Glony precz!

1. Data: 2001-04-10 09:12:07

Temat: Glony precz!
Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Mam male pytanko. Czy ktos z pl.ogrodnikow ma jakies doswiadczenia z lampani
UV eliminujacymi glony w oczkach. Chodzi mi o ich skutecznosc, problemy
eksploatacyjne itp. i czy jest to rzeczywiscie antidotum na zielona wodę.

2. Data: 2001-04-11 00:27:06

Temat: Re: Glony precz!
Od: "leslaw" <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaro C2 napisał:
> [...]
Witam coraz cieplej!
Nie mam doświadczenia z lampami. Ale w ostatni weekend woda w moim oczku
stała się klarowna za sprawą pompy i metrowej kaskady(dotlenienie).
Zastosowałem też gąbkę do filtrów (8 zł) wstawioną na wejście do pompy
zanurzeniowej. Nie zdecydowałem się dotychczas na wydatek 300 - 400 zł na
system filtrujący. Nie jestem pewien czy efekt jest współmierny do nakładów.
Sytuacja poprawi się gdy rozwiną się uśpione przez zimę rośliny.
pozdrawiam
Lesław

3. Data: 2001-04-12 07:15:10

Temat: Odp: Glony precz!
Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja sytuacja jest nieco gorsza mam oczko na otwartej przestrzeni, a rośliny
posadzone dla uzystania zacienienia są jeszcze małe.

Mimo zastosowania kaskady i bujnie rosnących roślin woda ciągle w cieplejsze
(słoneczne) dni przybiera barwę zieloną.

Może to kwestia doboru gatunkowego i ilościowego.

Pozdrawiam
Yaro

4. Data: 2001-04-12 10:07:35

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: leslaw

> Nie mam doświadczenia z lampami. Ale w ostatni weekend woda
> w moim oczku
> stała się klarowna za sprawą pompy i metrowej kaskady(dotlenienie).

Hmmm, zapomniałam. Mam jeszcze wodospad z obiegiem zamkniętym, ok.
1,5m strumienia, ok. 70 cm. kaskada. Śliczne. Działa, niestety, tylko
ok. 1-2 godz. dziennie (latem), ze względu na oszczędność prądu.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

mur sasiada
malina
monitoring zanieczyszczenia - Śląsk?
latanie oczka wodnego