Odkopujecie róże pienne?

1. Data: 2006-03-31 07:42:54

Temat: Odkopujecie róże pienne?
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam:)
Krótkie pytanko. Czy odkopujecie już róże pienne? Pewnie już jakieś takie super
mrozy nie przyjdą, ale jeszcze się zastanawiam. Może ktoś coś podpowie.
alicja

2. Data: 2006-03-31 15:29:31

Temat: Re: Odkopujecie róże pienne?
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alicja" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> super
> mrozy nie przyjdą, ale jeszcze się zastanawiam. Może ktoś coś podpowie.

Pienne, tzn. szczepione, wymagały okrycia w miejscu szczepienia,
ok 100 cm nad ziemią.
Tego się nie odkopuje, bo i nie zasypywało :-)
Podkładek przy ziemi nie trzeba chronić (IMHO)
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2006-03-31 15:40:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok 100 cm nad ziemią.
> Tego się nie odkopuje, bo i nie zasypywało :-)
> Podkładek przy ziemi nie trzeba chronić (IMHO)

A nie koniecznie moja Droga. Spotkałam się z inną techniką chronienia
piennych niż sądzisz. Mianowicie - odwiązuje się badylka od podpory i nagina
do podłoża, śledziem namiotowym lub innym czymś takim przytwierdza a potem
kopczykuje szlachetną część róży ;-)

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-03-31 15:43:05

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Mar 2006 17:29:31 +0200, Bogda napisał(a):

> Pienne, tzn. szczepione, wymagały okrycia w miejscu szczepienia,
> ok 100 cm nad ziemią.

A to zależy na jakiej wysokości zaszczepione:))

> Tego się nie odkopuje, bo i nie zasypywało :-)

A tu się mylisz. Róże pienne można delikatnie przyginać do ziemi, pień
przymocować do podłoża za pomocą mocnej gałęzi (na kształt procy),
a koronę przysypać kopczykiem i okryć stroiszem.
Co nie znaczy iż jest to jedyna i skuteczna ochrona przed mrozem.

I do Alicji (czy nie chodziło o róże pnące/czepne??) - mróz im raczej już
nie zaszkodzi, jedynie duże różnice temperatur pomiędzy nocą i dniem.
Jeśli ziemia na kopczykach już rozmarzła, powoli je możesz rozgarniać -
tylko nie rób tego w słoneczny dzień.

Jeśli pąki na pędach zacznąć nabrzmiewać, to znak iż to ostatni dzwonek na
zdjęcie okrywy zimowej. No a potem już tylko sekator w łapkę.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-03-31 16:16:49

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nagina
> do podłoża, śledziem namiotowym lub innym czymś takim przytwierdza a potem

Przyznam, że ja się z taką metodą nie spotkałam :-(
Wolę swoją :-)) ale dobrze wiedzieć, że tak też można.
pozdrawiam, Bogda

6. Data: 2006-03-31 16:24:42

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a koronę przysypać kopczykiem i okryć stroiszem.
> Co nie znaczy iż jest to jedyna i skuteczna ochrona przed mrozem.

Trochę nie podoba mi się ta "gimnastyka" z naginaniem i prostowaniem,
przecież podkładka z latami twardnieje i kiedyś może trzasnąć :-(
Przyjęłam do wiadomości, że tak można robić, ciekawa jestem
czy tę metodę stosujecie?
pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2006-03-31 16:37:27

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Mar 2006 18:24:42 +0200, Bogda napisał(a):

> [...]
> przecież podkładka z latami twardnieje i kiedyś może trzasnąć :-(
> Przyjęłam do wiadomości, że tak można robić, ciekawa jestem

Bo to czasochłonna metoda. Poza tym nadaje się tylko do młodych krzewów
i na dodatek trzeba takie okrywanie przewidzieć przy sadzeniu.
Nie stosuję, dla mnie róże pienne to znęcanie się nad nimi i dlatego ich
nie uprawiam:))) IMO nadają się jedynie do małych ogrodów gdzie nie ma
miejsca na duże krzewy i rośliny trzeba sadzić "piętrowo".

Napisałaś: "Tego się nie odkopuje, bo i nie zasypywało :-)" a nie jest to
prawdą. To, że Ty nie okopukesz nie znaczy, że inni tego nie robią.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-03-31 17:26:11

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ......... dla mnie róże pienne to znęcanie się nad nimi i dlatego ich
> nie uprawiam:)))

a na czym to znęcanie polega? Rosną jak wszystkie inne :-)

IMO nadają się jedynie do małych ogrodów gdzie nie ma
> miejsca na duże krzewy i rośliny trzeba sadzić "piętrowo".

Mam trochę inne zdanie :-))
Niezależnie od wielkości ogrodu są miejsca gdzie róże pienne
wygladają pięknie. Takim miejscem jest np ściana domu,
dobra odmiana powtarzajaca kwitnienie jest ogromną ozdobą
przez całe lato!
Takie róże są odporniejsze od innych, podkładka ma zazwyczaj
silniejszy system korzeniowy.
Dla mnie mają tylko jedna wadę - cenę ! Są jednak miejsca (napewno nie OBI)
gdzie mozna je dostać już za 20-25 zł :-)
Skuś sie na jedną, a nie pożałujesz :-)))
pozdrawiam, Bogda

9. Data: 2006-03-31 17:40:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Mar 2006 19:26:11 +0200, Bogda napisał(a):

> Takie róże są odporniejsze od innych, podkładka ma zazwyczaj
> silniejszy system korzeniowy.

Moje róże poza botanicznymi i okrywowymi też rosną na podkładkach, tyle że
tych podkładek nie widać;)

> Dla mnie mają tylko jedna wadę - cenę ! Są jednak miejsca (napewno nie OBI)
> gdzie mozna je dostać już za 20-25 zł :-)
> Skuś sie na jedną, a nie pożałujesz :-)))

Nie, dziękuję.
Nie podobają mi się takie miotły i już.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-03-31 17:47:48

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przecież podkładka z latami twardnieje i kiedyś może trzasnąć :-(
> Przyjęłam do wiadomości, że tak można robić, ciekawa jestem

Nie stosuję tej metody. Dwie róże pienne mam w donicach i na zimę
wędrują do garażu.
Lubiłam je właśnie za tą mobilność w komponowaniu roślin na tarasie ale dla
mnie mają inną wadę. Bez przerwy wybijają odrosty z podkładki. Ile ja się
naodgarniam ziemi żeby to uciąć przy korzeniu ... ufff :-(

Serdecznie Miłka

>@>@>@>@>GET MORE CHICKS............LEARN GUITAR.............
Amnesty for illegal immigrants will not happen this time.................... .
Will illegal immigrants get deported?.........Of course not.....................
naprawde ostatnie Re