Dwóch chłopaków zostało wywalonych ze szkoły...

1. Data: 2001-01-18 13:13:50

Temat: Dwóch chłopaków zostało wywalonych ze szkoły...
Od: JamesBonBush <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwóch chłopaków zostało wydalonych ze szkoły...

...za to, że zrobili stronę WWW która zdaniem dyrektora była
pornograficzna, a zdaniem ofiar i ich rodziców tylko erotyczna.

Czy sądzicie, że społeczeństwo może wyklinać jednostki za to że są sobą,
za to że nie wypierają tego co chodzi wszystkim po głowach? Czy można
karać ludzi za pociąg do seksu. Wierzcie mi, że „kochałem się” (w
seksualnym wymiarze) w połowie swoich nauczycielek... żadnej o tym nie
powiedziałem, z nimi strony WWW. Ale nie znaczy, że czegoś nie ma jeżeli
znajduje się tylko w naszej głowie.

A tu dwóch dzielnych inteligentnych chłopaków zostało wywalonych ze
szkoły, za to że robiąc sobie między sobą wygłupy, ujawniło część tego
co im siedzi w głowach ;). Przecież to w sumie bardzo młodzi ludzie.
Dyrekcja powinna zapisać ich na obowiązkowe spotkania z psychologiem,
ale „pani od matematyki powiedziała, że im tego nie przepuści”!!! Moim
zdaniem to właśnie ona i cała szanowna dyrekcja powinna iść do
psychologa. Kurcze! Całe społeczeństwo powinno iść na terapię. Ci
chłopcy zapłacili za to, że kadra ma problem w tej sprawie z samą sobą.
...i zobaczcie do czego prowadzi wypieranie ;)

JamesBonBush

1. Data: 2001-01-18 19:23:07

Temat: Re: Dwóch chłopaków zostało wywalonych
Od: "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jan 2001, JamesBonBush wrote:

> Dwóch chłopaków zostało wydalonych ze szkoły...
>
> ...za to, że zrobili stronę WWW która zdaniem dyrektora była
> pornograficzna, a zdaniem ofiar i ich rodziców tylko erotyczna.

A zdaniem prokuratury? Przecież badali tę sprawę.

> Czy sądzicie, że społeczeństwo może wyklinać jednostki za to że są sobą,
> za to że nie wypierają tego co chodzi wszystkim po głowach? Czy można

No dobrze, ale są pewne reguły społeczne i tematy tabu. Jakkolwiek by ci
się to nie podobało, bieganie nago po ulicy nie jest w dobrym tonie i w
najlepszym razie może spowodować pukanie się w czoło.

> [...]
> seksualnym wymiarze) w połowie swoich nauczycielek... żadnej o tym nie
> powiedziałem, z nimi strony WWW. Ale nie znaczy, że czegoś nie ma jeżeli

Eee tam, to pewnie tylko takie młodzieńcze zadurzenie. Kto się nie kochał
w nauczycielkach? Na pewno lepsze to niż kochanie się w nauczycielach.

> A tu dwóch dzielnych inteligentnych chłopaków zostało wywalonych ze
> szkoły, za to że robiąc sobie między sobą wygłupy, ujawniło część tego

Skoro są tacy inteligentni, to skąd wygłupy? Chyba że rozumiesz
'inteligencję' w sensie źródła głupich pomysłów.

> co im siedzi w głowach ;). Przecież to w sumie bardzo młodzi ludzie.

Nie wiem, czy brak dojrzałości psychicznej ma być dla nich
usprawiedliwieniem?

> Dyrekcja powinna zapisać ich na obowiązkowe spotkania z psychologiem,

Dyrekcja zapewne nie ma na to pieniędzy.

> ale „pani od matematyki powiedziała, że im tego nie przepuści”!!! Moim
> zdaniem to właśnie ona i cała szanowna dyrekcja powinna iść do
> psychologa. Kurcze! Całe społeczeństwo powinno iść na terapię. Ci

Eee, wyluzuj się. Każdy to uważa seks za temat tabu, choćby z grzeczności,
to według ciebie zakompleksiony neurotyk?

> chłopcy zapłacili za to, że kadra ma problem w tej sprawie z samą sobą.
> ...i zobaczcie do czego prowadzi wypieranie ;)

Wypieranie czego i przez co?

PS. Przestaw czytnik na ISO, jeśli łaska.

--
Gwidon S. Naskrent (GSN)
n...@h...amu.edu.pl

1. Data: 2001-01-18 22:59:29

Temat: Odp: Dwóch chłopaków zostało wywalonych ze szkoły...
Od: "Cezar \"Thanatos\" Matkowski" <i...@o...optimus.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy sądzicie, że społeczeństwo może wyklinać jednostki za to że są sobą,
> za to że nie wypierają tego co chodzi wszystkim po głowach?

Istnieje coś takiego jak nomos, czyli prawo ułożone przez ludzi. Jednostka
powinna się do tego prawa stosować, jeśli jest ogólnie sprawiedliwe bądź
walczyć o jego poprawę, jeśli nie jest sprawiedliwe. Natomiast pewnych
barier przekraczać nie należy - gdyby kazdy ujawniał, co mu siedzi w głowie,
to w społeczeństwie degnerującym się (wskutek sprzecznych lub błędnych
układów sterujących - a taka sytuacja panuje obecnie) mielibyśmy całkowity
chaos. Poza tym, jednego nie rozumiem w podanym przyładzie - na jakiej
podstawie dyrektor wyrzucił uczniów ze szkoły?

Pozdrawiam

"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymac niż mydło,
Cezar "Thanatos" Matkowski
- www.papier.hg.pl -

1. Data: 2001-01-18 23:21:44

Od: "sebbie" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0101182017560.1573-

moim zdaniem spoleczenstwo jest strasznie ograniczone i uporczywie chce
zdusic indywiudalizm jednostek
"bardziej lubimy tych, ktorzy sa do nas podobni"
czyz nie?

jesli ktos wylamuje sie z ogolnie przyjetych norm, zostaje potepiony...

coz...

nic na to niestety nie poradzimy...

zawsze znajdzie sie mnostwo ludzi takich jak ty, ktorym wpojono wiele zasad,
ktorych bezmyslnie (w wiekszym lub mniejszym stopniu) bronia, myslac ze to
ich wlasne zasady, ich wlasne zdanie...

pozdrawiam i zachecam do dalszej dyskusji
Sebastian Boguszewicz

1. Data: 2001-01-18 23:26:33

Temat: Re: Dwóch chłopaków zostało wywalonych ze szkoły...
Od: "sebbie" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cezar "Thanatos" Matkowski" <i...@o...optimus.wroc.pl>
napisał w wiadomości news:947s88$d3l$4@news.tpi.pl...

> [...]
> to w społeczeństwie degnerującym się (wskutek sprzecznych lub błędnych
> układów sterujących - a taka sytuacja panuje obecnie) mielibyśmy całkowity
i twoim zdaniem mam sie przystosowywac, byc konformista? tlumic w sobie to
wszystko czym sie odrozniam od milardow czasek na ziemi? w ten sposob
zatracil bym siebie i dalsza egzystencja bylaby tylko pasmem nieszczesc..

oczywiscie trzeba miec swiadomosc konsekwencji wlasnych czynow...
spoleczenstwo nigdy nie bylo i nie bedzie tolerancyjne.. musimy wybrac, co
bedzie dla nas lepsze, w jaki sposob bedziemy bardziej szczesliwi - czy
przystosowujac sie do spoleczenstwa kosztem wlasnych pogladow, pragnien,
idei, badz odrzucic normy spoleczne i zyc (byc moze szczesliwie) mimo
odrzucenia od ogolu.. byc moze i potepienia..

pozdrawiam
Sebastian Boguszewicz

1. Data: 2001-01-18 23:43:20

Od: "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jan 2001, Cezar "Thanatos" Matkowski wrote:

> układów sterujących - a taka sytuacja panuje obecnie) mielibyśmy całkowity
> chaos. Poza tym, jednego nie rozumiem w podanym przyładzie - na jakiej
> podstawie dyrektor wyrzucił uczniów ze szkoły?

Na takiej, że była to najsurowsza kara przewidziana w regulaminie tejże.
Tak prawdę mówiąc, pozwolono im najpierw skończyć półrocze, więc chyba
nie na bruk...

GSN

1. Data: 2001-01-18 23:44:05

Od: "Ewa po prostu" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JamesBonBush" jest proszony o wyjaśnienie:
(...)
> robiąc sobie między sobą wygłupy, ujawniło część tego
> co im siedzi w głowach ;)
------- sorry, między sobą czy tworząc stronę ? która już nie była
takim wygłupem "między sobą"...

> Dyrekcja powinna zapisać ich na obowiązkowe spotkania z psychologiem,
------- a dlaczego dyrekcja?? sam powiedziałeś, że ci wspaniali młodzieńcy mają
rodziców...

------ czego ?? w ich twórczości sa jej podobizny??

1. Data: 2001-01-18 23:47:37

Od: "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Jan 2001, sebbie wrote:

> moim zdaniem spoleczenstwo jest strasznie ograniczone i uporczywie chce
> zdusic indywiudalizm jednostek
> "bardziej lubimy tych, ktorzy sa do nas podobni"
> czyz nie?

Ale gdzie jest granica między indywidualizmem a przestępstwem?

> jesli ktos wylamuje sie z ogolnie przyjetych norm, zostaje potepiony...

Słusznie, czy nie? Przecież sam potępiłbyś mordercę, złodzieja, oszusta.
Więc chyba w tym przypadku te normy nie są takie ogólne jak się wydaje...

> zawsze znajdzie sie mnostwo ludzi takich jak ty, ktorym wpojono wiele zasad,
> ktorych bezmyslnie (w wiekszym lub mniejszym stopniu) bronia, myslac ze to
> ich wlasne zasady, ich wlasne zdanie...

Och, sugerujesz mi że myślą za mnie? Zapewniam cię że pornografia nie
budzi we mnie pozytywnych uczuć - czy to też jest przejaw myślenia
zbiorowego?

A wracając do sprawy tej strony - jakoś nikt nie zwrócił uwagi na to że
oprócz wiadomych obrazków widniały tam również treści (słowne) obraźliwe
dla niektórych osób (konkretnie kolegów z klasy sprawców).

GSN

1. Data: 2001-01-19 09:24:57

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gwidon S. Naskrent <r...@a...amu.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.21.0101190044320.8585-100000@loca
lhost.localdomain...

> Och, sugerujesz mi że myślą za mnie? Zapewniam cię że pornografia nie
> budzi we mnie pozytywnych uczuć

Przepraszam, ze sie wtracam, w dodatku odchodzac troche od tematu, ale
zawsze slyszac takie opinie, nie moge oprzec sie pytaniu: naprawde nie
lubisz patrzec na piekne i profesjonalnie sfotografowane dziewczyny? Kiedy
czasem przegladam Playboya, sama lubie popatrzec na zamieszczone tam zdjecia
zgrabnych i ladnych kobiet - ot, po prostu jak na dziela sztuki. :)

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2001-01-19 09:26:57

Od: "sebbie" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0101190044320.8585-

> Ale gdzie jest granica między indywidualizmem a przestępstwem?

> Słusznie, czy nie?
>Przecież sam potępiłbyś mordercę, złodzieja, oszusta.
czemu mialbym ich potepiac?
ja nikogo nie potepiam, staram sie jedynie zrozumiec...

> Och, sugerujesz mi że myślą za mnie?
wlasnie tak, mnostwo ludzi lapie sie w te pulapke... niestety...

> Zapewniam cię że pornografia nie
> budzi we mnie pozytywnych uczuć - czy to też jest przejaw myślenia
> zbiorowego?
no jasne.. masz jakies watpliwosci?

> A wracając do sprawy tej strony - jakoś nikt nie zwrócił uwagi na to że
> oprócz wiadomych obrazków widniały tam również treści (słowne) obraźliwe
> dla niektórych osób (konkretnie kolegów z klasy sprawców).

no coz, jesli tak, to po prostu poniesli konsekwencje za swoje czyny, ich
sprawa, i tu musze sie zgodzic ze obrazajac innych wcale nie sa
indywidualistami...

pozdrawiam
Sebbie

Co powoduje lęk i jak go opanować?