Dziecko bez szans na korekcje wady wzroku?

1. Data: 2001-10-04 09:02:32

Temat: Dziecko bez szans na korekcje wady wzroku?
Od: t...@w...pdi.net szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie mam na lekcji dziewczynke ktora niemal dotyka nosem do ekranu
monitora - na moje pytanie czy nie zapomniala okularow odpowiedziala, ze nie
bo ona ma taka wade wzroku, ze zadne okulary nie pomagaja. Tzn. jakich by
nie dobierali to albo widzi zamazane albo tak samo kiepsko jak bez? Mozliwe?

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski
(ĄĆĘŁŃÓŚŻŹąćęłńóśżź)

2. Data: 2001-10-04 09:38:56

Temat: Re: Dziecko bez szans na korekcje wady wzroku?
Od: "Dżechutimes" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak korekcja okularowa nie pomaga to korekcja wad wzroku np. laserowa lasik
też nie pomoże

3. Data: 2001-10-04 09:58:32

Temat: Odp: Dziecko bez szans na korekcje wady wzroku?
Od: "Tusia" <l...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@w...pdi.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ph8j8$lvd$...@n...tpi.pl...
> [...]
> bo ona ma taka wade wzroku, ze zadne okulary nie pomagaja. Tzn. jakich by
> nie dobierali to albo widzi zamazane albo tak samo kiepsko jak bez?

Tak mozliwe. To nie jest wada refrakcji ale niedowidzenie (amblyopia). Nie
polega ona na wadzie soczewki ani innych czesci oka lecz jest wrodzona i
przyczyna lezy w mozgu. Czesto wystepuje u wczesniakow na skutek przebywania
w inkubatorze i zlego zaslaniania oczu dziecka. Nie ma rady na
niedowidzenie, bo operacja jest zbyt skomplikowana i niebezpieczna. U dzieci
mozna cwiczyc wzrok przy niedowidzeniu i jest szansa na poprawe, lecz
niewielka i prawie nigdy do konca. Dziewczynka jednak ma szczescie ze widzi
na tyle dobrze ze moze uczyc sie w normalnej szkole, moze miala juz takie
cwiczenia i daly polepszenie.
Pozdrowienia

Arytmia
Re: powiększające sie zakola