Do Jarka

11. Data: 2003-06-02 18:02:25

Temat: Re: Do Jarka
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbfu62$t7q$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał:

Niebieskie granulki to były.

Janusz, niebieskie tabletki to Wiagra!

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

12. Data: 2003-06-02 18:04:58

Temat: Re: Do Jarka, czyli kompost-długie
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
news:bbfmmi$rni$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bbflrb$omt$...@n...news.tpi.pl...

> No to zacznij. :-) Na ogół damy nigdy nie miały większych kłopotów z
> przekonywaniem mnie :-)

Szczególnie jeśli są nadmiernie gadatliwe (p. niżej)?

a) pozbywamy się tzw. odpadków z ogrodów (np. mielimy zbędne ilości
pasierbów, latorośli czy czegoś podobnego)
b) pozbywamy się dużej cześci odpadków kuchennych (z wyłączeniem skorupek
jaj i skórek cytrusów, ale pestki z winogron można dodać. Same winogrona,
np. gdyby były kwaśne, również)
b) popieramy organizmy pożyteczne (ile tego żyje w pryzmie, to nie pamiętam,
ale kilkadziesiąt różnych gatunków samych owadów na pewno)
c) uzyskujemy (stan niedojrzały) sciółkę do ściółkowania np. lian, które
wymagają (?) stałej wilgotności gleby, czyli redukujemy ilość odparowywanej
wody, erozję gleby itp.
d) nie trujemy dżdżownic i innych takich zbytnim zasoleniem gleby (nagminne
przy nawozach sztucznych)
e) korzyści fizyczno-psychiczne: bez przerwy ma się wyrzuty sumienia, że
pryzma jeszcze nie przerzucona lub czujemy się wspaniale i cnotliwie, bo
właśnie
przerzuciliśmy pryzmę. O wysiłku fizycznym była już mowa. Bardzo rozluźnia
kręgosłup
f) zyskujemy całkiem przyzwoity nawóz pod rośliny nie tylko ozdobne (odczyn
w pewnym stopniu regulowalny, aczkolwiek raczej zasadowy), nie trzeba
martwić się o prze-lub niedo- dawkowanie. Używać można wiosną, latem i
jesienią, co odciąża umysł od pamiętania, czy np. siarczan potasu w kwietniu
czy we wrześniu lub na odwrót
g) wzbogacamy schowek w ogrodzie w nowy sprzęt, tzw. rafę lub arfę (chyba
widziałam obie wersje), przy czym należy ją wykonać samemu, przy czym znów
spala się kalorie; dodatkowo można potłuc palce młotkiem, co stanowi świtny
pretekst do zlecenia przesiewania osobnikom trzecim
h) uzyskujemy nietypowe pole do obserwacji. Nigdy nie wiadomo, co wzejdzie
na kompoście, szczególnie, jeśli jest zimny:-)
i) jeśli łowimy ryby, to szczególnie na liściach wyrzuconych na kompost (a
nie bezpowrotnie traconych przez palenie) siedzą dosłownie tysiące
dżdżownic. Dodatkowo można nimi postraszyć niepożądane osobniki w ogrodzie,
wrzucając za kołnierz lub do kieszeni
j) zlatując z drzewa, pod którym jest pryzma, mamy miękkie lądowanie (no
tak, lian to nie dotyczy:-( )

No i nic więcej nie przychodzi mi do głowy:-(

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2003-06-02 18:12:31

Temat: Odp: Do Jarka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bbg1sd$dbm$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:bbfu62$t7q$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz

> Hejka. Jak to były? Słuchaj Janusz, ja juz swoje lata mam, ale nawozu
w > postaci niebieskich granulek jeszcze nie widzialem. :-(

No właśnie....
Niebieskie, szkliste granulki.... !!!
A zestalony azot (poniżej -209,86 C ) nie ma czasem niebieskiego koloru????
Pozdrawiam ;-)
Janusz

14. Data: 2003-06-02 18:34:08

Temat: Odp: Do Jarka, czyli kompost-długie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bbg3r6$kf9$...@n...news.tpi.pl...

> a) pozbywamy się tzw. odpadków / ..ciach../ mamy miękkie lądowanie (no >
tak, lian to nie dotyczy:-( )

> No i nic więcej nie przychodzi mi do głowy:-(

Szkoda . Ale jak na ten upał to i tak nieźle. :-)
Dzięki wielkie. :-) W miarę jasno to wyłożyłaś.
Gdybyś mogła jednak dodatkowo bliżej opisac technologię machania szpadlem
przy kompoście ze szczególnym uwzględnieniem ochrony bytujących tam jakże
pożytecznych dżdżownic przed utratą życia byłbym Ci ogromnie zobowiązany.
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2003-06-02 18:37:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan P. Cieciński <j...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00ad01c32930$f9284200$451bb33e@pcking...
> Niebieskie granulki to były.
>
> Janusz, niebieskie tabletki to Wiagra!

Widzisz Jarek? Co kompetentny fachowiec to fachowiec. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-06-02 18:51:01

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbg5if$p18$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> Widzisz Jarek? Co kompetentny fachowiec to fachowiec. :-)
> :-)

Hejka. No nie całkiem. ;-) Pewnie Jan miał na myśli Viagrę. :-)
Pozdrawiam dokładnie Ja...cki

17. Data: 2003-06-02 20:31:27

Od: "Too Old" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kochany misio"
Janusz Czapski<j...@t...pl>
napisał(a) w
swojej wiadomości
<news:bbg42p$h4m$1@atlantis.news.tpi.pl> ,a ja na to :

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bbg1sd$dbm$...@n...news.tpi.pl...

Niebieskie granulki wyglądaja mi na siarczan miedzi .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

18. Data: 2003-06-02 20:35:01

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał:

> Szkoda . Ale jak na ten upał to i tak nieźle. :-)

Janusz, nie wybrzydzaj! Tekst Basi mnie się bardzo podobał.

19. Data: 2003-06-02 20:48:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan P. Cieciński <j...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:004801c32946$4835c9c0$451bb33e@pcking...

> Janusz, nie wybrzydzaj! Tekst Basi mnie się bardzo podobał.
Mnie tez! :-) Dlatego chcę więcej :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

20. Data: 2003-06-02 23:12:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pożytecznych dżdżownic przed utratą życia byłbym Ci ogromnie zobowiązany.

Jak biologii nigdy nie znosiłam, to coś mętnie mi się kojarzy, że przecięta
na pół przypadkiem szpadlem dżdżownica równa się dwie dżdżownice. Poza tym
dlaczego szpadel? A widły mościpanie od czego?Dżdżownice przesuwają się
lekko między zębami...

Pozdrawiam, Basia.

kasiara spalinowa ........ prosze o rade
Sadzonki jagod lesnych
Bambus
Czym tępić przędziorki?
Film Dziadka