Benjamin - zolkna i opadaja liscie

1. Data: 2002-10-02 09:14:34

Temat: Benjamin - zolkna i opadaja liscie
Od: "D.C." <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moze to nie do konca roslina ogrodowa ale nie znam innej bardziej adekwatnej
grupy (jesli istnieje to prosze o namiary). Od kilku dni moj Benjamin
(odmiana z zielonymi liscmi) drastycznie zaczal gubic liscie (listki zolkna
i opadaja). Czy jest to naturalny objaw jesieni czy tez objaw jakiejs
choroby lub zlego podlewania/nawozenia. Bede bardzo wdzieczny za informacje.
D.C.

PS. Cos slyszalem ze opadaniu lisci powinno zapobiec podciecie galazek ale
kompletnie nie wiem kiedy nalezy to robic ani jak sie za to zabrac.

2. Data: 2002-10-02 09:19:56

Temat: Re: Benjamin - zolkna i opadaja liscie
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może woda jest prosto z kranu? Powinna postać przynamniej dobę.
A może miał za sucho przez jakiś czas?
Pozdr. - Gośka (Lublin)

3. Data: 2002-10-02 11:07:08

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może zmieniłeś swojemu beniaminowi miejsce i jest teraz dalej od okna,
beniaminy
gubieniem liści reagują na zbyt słabe oświetlenie.
Moja rada, postaw blisko okna, tak powinien stać zcalą zimę, bo wiadomo
wtedy mniej
słońca i krócej jest widno.
Druga sprawa: fikusy kupowane w kwiaciarniach sadzone są w torfie, który
bardzo szybko wysycha, trudno jest zapewnic roślinie wystarczającą
wilgotność podłoża.
Jeśli tak jest z Twoim, to przesadź go teraz, nieszkodzi ze to jesień do
dobrej ziemi ,
moze być uniwersalna.
Pozdrówka,

Beata

4. Data: 2002-10-02 11:23:26

Temat: Odp: Benjamin - zolkna i opadaja liscie
Od: "Alicja" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik D.C. <d...@p...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:anedgl$oir$...@n...onet.pl...
> [...]
Benjamin
> (odmiana z zielonymi liscmi) drastycznie zaczal gubic liscie

Sprawdz dokladnie czy beniaminka nie zjadaja jakies robalki.
Moga byc malenkie i usadawiac sie [pod listkami albo w ich
kacikach.
Robia malenkie pajeczynki , niestety zapomnialam jak sie
nazywaja((
Doraznym srodkiem jest napar z papierosa albo dwoch - takich
najgorszej marki. Tym naparem dokladnie umyc listek po listku z
wierzchu i pod spodem. Mozna rowniez troche teho naparu wlac do
doniczki.
Albo umyc liscie rozwodnionym "Ludwikiem" .
To takie dorazne sposoby.
A w sklepach ogrodniczych na pewno dostaniesz cos z chemii na te
male zyjatka.
Jeszcze mi cos przyszlo do glowy, chociaz to chyba bardzo rzadki
przypadek.
Kiedys ,kiedy mialam w domu mrowki faraona , lubily sie zalegac w
doniczce na samym spodzie i wtedy roslina tez marniala. No ale
chyba nie masz mrowek?

Pozdrawiam
Alicja

5. Data: 2002-10-02 11:34:58

Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Werońska" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gubieniem liści reagują na zbyt słabe oświetlenie.
> Moja rada, postaw blisko okna, tak powinien stać zcalą zimę, bo wiadomo

Tylko przy tym przestawianiu nie zmieniaj mu kierunku padania światła.
Beniaminy bardzo tego nie lubią.

> Druga sprawa: fikusy kupowane w kwiaciarniach sadzone są w torfie, który
> bardzo szybko wysycha, trudno jest zapewnic roślinie wystarczającą
> wilgotność podłoża.

Z podlewaniem jednak też nie należy przesadzać.
Moje Benjaminy - mam dwa zielony i biało-zielony - o wiele lepiej się czują
jak je podlewam umiarkowanie (byle nie przesuszyć bryły korzeniowej)

Pozdrawiam
Antoni Broniak

6. Data: 2002-10-02 12:40:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zolkna
> i opadaja). Czy jest to naturalny objaw jesieni czy tez objaw jakiejs

Naturalny objaw włączenia ogrzewania w mieszkaniach.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-10-02 18:03:38

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alicja" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kacikach.
> Robia malenkie pajeczynki , niestety zapomnialam jak sie

Przędziorek. Występowaniu tego szkodnika sprzyjają przeciągi, zbyt dużo
słońca i suche powietrze.
Fikusy nie znoszą zmian, czyli (jak napisała Basia) powodem może być nagła
zmiana temperatury w mieszkaniu. Nie należy zapominać, że właśnie teraz
zaczyna się dla nich okres spoczynku i raczej wyższa temp. w mieszkaniu może
zaszkodzić nie pomóc. Wczesna wiosna jest optymalnym terminem cięcia . Moje
benjaminy dobrze je znoszą. Służy im też częste zraszanie, ale tylko w
okresie wzrostu, to samo z nawożeniem, czyli od marca do końca sierpnia.
Jeśli zdecydujesz się na przesadzanie, zaczekaj do marca.
> Albo umyc liscie rozwodnionym "Ludwikiem" .<

Wiem była mowa o tym na grupie jakiś czas temu.... Ale nie mogę znaleźć....
Ile tego Ludwika na litr wody?
Może ktoś pamięta.

Pozdrawiam

Marta

Mrowki
baby - krasnale
Microcoelum weddellianum ("Palemka kokosowa")
akebia
Jesień w Ogrodzie Botanicznym w Krakowie