gdyby tego slowa nie bylo.

> I dlaczego niepełnosprawnym ?

Bo najwiecej wsrod nich tych dla ktorych oferta tej firmy moglaby byc
przydatna. Ja np nie widze innej takiej grupy spolecznej. Zreszta sami
darczyncy byli w klopocie. Pozwol ze (po raz n-ty) zacytuje :

"Bardzo prosze o sugestie do kogo powinnismy sie zwrocic z nasza
oferta."

> Czy niepełnosprawni będą bardziej sprawni w butach (pół parach) ?

A gdzie to mozna wyczytac w terkscie tej oferty ? - bo jakos nie
moge tego zrobic.

> Tak się składa, że wymiarowo nie mogę postawić znaku = między moją
> prawą i lewą nogą.

Oprocz Ciebie jest jeszcze "kilka" milionow inwalidow. Jest wielu o
duzej asymetri kalectwa. O jednej nodze za krotkiej (teraz, gdy mlodzi
to petenci prof Jelizarowa gdy starzy to tylko odpowiednio zaaparatowani
w butach korygujacych ich wade. Jak pisalem sa tetraplegicy ktorym po
wypadku amutowano zmiazdzona noge (najczesciej sa to byli motocyklisci.
Jest cala grupa cukrzykow, ludzi starych ktorym amputuje sie jedna z
konczyn - stosowanie protez czesto jest nieuzasadnione - ba wrecz nie
wskazane. . Sa naczynowscy - bergerowacy, sa ludzie u ktorych zle
pracuja zastawki. Sa ludzie z rakiem kosci ktorym amputuje sie jedna
konczyne i by nie draznic zlego (by nie proqwokowac uciskiem przerzutow
na np staw biodrowy) nie pozwala sie zakladac protez. Sa (glownie)
kobiety qw podeszlym wieku majace zaawansowana oseoporoze majace
permanentne zlamania kosci srodstopia gdzie opuchlizna nie pozwala
zakladac nic oprocz "papucia" itd itd

> Ten jednak problem rozwiązują z KLASA przychodnie
> ortopedyczne bez względu na wiek, płeć i wymiar stopy.

Oczywscie w Niemczech. Jak byles w Polsce trzeba bylo sprawdzic jaka
klase posiadaja nasze przychodnie ortopedyczne i jak latwo jest wszystko
zalatwic srodki na cokolwiek. Radze uwazniej czytac listy naszych
kolegow - wowczas byc moze latwiej bedzie zrozumiec jak to u nas w kraju
jest. Wiele osob pisalo o swoich problemach w odnalezieniu sie po w
reformie sluzby zdrowia i co zadnych wnioskow, zadnej wiedzy nie
przyswoiles ?

pozdrawiam
A.A.

16. Data: 2000-11-16 11:23:56

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

"Leszek Marażewki" napisał(a):

> Moi pracownicy się ucieszyli z tej propozycji i spróbują
> skorzystać. Nic nie wskazuje na to, że są nienormalni -
> ostatnie badanie okresowe tego nie wykazało.

Już wiem dlaczego nie pracuję w Pana firmie:
- głupio wyglądałbym w dwóch róznch butach ;-)
- nie stać mnie by było na porządne buty ;-)

Jacek K.

17. Data: 2000-11-16 11:30:11

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> [...]
>
> Joseph - moze po prostu nie ma ich na naszej Grupie. Moze po prostu nie
> maja komputertow i dostepu do sieci. Czy to takie dziwne ?

Dziwne - to zakrawa na ironię - ciekawe ile zarabiają - może najniższą,
i nie stać ich na buty, a co dopiero na PC i interek :-)

> [...]
> podobnie, jak w sprawie "pol pary" zareagowalismy - moze to stad ta mysl
> o NIENORMALNOSCI niepelnosprawnych. "Gratuluje" wiec wspolnych spotkan -

Komputery z odzysku ? Andrzeju pamiętasz naszą dyskusję na ten temat -
przecież
według ciebie to nie powinno pracować.

Jacek

18. Data: 2000-11-16 11:43:00

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Kruszniewski" ...
> Komputery z odzysku ? Andrzeju pamiętasz naszą dyskusję na ten temat -
> przecież według ciebie to nie powinno pracować.
>
> Jacek

Na pewno pamieta. Ja tez.
A Ty?
Bo, widzisz, wtedy mowa byla nie o odzysku, tylko o zlomie.
Skoro wtedy clou sporu bylo uzycie konkretnego slowa,
warto teraz scisle tego pilnowac...

Maciek

19. Data: 2000-11-16 11:46:47

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
>
> Dziwi mnie Twoj brak wyobrazni Jacku. Dziw ograniczone widzenie
> kalectwa. Czemu zakladasz ze kazdy amputant musi miec proteze ? Wyobraz
> sobie mnie, ktoremu by cukrzyca na tyle zniszczyla jedna stope ze mi ja
> by amputowano. Czy myslisz ze bedac dystrofikem myslalbym o protezie ?
> Nie - z wiadomych przyczyn. Wowczas bedac na wozku na druga nozke
> moglbym ten nie od pary bucik zalozyc. Wyobraz sobie ze takich
> inwalidow jest sporo -wsrod nas. Nie wszyscy maja tyle energii (sily)
> by samodzielnie poruszac sie korzystajac z protezy.

A na wózku też można sobie założyćć dwa buciki - naprawdę to ładniej
wygląda :-)

> Wez teraz ludzi ktorzy od urodzenia maja silnie zdeformowana jedna z
> konczyn dolnych . Na te wlasnie, musza zamawiac obuwie ortopedyczne a na
> te zdrowa mogliby zalozyc but z darow . Nie wiem czy zamawiales takie
> obuwie. Ja tak choc oczywiscie innego typu - symetryczne .

Dziwne - ale Kasa Chorych - podpisuje wniosek na parę butów - sam to
załatwiam o wiem !!!
Lekarz wypisuje wniosek - z tym maszeruje się do Kasy Chorych - onie
sprawdzą
czyś już nie brał - i podpisują wniosek - z nim wybiera się pracownię
ortopedyczną, która wykonuje parę obuwia (nawet na tą zdrową nogę).

> A po co magazynowac. Gdyby ci ludzie byli jakimi ich widzisz to by
> po prostu wrzucili toto do pieca. Pisze sie protokol, podpisuje
> , dowodem wewnetrzny (lub rownowaznym) znosi sie z kartoteki .
> Czyzby w Twoich aptekach nie pozbywano sie podobny sposob
> lekow przeterminowanych ? Ci ludzie mogli to po prostu
> wyrzucic - A ONI POMYSLELI ze szkoda, ze moze by to moglo
> sie kous jeszcze przydac - i taki ich zamysl ja w tej ofercie
> dostrzeglem . Nawet przez mysl mi nie przeszlo ze ktos chce
> dac mi jalmuzne, ze godzic to ma w ma godnosc.

Andzreju - wiesz ile utylizacja kosztuje. A takich butów nie wolno
spalić ot tak na stosie. Co na to powiedzą służby ochrony środowiska.
A ekolodzy.

> "Darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada"
>
> Czyzbym jak kiedys powiedzenie o musztardzie, i Tobie, jak krowie na
> granicy, to mial tlumaczyc ? O tobie mam o niebo wieksze mniemanie wiec
> nie zmuszaj mnie do tego ;-)

Ale nikt ne weźmie konia bez dwóch nóg :->

Jacek K.

20. Data: 2000-11-16 11:52:40

Temat: Re: Darowanemu koniowi...
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Kruszniewski"...

> Już wiem dlaczego nie pracuję w Pana firmie:
> - głupio wyglądałbym w dwóch róznch butach ;-)
> - nie stać mnie by było na porządne buty ;-)
>
> Jacek K.

Widze, ze Pana (skoro przechodzi Pan do "pan-owania" to ja
chetnie sie dostosowuje) poczucie humoru i taktu wznosi sie
w coraz wyzsze rejony.
To dobrze. Bo czasem tu troche brakuje pzyzwoitych ludzi...

Ale uprzejmie prosze zwazyc, ze pospolstwo moze tego nie wyczuc.
I koncowy efekt moze sie okazac nieco odmienny od zamierzonego.

Maciek

dot.przystosowania samochodu
Jak zdobyć skierowanie na turnus rehabilitacyjny w Konstancinie?
FBI
art at home
Psychomotoryka- nowe podejście do tematu rehabilitacji