Cukrzyca

1. Data: 2003-02-15 20:39:42

Temat: Cukrzyca
Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj tata jest cukrzykiem. Ma cukrzyce ktoregos stopnia, nie pamietam ktory
to I czy II - taka, przy ktorej nie bierze sie insuliny. Musi regularnie
jesc, trzymac diete i kontrolowac cukier. Moze ktos z Was wie co moze jesc
taki czlowiek jesli chodzi o desery? Jakies ciasta? Czesto nas odwiedza i ja
chcialabym mu cos upiec, cos co by mu nie zaszkodzilo. On jada czasem zwykle
ciasta w malych ilosciach, ale mnie chodzi o cos takiego specjalnego dla
cukrzykow. Jesli w ogole cos takiego istnieje ;)

--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-02-15 21:59:30

Temat: Odp: Cukrzyca
Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Manatka <m...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@a...swic.dialup.inetia.
pl...
> Moj tata jest cukrzykiem. Ma cukrzyce ktoregos stopnia, nie pamietam ktory
> to I czy II - taka, przy ktorej nie bierze sie insuliny. Musi regularnie
> jesc, trzymac diete i kontrolowac cukier.
Tata powinien miec dokladne instrukcje zywieniowe od swojego lekarza.
Nasze rady moga mu zaszkodzic. e.

1. Data: 2003-02-15 22:10:24

Temat: Re: Cukrzyca
Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Manatka <m...@g...pl> napisał(a):
> Moj tata jest cukrzykiem.
[...]
> Moze ktos z Was wie co moze jesc
> taki czlowiek jesli chodzi o desery? Jakies ciasta?

Nie znam zadnego specjalnego przepisu na ciasta dla
diabetykow, ale proponuje, abys zajrzala na strone :
http://www.diabetesnet.com/cyber_kitchen/index.php
Wszystkie wymienione tam przepisy dotycza diety
cukrzycowej, a wsrod nich znajdziesz m.in. ciasto
jablkowo-gruszkowe, ciastka nadziewane masa
czekoladowa, orzechowe itd., rowniez rozmaite desery.

Iris

1. Data: 2003-02-16 07:58:01

Od: "andyro" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

akurat wczoraj mialem w reku przepisy i taka diete, nie pamietam dokladnie,
ale proponuje Ci skontaktowac sie z najblizszym kolem Polskiego
Stowarzyszenia Diabetykow /sa w kazdym powiecie/ tam dostaniesz broszurki z
przepisami, wiem tez ze sa prowadzone przez takie kola pogadanki i szkolenia
wlasnie w zakresie odzywiania sie w przypadkach tej choroby.

1. Data: 2003-02-16 11:31:03

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewaTe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tata powinien miec dokladne instrukcje zywieniowe od swojego
lekarza.
> Nasze rady moga mu zaszkodzic. e.

On ma dokladne instrukcje, ale jak pisalam od czasu do czasu jada normalne
ludzkie ;) jedzenie, ciasta i desery. Chodzi mi raczej o to, zeby
przygotowac cos dla niego specjalnie. Zeby wiedzial, ze biore pod uwage jego
ograniczenia i gdy mnie odwiedza robie cos specjalnie dla niego. No nie wiem
jak to dobrze wytlumaczyc... On naprawde nie jest ciezko chory i moge upiec
zwykle ciasto ale chcialabym zeby mu bylo przyjemnie, ze ktos o nim mysli i
robi cos tylko dla niego...ech...krece sie... ;)))
(Poza wszystkim jest straaaasznym lasuchem) ;))

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-02-16 11:32:02

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iris" <i...@t...pl> napisał w wiadomości
> Nie znam zadnego specjalnego przepisu na ciasta dla
> diabetykow, ale proponuje, abys zajrzala na strone :
> http://www.diabetesnet.com/cyber_kitchen/index.php

Dzieki :)) Juz sie tam udaje :)

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-02-16 11:32:50

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andyro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
szkolenia
> wlasnie w zakresie odzywiania sie w przypadkach tej choroby.

Dzieki, ale mi chodzi o wyprobowane przepisy. Hmm... no, nie takie, ze
cukrzyk zjadl i od razu nie padl... ;) tylko o wyprobowane smakowo. W ogole
zeby dalo sie to zjesc... ;) Dlatego
raczej prosze o rade ludzi, ktorzy sami maja taki problem lub kogos w
rodzinie z cukrzyca :)

1. Data: 2003-02-16 14:14:11

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Manatka wrote:

> [...]
> jada czasem zwykle ciasta w malych ilosciach, ale mnie chodzi o cos
> takiego specjalnego dla cukrzykow. Jesli w ogole cos takiego istnieje ;)

wg ostatniej wiedzy na temat cukrzycy można jeść wszystko, oby z umiarem.
Insulinowcy muszą wyliczyć jednostki chlebowe (nie wiem, jak to po polsku,
po niemiecku Broteinheiten) i odpowiednio dawkować. Trzeba też wiedzieć, że
tłuszcz spowalnia wchłanianie cukru, to samo alkohol.
W sumie, kawałek tortu nie zaszkodzi, pół tortu i butelka słodkiego wina
może wyprowadzić organizm z równowagi.
Aha, dawanie insuliny nie zależy od typu cukrzycy (I lub II), tylko od
poziomu cukru we krwi i innych parametrów krwi (jak HbC). Wygląda na to, że
ojciec ma cukrzycę typ II w stadium początkowym, którą można leczyć
pigułkami lub dietą odchudzającą. W tym przypadku można jeść prawie
wszystko, byle nie za dużo no i cukier ograniczyć.
Dania specjalnie dla cukrzyków są wg obecnego stanu nauki bzdurą, bo
zawierają tylko inną formę cukru, wolniej przyswajalną przez organizm. Nie
ma wtedy gwałtownych wahań poziomu cukru we krwi, ogólna ilość cukru jest
właściwie większa niż w potrawach "normalnych".
Najważniejsze są kontrole poziomu cukru we krwi i (jak jest już trochę
gorzej z cukrem) także w moczu. Badania oczu i kończyn są oczywiste.
Kawałek tortu można skompensować kilkunastominutowym intensywnym spacerem.

To tylko z tego, co ja ostatnio słyszałem, resztę niech mu lekarz dopowie.

Waldek

1. Data: 2003-02-16 14:46:06

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu wrote:
> Trzeba też wiedzieć, że
> tłuszcz spowalnia wchłanianie cukru, to samo alkohol.

blonnik rowniez "stabilizuje" wchlanianie cukru. dlatego np. zajadanie
czegos zawierajacego oprocz cukrow prostych odpowiednia ilosc blonnika
(owoce na ten przyklad) nie powoduje skoku glukozy we krwi. moze wiec cos z
maki nieoczyszczanej byloby pomyslem? ale to tylko pomysl - ostrzegam! wiec
najpierw lepiej uzgodnij to z tata lub jego lekarzem.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-02-16 17:33:02

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Manatka" <m...@g...pl> napisał w wiadomo?ci
..
> Moj tata jest cukrzykiem. Ma cukrzyce ktoregos stopnia, nie pamietam ktory
> to I czy II - taka, przy ktorej nie bierze sie insuliny.

Kup sobie (tacie) ksi?żkę Montignaca "Je?ć aby schudn?ć". To jest dieta
specjalnie dla ludzi, którzy maj? problemy z wydzielaniem insuliny (sama
takie mam). A po szczegóły możesz zagl?dn?ć na moj? stronę www
http://www.montignac.republika.pl/
Okazuje się bowiem, że s? takie węglowodany, które można je?ć "bezkarnie" i
nie "skacze" po nich cukier w krwi.

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--