Doświetlanie roślin

1. Data: 2000-03-01 22:53:45

Temat: Doświetlanie roślin
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakimi żarówkami doświetlacie swoje rośliny?
Jakie teoretycznie "nadają" się do tych celów?

Temat był już poruszany kilkukrotnie, ale nigdy sobie nie zapisałem nazwy:-)
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-02 08:30:53

Temat: Re: Doświetlanie roślin
Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z tego co wiem jedyne odpowiednie doswietlanie to jarzeniowki. A to ze
wzgledu na dlugosci fal swietlnych. Zarowki daja tylko swiatlo podczerwone
(albo odwrotnie), jarzeniowy dzialaja na wszystkich dlugosciach tak jak
naturalne swiatlo. Popieram to faktem, ze w u mnie w pracy stoi fikus
benjamina i jest doswietlany zarowkami i nie ma juz lisci (wlasnie probuje
go wydebic - moze go odratuje). Inne fikusy stoja pod jarzeniowkami i jest
ok.
Pozdrowka
Jarek

Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-02 10:14:21

Od: "J.F." <J...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarzeniowki to nienajlepsze zrodlo swiatla dla roslin.
Bardziej nadaja sie do regulowania fotoperiodu niz do fotosyntezy.
Najlepsze w komercji, jezeli chodzi o spektrum sa lampy sodowe,
wysokocisnieniowe.
Latwo dostepne sa zarowki 400 W. Przecietnie jedna lampa wystarcza na okolo
7 - 8 -max 10m2, w zaleznosci od gatunku roslin. Doswietlanie stosuje sie
tak aby
zapewnic roslinom okolo 16 godzin dnia.
Jerzy
*************************
<045801bf84ea$3cc943e0$e4f8500a@pgnig.com.pl>...

1. Data: 2000-03-02 10:32:53

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Well a w warunkach domowych, kiedy mamy np cytryne albo sadzonki kaktusow?
Lampka nocna z zwykla zarowka? Z zarowka halogenowa? Swietlowka? Czy moze sa
jakies specjalne zarowki do kupienia?
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-03-02 10:45:22

Temat: Odp: Doświetlanie roślin
Od: "Rysiek T." <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos ostatnio wspominal o zarowkach energooszczednych, czy mozna potwierdzic
ich pozytywny wplyw na rosliny ???

Pozdrawiam
Rysiek
__________________________________
Ryszard Tyfa - 'EyE'
e-mail: r...@i...com UIN:11401320
http://republika.pl/rizo

1. Data: 2000-03-02 16:38:41

Od: "J.F." <J...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Firmy produkujace zalecaja czasem dla doswietlania roslin lampy
fluorescencyjne.
Philips zalecal lampe o numerze koloru bodaj 83 lub 84, nazywala sie Flora
czy tez Fluora.
Miala tez taka bardziej przydatna lampe firma Osram. Sa one jednak drozsze
od normalnych.
Normalne lampy Day-Light lub Cool-Light niezbyt nadaja sie do doswietlania
wegetacyjnego.
Opieram sie na dostepnych publikacjach dotyczacych badan.
Praktycznie aby uzyskac jakies efekty lampami fluorescencyjnymi to trzeba by
zainstalowac
jakies 4-5 lamp na m2, a i to nisko nad roslinami.
Trzeba tez wiedziec ze sa lampy zalecane dla roslin, ale jak dokladnie sie
przeczyta,
to czesto sa one przydatne dla podkreslenia kolorystyki i dekoracyjnosci
roslin.
Jezeli chodzi o fotosynteze, to jest problem. Rosliny wykorzystuja waskie
spektrum swiatla widzialnego w tym procesie i to ze jest jasno, to nie jest
wszystko.

Jerzy
***************************
Maciej Szmit napisał(a) w wiadomości: <3...@m...iw.lodz.pl>...

1. Data: 2000-03-06 19:41:50

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie informacje.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-08 07:48:56

Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W katalogu Conrad Elektronik jest w ofercie "żarówka do roślin". "Stosowana
w celu wzrostu i wzmocnienia roślin przy niewystarczającym oświetleniu
(...). Stonowane światło w błękitnym zakresie widmowym. Również do akwarium
i terrarium, do kiełkowania nasion."
Cena; 19,99 (60W) lub 24,99 PLN (100W).

Marek Bujas

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8a1452$hdj$...@a...webcorp.com.pl...

1. Data: 2000-03-10 08:18:56

Od: "Stanley@GallAnonim" <S...@G...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed laty "zaexperymentowałem" stosując kwarcówkę(kiedyś można było ją
kupić w nornalnym sklepie, służyła do opalania się, zanim wynaleziono
solarium) naświetlając przez 1 minutę dziennie(na wczesną wiosnę) rośliny
"pokojowe". Co dzień zwiększałem dawkę, aż doszedłem do 10 minut. W tym
czasie zacząłem je też nawozić. Pamiętam do dzisiaj. "SZŁY JAK BURZA". Przy
okazji "zdezynfykowałem" sobie trosze chałupę. Uwaga na światło z kwarcówki
(musisz zabezpieczyć oczy i skórę)!

1. Data: 2000-03-11 19:23:13

Od: "ewa" <h...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

masz racje piszac ze sodowki sa bardzo dobre
jest tylko jedno zastrzerzenie aby w tych oprawach
znalazly sie zarowki son t agro lub planta osram'u
poniewaz zawieraja do 30 % wiecej swiatla o dlugosci fal niebieskich
jednakze jeszcze lepsze rezultaty daje stosowanie
lamp metalowohalogenkowych (o ile koszty nie sa istotne)
(nie halogenow) tylko lamp wysokopreznych
posiadaja najbardziej naturalne spektrum (duzo niebieskiego)
w handlu znalezdz mozna 150 W 250 W i 400W
jazeniowki tez daja rozne swiatlo w zaleznosci od ich temperatury
najodpowiedniejsze sa 5700 K produkowane w pile o ile pamietam
wazne aby pisalo na nich "daylight"
Krasnal

J.F. napisał(a) w wiadomości: <1arv4.22224$WD.575861@news.tpnet.pl>...
> [...]
>7 - 8 -max 10m2, w zaleznosci od gatunku roslin. Doswietlanie stosuje sie

Fauna & Flora w Internecie - ciekawy serwis WWW
Pytanko dotyczące Dalii
Pytanko dotyczące Dalii
do ADMINA !!!
Glazy, kamienie i kamyczki...