Emeryci i renciści dostaną podwyżki

1. Data: 2002-05-04 18:43:29

Temat: Emeryci i renciści dostaną podwyżki
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dziennik Wschodni"

Emeryci dostaną po cztery złote
Waloryzacja świadczeń wyniesie zaledwie kilka złotych. W niektórych
przypadkach większe będą koszty przeprowadzenia operacji

Dobra wiadomość: emeryci i renciści otrzymają podwyżki.
Zła: w naszym regionie będzie to średnio... 4 złote na głowę. Czerwcowa
waloryzacja zakłada jedynie półprocentowy wzrost rent i emerytur.

ZUS o waloryzacji jeszcze oficjalnie nie wie.
- Żadnego komunikatu w tej sprawie nie było - mówi Mirosława Witka, rzecznik
prasowy Oddziału ZUS w Lublinie.
Ale planowaną waloryzację, wynikającą z ustawy budżetowej i wynoszącą 0,5
proc., potwierdziła w rozmowie z Dziennikiem Izabella Sierakowska, posłanka
SLD.
- Będzie w czerwcu. Przykro mi, że taka mała. Średnio dosłownie kilka
złotych dla emeryta lub rencisty. Niestety, w tym roku wszyscy musimy
ponosić koszty tego, co zrobili poprzednicy, czyli dziury budżetowej. Ale w
przyszłym roku waloryzacja będzie większa. Na poziomie ok. 4 proc.
Bezpośrednio zainteresowani jeszcze nie wiedzą, co ich czeka.
- Coś obiło mi się o uszy - przyznaje Jan Moszyński, który załatwiał wczoraj
formalności w ZUS przy ul. Zana w Lublinie. - Mówi pani, że tak mało będzie?
Zamrozili pensje nauczycielom, to i my musimy jakoś to znieść. Na rękę biorę
1100 zł emerytury. Wychodzi, że w czerwcu dostanę... Ile to będzie? 5,50 zł?
- Co, 0,5 proc.? - Danuta Wawszczak, która właśnie wypełniała formularze,
zaczęła się śmiać. Chwyciła za długopis, aby wyliczyć, ile dostanie. - Biorę
na rękę 700 zł, czyli wychodzi, że 3,50 zł.
- Szok - złapał się za głowę Władysław G. - Więcej im pójdzie na papiery,
żeby nas zawiadomić.
No właśnie, ile wyniesie koszt przeprowadzenia waloryzacji?
- Statystyk w rozbiciu na poszczególne operacje nie prowadzimy - odpowiada
rzecznik Witka.

Spróbowaliśmy policzyć sami. Zawiadomienia waloryzacyjne drukuje się w dwóch
egzemplarzach. Jeden zostaje w zakładzie. Drugi wysyła się do petenta. Za
jedną przesyłkę ZUS płaci poczcie 1,10 zł. Wysłanie zawiadomień do 353 tys.
emerytów i rencistów mieszkających na Lubelszczyźnie pochłonie 388,3 tys.
zł. To nie wszystko. Dodać jeszcze trzeba pieniądze wydane na drukowanie
zawiadomień czy pracę urzędników.
A ile pieniędzy pójdzie na podwyżki? Przyjmując, że średnie świadczenie
wynosi w regionie 900 zł, pół procenta od niego daje 4,50 zł. Tyle mogą się
spodziewać emeryci i renciści. W sumie na wypłaty dla nich pójdzie około 1,5
mln zł.

Ewa Stępień
18. Kwietnia 2002 20:00

==========================
Wyszperał Perła
____________________
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnują budżet RP.
(C) Pearl

2. Data: 2002-06-10 21:46:03

Temat: Odp: Emeryci i renciści dostaną podwyżki
Od: "Basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta podwyzka to upokorzenie dla rencistow i emerytow.
Obsluga jej wiecej kosztuje panstwo, niz korzysc dla ww.
plynaca.
Wszyscy obdarowani z pewnoscia woleli by oddac
te srednio 4 zl. na glowe,na jakis dobry cel np. latanie dziury
budrzetowej.
W skali globalnej, jest to kwota znaczna.
Basia

____________________

3. Data: 2002-06-10 22:18:45

Temat: Re: Emeryci i renci?ci dostan? podwyżki
Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jun 2002 23:46:03 +0200, "Basia" <b...@w...pl>
napisał(a):

> [...]
>te srednio 4 zl. na glowe,na jakis dobry cel np. latanie dziury
>budrzetowej.
>W skali globalnej, jest to kwota znaczna.
Ja bym wolał, aby te 4 zł były przekazane na jakiś cel charytatywny a
dziurę budżetową i tak się łata naszym kosztem.
Jarek

4. Data: 2002-06-11 05:39:34

Temat: Re: Emeryci i renciści dostaną podwyżki
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

A ja gupi głosowałem na nich w zamian za obietnicę, że pooddają emerytom i
rencistom wszystko, czego poprzedni rząd nie dał albo zabrał. :-(

Tak prawdę powiedziawszy nie dowieźli nie na głosowanie i dzięki temu mam
czyste sumienie.

--
Pozdrawiam.
Perła

5. Data: 2002-06-11 19:43:57

Od: "budrys" <j...@T...de> szukaj wiadomości tego autora

Pearl <p...@p...onet.pl> schrieb in im Newsbeitrag:
ae43j2$h3r$...@n...tpi.pl...
> Użytkownik "Basia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

Witam.

> A ja gupi głosowałem na nich w zamian za obietnicę, że pooddają emerytom i
> rencistom wszystko, czego poprzedni rząd nie dał albo zabrał. :-(

Mamma mia i Ciebie Pearl też nabrali?

> Tak prawdę powiedziawszy nie dowieźli nie na głosowanie i dzięki temu mam
> czyste sumienie.

To jesteś w lepszej od nich sytuacji bo oni go w ogóle nie mają;-)

pozdr. - Józek
_____________

6. Data: 2002-06-13 07:13:32

Od: "jacek47k" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje całe 2 zł 18 gr wolałbym w całości oddać na zciepkę grupową
na trumnę dla super wykształconego Oberekonomisty RP tow. Millera.
Niech mu ziemia naprawdę lekką będzie.
jk.

7. Data: 2002-06-13 08:18:34

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek47k napisał(a):

> Moje całe 2 zł 18 gr wolałbym w całości oddać na zciepkę grupową
> na trumnę dla super wykształconego Oberekonomisty RP tow. Millera.
> Niech mu ziemia naprawdę lekką będzie.
> jk.

Ja jeszcze niewiem ile - ale pomysł jest OK ;-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

8. Data: 2002-06-13 09:33:00

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski wrote:

> Ja jeszcze niewiem ile - ale pomysł jest OK ;-)

I znowu narzekanie, którego wszędzie pełno, a które do niczego nie prowadzi?
Strasznie maruderska i malkontencka się ta grupa ostatnio zrobiła. :/
Jak kółko różańcowe służące do wzajemnego poklepywania po ramieniu i
potwierdzania swojego złego losu. :/
Jakoś nie mam ochoty ani o tym czytać, ani dyskutować. :)) Zdecydowanie wolę
działać - choćby główką, skoro inaczej nie mogę.

Jacku, to nie do Ciebie, to tak ogólnie, tylko się podczepiłam tutaj. :))

--
Pozdrowieństwa,
Scally

9. Data: 2002-06-13 09:52:14

Od: "jacek47k" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nie bądź taka i podziel się twoimi pomysłami.
jk.

10. Data: 2002-06-13 10:16:28

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek47k" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> No nie bądź taka i podziel się twoimi pomysłami.

Właśnie w tym sęk, że tutaj nie wolno się dzielić pomysłami, a już w żadnym
wypadku nie wolno napisać, że się jest radzącą sobie ON, bo się zostanie
zlinczowanym.

Osoby, które chcą się dzielić, robią to na priva właśnie w obawie przed owym
linczowaniem. Taki też jest wizerunek grupy na zewnątrz i - niestety -
przekonałam się, że prawdziwy.

Nie dziwię się tym nielicznym, że milczą - każdy argument, że ON może i
powinna wziąć sprawy w swoje ręce spotyka się tutaj z kontrargumentem -
niebywałe, że większość woli potwierdzać swoje status quo, żeby móc narzekać
dalej. :/ Psi stała się ścianą płaczu. Tu się nie dyskutuje, tu się płacze.
Nie ma tu miejsca na alternatywę. Jeśli nawet inwalidzi tworzą swój
wizerunek jako osoby niezaradnej, wyciągającej rękę po wszystko z
przekonaniem, że jej "się należy", to nie ma się co dziwić, że tak jesteśmy
postrzegani przez innych. :(

Paradoksalnie - nie chcę rozpoczynać dyskusji. Bo dyskusja tutaj oznacza
zwykle pyskówkę i inwektywy. Zbyt dobrze pamiętam ostatnie wydarzenia. :/ I
nie chcę ich przywoływać.
Nie chcę też generalizować na wszystkich grupowiczów, bo to byłoby wobec
nich niesprawiedliwe.

Daga

Test osobowosci - praca magisterska
pozyczka z pfron-u
powiekszalnik dla niedowidzacych sprzedam
Fwd: Fwd: odpowiedz .
Apel o Pomocy - pilne , moze troche dlugi, ale napewno bardzo osobliwe oblicze Polskiego Państwa Prawa