Anemia i inne

1. Data: 2003-01-21 19:48:20

Temat: Anemia i inne
Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest, że mam anemię (od paru lat), ale poziom żelaza jest w normie?

Bylabym tez wdzieczna za pare odpowiedzi lub skierowanie na wlasciwe strony
(ja nie znalalam).

Co to jest eosin? i jakie znaczenie ma aceton w moczu?

Sandra

2. Data: 2003-01-21 20:55:15

Temat: Odp: Anemia i inne
Od: "Maja" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to jest, że mam anemię (od paru lat), ale poziom żelaza jest w normie?

Ja mam anemie chyba od dziecka, choć teraz chyba nieco mniejsza niz kiedys.
Też się zastanawiam co moze byc tego przyczyna skoro lekarze nie wiedza.
Zelazo tez mam w normie. Czy jest mozliwa jakas wrodzona anemia i czy jest
mozliwosc ze kiedys jej nie bede miala? Jak wpływa anemia na organizm?

dzieki za informacje i mam nadzieje, ze nikt nie bedzie mial mi za zle, ze
dalaczam sie do czyjejs wiadomosci.

pozdr
Maja

3. Data: 2003-01-21 23:11:21

Temat: Re: Anemia i inne
Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "Offelia" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jak to jest, że mam anemię (od paru lat), ale poziom żelaza jest w normie?

Z tego co sie orientuje to przyczyn niedokrwistosci moze byc naprawde
wiele - niedobor zelaza lub jego zle przyswajanie - to tylko jedna sposrod
calego szeregu innych mozliwosci. Takim powodem moze byc np. niedobor wit
B12 lub wiele innych - i w niektorych poziom zelaza we krwi moze byc nawet
podwyzszony.

> jakie znaczenie ma aceton w moczu?

Na pewno nie mile widziane - ze znanych mi powodow obecnosci acetonu w moczu
moge wymienic dosyc zaniedbana cukrzyce gdy we krwi pojawiaja sie juz ciala
ketonowe, oraz wiem ze pojawia sie rowniez w sytuacji glodzenia sie - gdy
nastepuje spalanie spalanie tluszczu zapasowego organizmu bez dostepu
weglowodanow.

Wiem ze to troszke nie na temat - ale moja kocica miala ciala ketonowe w
moczu w przypadku zapalenia nerek - i ponoc to bylo normalne, nie wiem czy
ta sytuacje mozna odniesc do ludzi :)

Jednak najczestsza przyczyna takich dolegliwosci jest cukrzyca. Oznaczalas
sobie poziom glukozy we krwi?

Pozdrawiam
Lekko zmartwiona...
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
http://www.zwierzeta.cisza.pl/niewydolnosc_nerek-01.

4. Data: 2003-01-22 16:52:12

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jednak najczestsza przyczyna takich dolegliwosci jest cukrzyca. Oznaczalas
> sobie poziom glukozy we krwi?

Hej :)

Tak, jest w normie...

Sandra

5. Data: 2003-01-23 12:13:19

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Offelia <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b0k864$1k$...@n...onet.pl...
> Jak to jest, że mam anemię (od paru lat), ale poziom żelaza jest w normie?

Samo słowo anemia nie oznacza choroby. Zwykle mówimy o anemii, gdy ilość
erytrocytów lub/i hemoglobiny jest poniżej normy.
Co innego anemia złośliwa. To już konkretna choroba.
Spotykane są niedokrwistości z obniżonym poziomem żelaza i niedokrwistości,
przy których ten poziom jest znacznie podwyższony.

> Co to jest eosin?
Eozynocyty = granulocyty kwasochłonne.

> i jakie znaczenie ma aceton w moczu?
p. La Luna

Kasia

6. Data: 2003-01-23 14:40:34

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja <m...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0kfdt$g2o$...@s...silesia.pik-net.pl...
>czy jest
> mozliwosc ze kiedys jej nie bede miala?
Może być tak, że nawet przyjmowanie leków nie poprawi wyników. Ludzie czasem
tak mają.

>Jak wpływa anemia na organizm?
Chyba najlepiej Maja widzisz po sobie :-) Najczęściej jest to łatwe męczenie
się, senność, uczucie zimna, itp. Organizm pracuje jakby na wolniejszych
obrotach. Jest mniej erytrocytów, więc zadania, za które są one
odpowiedzialne przebiegają mniej sprawnie.
Kasia

7. Data: 2003-01-23 17:19:13

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Eozynocyty = granulocyty kwasochłonne.

U kotow podwyzszony poziom eozynofili oznacza duze prawdopodobienstwo
autoimmunologicznego tla choroby.
U ludzi tez tak jest?

Pozdrawiam
Agnieszka

8. Data: 2003-01-23 18:36:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jan 2003, La Luna wrote:

> U kotow podwyzszony poziom eozynofili oznacza duze prawdopodobienstwo
> autoimmunologicznego tla choroby.
> U ludzi tez tak jest?

u ludzi nie do konca - w pierwszym rzedzie alergii lub robaczyc,
potem ewentualnie niektorych rzadszych chorob typu Churga-Straussa,
Wegenera itp.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2003-01-23 23:43:39

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> u ludzi nie do konca - w pierwszym rzedzie alergii lub robaczyc,
> potem ewentualnie niektorych rzadszych chorob typu Churga-Straussa,
> Wegenera itp.

Brzmi strasznie :(
No coz, mam nadzieje, ze tym razem lekarz cos wymysli na podstawie tych
badan.

Sandra

10. Data: 2003-01-25 09:59:39

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

> [...]

> u ludzi nie do konca - w pierwszym rzedzie alergii lub robaczyc,
> potem ewentualnie niektorych rzadszych chorob typu Churga-Straussa,

U kotow tez oczywiscie robaczyce, ale jesli zwierzak wykazuje jakies silne
zaburzenia (np. nieleczace sie biegunki, zab. neurologiczne, zmiany na
skorze czy sluzowce i sporo innych) - to bardzo czesto podwyszony poziom
tego granulocytu oznacza ze nazwa przypadlosci bedzie sie zaczynala od
"eozynofilowy" - eozynofilowe zapalenie jelit, eozynofilowy ziarniak,
eozynofilowe zapalenie nerwow, eozynofilowe wiele innych rzeczy - brrr ;)
Tak z ciekawosci - te choroby ktore wymieniles - ktorych nazwy pochodza od
nazwisk badaczy - tez sa tego typu?

Pozdrawiam
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
http://www.zwierzeta.cisza.pl/niewydolnosc_nerek-01.
html

!!! Szukam dobrego laryngologa na slasku !!!
Niemiły zapach
noworodek
leczenie zebow w znieczuleniu
psorcutan --- czy gdzies moge to kupic