Oczko wodne z laminatu.

41. Data: 2005-02-21 23:48:36

Temat: Re: Oczko wodne z laminatu.
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl>

Raczej krater w oczku ;)

> lub tak
> __
> \__/^\____
>
> Podwyższenia o 10-15 cm nawet nie zauważysz, może być i na równi, co
> oczko to inny problem.
> Pytanie brzmiało jak to zrobić, a jak będzie wyglądało to zależy od
> wykonawcy.
> Poza tym jest to dobre rozwiązanie dla tych co nawieźli ziemi i oczko im
> się optycznie zapadło.
> :-(
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Chyba wyrosło wyżej, skoro robisz to na ziemi wydobytej z wykopu pod "nowe"
oczko. Patrząc z wnętrza ogrodu na oczko zobaczysz wał z nadsypanej ziemi. a nie
oczko które wcześniej było na poziomie gruntu. Tak będzie skoro je podniesiesz o
te 10 - 15 cm, a jestem pewien że te 15 cm nie wystarczy. Stare oczko ma pewną
krawędz wystającą nad poziom gruntu o ok 10 cm. Na niej opierasz np. płyty
kamienne maskujace tę krawędź. Ani to naturalne ani ładnie wyglada przy czystej
wodzie (a taką zakładamy) jak widać stary brzeg pod nią. Nie obsadzisz całej tej
nowej półki roślinami w przypdku powiększania na obwodzie, zasłonią widok na
kompozycję już istniejącą. Pomyślałeś ile metrów szerokości będzie miała ta nowa
półka jeśli powiększasz je o 100% po obwodzie. Przy oczku przyjmując ze to
prostokąt o wymiarach np: 7,50 m x 3,50 = 24,5 m2, wymiar zwiększy się do 9,00m
x 5,50 m= 49,50 m2, nowa półka będzie miała w szerszym miejscu szerokość 2,0 m,
i w węższym 2,0 m. Trochę pozaokraglałem dla wygody liczenia i dlatego wyszło o
0,5m2 większe.

Z folią nie ma takich problemów, poszerzam dno o te wymiary kształtując nowe
półki w brzegu, tworząc nową kompozycję pod rośliny. Układam folię z doklejonymi
dwoma pasami folii na nowy podkład i po robocie. Biorę się za kosmetykę
wykańczam brzegi, przenoszę rośliny. W efekcie dwa, góra trzy dni pracy.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

42. Data: 2005-02-22 13:37:21

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pentan" <n...@m...co>

> O ile mnie pamiec nie myli to wiedzialem gdzies zdjecia
> Pana stawu- to bylo cos w stylu lazurowej fosy (laminat),
> otaczajacej wysepke z wedzarnie ryb- rodem z epoki kamienia lupanego.
> Czy dobrze kojaze?

Możesz obejrzeć dzieło [wy]kopane własnymi rękami przez Tadeusza tutaj.
http://www.staw.aplus.pl/str8_tadeusz_s.html
--
Pozdrawiam, Jerzy

43. Data: 2005-02-22 13:52:19

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl>
[...]
> [...]
ziemi. a nie
> oczko które wcześniej było na poziomie gruntu. [...]

Rozwiazanie jak zagospodarowac nadwyzkę zbednej gleby i oczko w kraterze
czy raczej krater w oczku znajdziesz tutaj:
http://www.staw.aplus.pl/str8_tadeusz_s.html

> Z folią nie ma takich problemów, poszerzam dno o te wymiary
kształtując nowe
> półki w brzegu, tworząc nową kompozycję pod rośliny. [...]

Każdy z nas ma jakąś wizję, której się trzyma a w sumie na każdy typ
oczka można znaleźć dobre rozwiązanie. Wystarczy trochę popodglądac jak
to inni zrobili. Jak będę pamiętać to przy okazji zrobię zdjęcia [tak]
powiększonego oczka betonowego.
--
Pozdrawiam, Jerzy

44. Data: 2005-02-22 16:48:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN" <"N0, 007, SPAM wrote:

> Możesz obejrzeć dzieło [wy]kopane własnymi rękami przez Tadeusza
> tutaj. http://www.staw.aplus.pl/str8_tadeusz_s.html
:)
zdjecia sa w zasadzie sprzed dwoch lat
w ubieglym roku nie starczylo czasy na budowle
:(
ale te moje Serducho
to inny rodzaj stawu
niecka w glinie a mowa w watku
o oczkach z tworzyw sztucznych
:)
pomagalem znajomemu przy budowie oczka w tej technologi
sluzac swoim doswiadczeniem nabytym przy budowie lodek z tego tworzywa
:)
gotowce takich oczek sa jakie sa
liczy sie ilosci i cena
:)
budujac samemu
mozemy nadac jemu dowolna forme
i wcale nie jest to drozej od tej drogiej folii do oczek
a napewno jest duzo latwiej
:)
poza tym ta folia jest o ile wiem
tylko czarna a wnetrze takiego oczka z tworzyw
mozna pomalowac malujac na nim tlo
przez co oprocz tego ze sie optycznie powiekszy
to zyska dodatkowa niepowtarzalnosc
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

45. Data: 2005-02-22 20:58:25

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwiazanie jak zagospodarowac nadwyzkę zbednej gleby i oczko w kraterze
> czy raczej krater w oczku znajdziesz tutaj:
> http://www.staw.aplus.pl/str8_tadeusz_s.html

Znam ten STAW i tę witrynę, są na niej również fotki mego oczka, bo to jest
staw, a nie oczko wodne. Ma jednak ciut więcej niż 30 m2 powierzchni:).

Zerknij tutaj, to też staw ale jakże inny, to jest właśnie to co lubię
njabardzej. Ten kompleks wodny powstał na izolacji z Gardenmaty.
http://www.garden.umcs.lublin.pl/zdjecie-lotnicz.htm . A jakże jest różny od
stawu Tadeusza. Ten ostatni moim zdaniem, to przerost formy nad treścią.
Absotutnie nie pasuje mi ta góra z kamieniami do otacząjącego ją płaskiego,
pustego krajobrazu. Wydaje mi się że jest to niezbyt trafiony pomysł jako
przykład na dobrze zagospdarowany teren wokół oczka (stawu). Moze gdyby Tadeusz
podrzucił Leszkowi obiecane następne fotki, to widząc wtedy jak został
zagospodarowany teren obecnie, zmienił bym zdanie, kto wie? :)

> [...]
> oczka można znaleźć dobre rozwiązanie. Wystarczy trochę popodglądac jak
> to inni zrobili. Jak będę pamiętać to przy okazji zrobię zdjęcia [tak]

Całkowicie się z tym zgadzam, lecz niech podglądają prawidłowo wykonane oczka, a
nie potworki z tonami kamieni. Nie mam nic przeciwko kamieniowi w ogrodzie, lecz
bez przesady.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

46. Data: 2005-02-22 21:52:25

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:
> [...]
> obiecane następne fotki, to widząc wtedy jak został zagospodarowany
> teren obecnie, zmienił bym zdanie, kto wie? :)
:))))
jak bedziesz w okolicy
to zapraszam na ponderoze i nad Serducho
i sam ocenisz jak te tonu kamieni nad stawem
maja sie do calosci koncepcji ponderozy
:)
staw
jest realizacja marzenia kazdego wedkarza posiadania wlasnej wody
a ta kupka ziemi obok
dla mnie jest namiastka gor
po ktorych kiedys wiele lat sie szwedalem
w ktorych chcialem sie osiedlic
:)
z tym osiedleniem wyszlo inaczej
wiec zbudowalem sobie wlasna gore
z ktorej moge przygladac sie okolicy
a kiedys wnuki beda mialy dobry tor saneczkowy
:))))))
z pozdrowieniami i usmeichami
_hehehe

47. Data: 2005-02-22 22:51:37

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak bedziesz w okolicy
> to zapraszam na ponderoze i nad Serducho
> i sam ocenisz jak te tonu kamieni nad stawem

Tadeusz, trzymam za słowo, tylko gdybyś mógł mi przybliżyć tę "okolicę", nie
wiem nawet w jakim regionie Polski leży Twoja ponderoza :) Może na priv?
Gdybyś Ty był w Wrszawie to również zapraszam na moje "mikro hektary".

> staw
> jest realizacja marzenia kazdego wedkarza posiadania wlasnej wody

Sam jestem wędkarzem i znam te Twoje marzenia z autopsji.

> [...]
> wiec zbudowalem sobie wlasna gore
> z ktorej moge przygladac sie okolicy
> a kiedys wnuki beda mialy dobry tor saneczkowy

To do mnie przemawia. Ma sens ten oryginalny pomysł. Podziwiam samozaparciew w
walce z władzami przy załatwianiu pozwoleń wodno prawnych.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

WYMIENIĘ nasiona dyni OLBRZYMIEJ (Atlantic Giant) na...
Róż cięcie i wiosenne prace przy różach (długie)
jaki nawóz ?
Zagadka :)
Re: na ratunek cebulkom