Do czego ziola prowansalskie?

1. Data: 2003-03-12 11:33:45

Temat: Do czego ziola prowansalskie?
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?
Mam takie cos na polce, na kuchni sie nie znam a na tym nie pisze do czego to
uzyc ...
Chodzi mi o okreslenie do czego NAJCZESCIEJ sie uzywa, bo przypuszczam ze do
prawie wszystkiego...
No i jak - wsypac, wcierac ;) czy jak?

pozdrawiam
Roman

1. Data: 2003-03-12 11:43:14

Temat: Re: Do czego ziola prowansalskie?
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja używam do wszystkich dań serowych (no poza makaronu z serem i cukrem).
Obowiązkowo do serów zapiekanych - zapiekanek, pizzy itp
Niezłe są również w sałatce z tuńczyka.

Danka

1. Data: 2003-03-12 13:40:07

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie ziola prowansalskie sa na porzadku dziennym... :)
dodaje je do sosu do spagetti (napoli), a najczesciej do wszelkiego rodzaju
dan z udzialem piersi z kurczaka... Bardzo lubimy tez piersi z kurczaka w
ziolach, czyli umyte piersi nacieramy pieprzem, sola, czasem paryka ostra, a
potem piersi obtaczamy w ziolach i na patelnie... smaze na malej ilosci
tluszczu, bo moj luby ma schize na punkcie "za tluste" i dlatego uwazac
trzeba zeby ziola nie przywarly do patelni... mozna podlewac delikatnie
woda...
uwielbiam zapach tych ziol... :)))

pozdr.
berta

1. Data: 2003-03-12 13:50:33

Temat: Odp: Do czego ziola prowansalskie?
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?

Witam!
Ziola prowansalskie przede wszystkim uzywam do sledzi.Wymoczone fitety
matjas kroje w kwadraciki gdzies ok,2x2 cmSkrapiam cytrynka.Nastepnie po
ok.1 godz,przekladam do drugiwego naczynka gdzie warstwami ukladam pokrojone
sledziki,posypuje ziomali prowansalskimi ,majrankiem .cebulka drobno
pokrojona .takoz ogoreczkiem kiszonym pokrojonym i nastepna warstwa.Calosc
zalewam olejem - to sledzik w oleju,lub smietana - to sledzik w smietanie
lub...robie inne zalewy o dominacji chrzanu,musztardy czy przecieru
pomidorowego.
Wlasnie min.ziola prowansalskie daja sledzikom specyficzny smak.

Zycze smacznego
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2003-03-12 14:05:05

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?
Najklasyczniejsza salatka:
ser mozzarella w kulce, soczyste (najlepiej sierpniowe) pomidory, oliwa
(dziewicza) i własnie sporo ziol prowansalskich, koniecznie swieza bazylia.
Wersja zimowa: z dodatkiem pesto (smaruje nim pomidory, zeby nabraly choc
namiastke aromatu)

ale mi sie zamarzylo.....
Anna

1. Data: 2003-03-12 14:24:09

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?

Każdy Ci powie co innego - zależnie od przyzwyczajeń. Ja stosuję do
cielęciny duszonej w sosie. Cielęcina jako mięso jest dla mnie bez
wyrazu, natomiast duszona z ziołami prowansalskimi ma swój nieodparty
urok i smak.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-03-12 18:08:06

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Mar 2003 12:33:45 +0100, r...@p...onet.pl wrote:

>Witam!
>Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?

Koniecznie do pieczonego schabu, oraz duszonej piersi indyka

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-03-13 09:20:39

Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
: Witam!
: Do czego najczesciej uzywa sie ziol prowansalskich?
Dodam jeszcze sałatkę z kapusty pekińskiej, jabłka, papryki i oczywiście
dużo, dużo ziół prowansalskich
Ania

1. Data: 2003-03-13 10:56:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o okreslenie do czego NAJCZESCIEJ sie uzywa, bo przypuszczam ze do
> prawie wszystkiego...
========
Jak widac najczesciej stosuje sie do wszystkiego.

Zapewne watpliwosci rozwialyby oryginalne
przepisy kuchni prowansalskiej.

waldek
========

1. Data: 2003-03-13 16:17:00

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wystukał w wiadomości <b4poah$s9d$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> ========
> Jak widac najczesciej stosuje sie do wszystkiego.

No, do deserów chyba jednak niekoniecznie ;).

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--