Co za choróbsko mi zżera rośliny? proszę o poradę

11. Data: 2003-07-01 10:16:35

Temat: Odp: Co za choróbsko mi zżera ro?liny? proszę o porad
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdrlfo$mjc$...@a...news.tpi.pl...

> Inne, ponieważ Ty nie masz przędziorków.

Ma, niestety ma. A zdjęcie o ktorych mowa pokazują dramatycznie już
zdemolowane liście. Poczatek wygląda tak ja na zdjęciach Jacka. Po nakłuciu
przez to bydlę dolnej strony liścia na górnej stronie pojawia się drobny
nekrotyczny punkt otoczony po jakimś czasie bezbarwną, pozbawioną chlorofilu
plamką stopniowo brunatniejącą. I to jest na Jacka zdjęciach.
A gdy potrwa to dłużej to części liścia nie ponakłuwane będą się rozwijały
normalnie, a uszkodzone zamierają i robia sie w rezultacie takie deformacje
jak na tych zdjęciach.
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
A wg Ciebie co ma??
J.

12. Data: 2003-07-01 10:22:52

Temat: Re: Co za choróbsko mi zżera ro?liny? proszę o porad
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inne, ponieważ Ty nie masz przędziorków.
>
> Pozdrawia boletus

Jak Janusz powiedział, że mam to mam!!!
Nawet jak nie mam to i tak mam!!!
Jacek

13. Data: 2003-07-01 11:16:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdri5s$tu$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> No to masz inwazję przedziorkow jakiej w życiu nie widziałem.

Hejka. Przędziorki? Ciemne punkciki (plamki) czy nekrozy, to objawy
żerowania przędziorków? Ciekawe. ;-)
Pozdrawiam pochmurnie Ja...cki

14. Data: 2003-07-01 11:50:46

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdrqj7$3q7$...@a...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:bdri5s$tu$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz Czapski

> Hejka. Przędziorki? Ciemne punkciki (plamki) czy nekrozy, to
objawy > żerowania przędziorków? Ciekawe. ;-)

Prawda??
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
A jak wg Ciebie powinny wygladac efekty pracy przędziorków (chmielowców lub
owocowców) na winorosli?
J.

15. Data: 2003-07-01 12:05:05

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdrsjo$8bb$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> A jak wg Ciebie powinny wygladac efekty pracy przędziorków (chmielowców
> lub owocowców) na winorosli?

Hejka. Nie znam się na winoroślach. W literaturze podają mało szkodników
winorośli. Tym niemniej objawy żerowania przędziorków, to zazwyczaj żółte
plamki, które przy licznym wystąpieniu szkodnika pokrywają znaczną część
blaszki liściowej, której brzegi zwijają sie następnie do góry. Silnie
uszkodzone liście żółkna, brązowieją, zasychają i przedwczesnie opadają. Ale
co za problem zabaczyć przędziora, jego delikatną pojęczynkę, czy pokłady
jaj przez szkło powiększające. :-)
Pozdrawiam efektywnie Ja...cki

16. Data: 2003-07-01 12:34:33

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam ;-)
> Janusz
> PS
> A wg Ciebie co ma??
> J.

Plamistość.Na winorośli występuje ich cała
gama - każda wywoływana przez innego
patogena,głównie grzyby.

Pozdrawia boletus

17. Data: 2003-07-01 12:51:33

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdrv5d$5gm$...@a...news.tpi.pl...

> Plamistość.
Aaa! To jest taki ładny gazetowy banał nic nie mówiacy o przyczynach.

Na winorośli występuje ich cała > gama

Na czyjej winorośli??? ;-)))
Gamy to kolego wystepują głównie u Bacha, a tu by tak więcej konkretnie
Jackowi poradzic trzeba bo inaczej wychodzi na takie ogolne chrzanienie
banałami.

- każda wywoływana przez innego >patogena,głównie grzyby.
Dobre!!! :-))) Boletus - patogen! :-)))
Rozumiem, że sugerujesz, że te dziurkowane liście Canadice spowodowały
rydze, maślaki albo nie daj Boże muchomory sromotnikowe :-))) Bo zapewniam
Cię, że nie są to objawy ani mączniaka właściwego, ani mączniaka rzekomego,
ktore podobno zdarzają się (najcześciej u Darka) na winorośli.
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2003-07-01 13:04:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2003-07-01 13:17:50

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bds0td$g3j$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> rzekomego,

No, jak na boletusa to całkiem sensowna odpowiedź ;-)))
pozdrawiam :-)
Janusz

20. Data: 2003-07-01 13:18:32

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie prościej byłoby przyznać się do błędu,
niż wypisywać głupoty o boletusie?

Zamioculcas
swierszcze - pamietacie?:)
Salix integra 'Hakuro nishiki' - odrosty.
Papryka chili
Czy moge przyciac jablonie?