Gdzie dostane sadzonke bambusa olbrzymiego?

31. Data: 2003-10-12 11:01:25

Temat: Re: Gdzie dostane sadzonke bambusa olbrzymiego?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Jeszcze jedno pytanko - pędy po zimie można/należy obci?ć czy zostawić. I
>czy te z polskich bambusów można wykorzystywać jako podpórki?

Pedy sa wieloletnie. Z reguly sie je zostawia, chyba, ze pozyskujesz lodygi
np. na owe podporki.
U wrazliwszych gatunkow pedy moga czesciowo przemarzac. Wtedy jesli nie
podobalyby sie wlascicielowi, moze je usunac. Roslina wypusci nowe z ziemi.
Zmiejszajac jednak powierzchnie lisci sprawisz, ze roslina jako calosc
bedzie wolniej rosla.
Ciekawostka zwiazana z fargesia jest fakt, ze stanowi ona glowny skladnik
pozywienia pandy wielkiej.

Pozdrawiam,
Bpjea

32. Data: 2003-10-12 14:02:20

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

33. Data: 2003-10-12 18:27:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
> bowiem dopiero starsza i bardziej rozrosnieta kepa
> stwarza mozliwosci swoim nowym loza aby osiagnely
> pelne i wlasciwe dla danej odmiany wymiary

Rośnie od zeszłego sezonu od wiosny. Kępa ma jakieś 8 czy 9 łodyg.

> :)
> mi zal wycinac bambusowe lozy na podporki
> ale nic nie stoi na przeszkodzie abys przerzedzila swoje bambusy
> :)

Ostatnio wycięłam parę sztuk miskanta 'Goganteusa' na próbę, obrałam z liści
i zrobiłam podpórki dla domowej roślinki. Bardzo ladnie wyglądają, a co do
trwałości, to rok wystarczy, do nowych "żniw".

Pozdrawiam, Basia.

34. Data: 2003-10-12 18:50:00

Temat: Odp: Gdzie dostane sadzonke bambusa olbrzymiego?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:007501c38ffc$1e687a80$a27c63d9@d3h6c1...

Pygmaeus jest niezniszczalny. Rosnie tam gdzie go przesadziłam i rośnie tam
gdzie rósł a już nie powinien, gorsze toto o perzu. Przez całe lato z nim
walczę. I szeroko się rozrasta niestety :(
--
Pozdrawiam, Kaśka

35. Data: 2003-10-12 20:09:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie rósł a już nie powinien, gorsze toto o perzu. Przez całe lato z nim
> walczę. I szeroko się rozrasta niestety :(
ja bardzo lubie takie roslinki
:)
sadzonki pygmeusa dotarly do mnie w zlej kondycji
prawie zasuszone
zadoniczkowalem je w foliowcu
podlewam
ale one jako jedyne nie daja znaku zycia
:(
gdyby nie udalo mi sie ich reanimowac
to bede mogl pomolestwoac Ciebie o nie
?

36. Data: 2003-10-12 21:35:34

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawostka zwiazana z fargesia jest fakt, ze stanowi ona glowny skladnik
> pozywienia pandy wielkiej.
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Módlcie się więc, aby żadna nie uciekła z ZOO:-)

Pozdrawia boletus

37. Data: 2003-10-12 22:14:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedno zdzblo to prawie nic :)
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Tak jak jedno drzewo w dżungli ?:-)

Pozdrawia boletus

38. Data: 2003-10-13 06:02:43

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00c901c39021$c253d3e0$5e7e63d9@d3h6c1...

A, bo one w sumie źle się przyjmuja, ja swoje po wykopaniu obcięłam i
dopiero wtedy się udało.

> gdyby nie udalo mi sie ich reanimowac
> to bede mogl pomolestwoac Ciebie o nie
> ?

Tak, możesz mnie pomolestować :-) Mam kilka ukorzenionych przyjętych
pleioblastusików.
--
Pozdrawiam, Kaśka

39. Data: 2003-10-13 08:06:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
lodygi
> np. na owe podporki.
> Zmiejszajac jednak powierzchnie lisci sprawisz, ze roslina jako calosc

No to w ogóle nie będę tego bambusa ruszać.

> Ciekawostka zwiazana z fargesia jest fakt, ze stanowi ona glowny skladnik
> pozywienia pandy wielkiej.

Szkoda, że nie mam pandy na podorędziu, chiński pies jakoś nie jest
zainteresowany:-( (woli miskanty)

Pozdrawiam, Basia.

40. Data: 2003-10-13 11:06:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>No to w ogóle nie będę tego bambusa ruszać.

Pedy po paru latach zamieraja (nie wiem po ilu - zalezy od gatunku a takze
warunkow uprawy). Takie mozesz bez problemu wykorzystac. Pewnie nawet
chcialabys usunac je ze wzgledow estetycznych.

Pozdrawiam,
Bpjea

Biophytum - czy ktoś może mi pomóc?
Pelargonie- jak przezimować?