Harisa

1. Data: 2002-07-04 09:29:49

Temat: Harisa
Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów natknął się gdzieś w jakimś sklepie na
harisę?

Jest to popularna w północnej Afryce (Tunezja, Libia, Algieria) i na Sycylii
ostra pasta z papryki z oliwą, przyprawami. Jest pyszna i trudna do
zastapienia czymś innym. najadłem się jej dużo będąc za młodu w Libii.
Niedawno znajomy przywiózł z wycieczki. Posmakowałem, wspomnienia sie
obudziły, ale tubka szybko się skończyła :-(.

Proszę o pomoc.

pozdrawiam turecky

1. Data: 2002-07-04 09:43:55

Temat: Re: Harisa
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niedawno znajomy przywiózł z wycieczki. Posmakowałem, wspomnienia sie
> obudziły, ale tubka szybko się skończyła :-(.

Wal Mart, Hermannstr. Berlin Neukölln. Schodzisz w dół, w lewo i przy
ścianie mają. U niektórych Turków też jest.

Waldek

1. Data: 2002-07-04 10:09:58

Temat: Odp: Harisa
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik turecky <t...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ag14id$2n8$...@n...gazeta.pl...
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów natknął się gdzieś w jakimś sklepie na
> harisę?

w kebabiarni na Szpitalnej/Warszawa/ i hummus tez jest
ula.

1. Data: 2002-07-04 17:00:47

Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niedawno znajomy przywiózł z wycieczki. Posmakowałem, wspomnienia sie
> obudziły, ale tubka szybko się skończyła :-(.

Polecam link do przepisu:
http://www.cliffordawright.com/recipes/harisa.html

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-07-05 07:35:28

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> napisał(a):

> Wal Mart, Hermannstr. Berlin Neukölln. Schodzisz w dół, w lewo i przy
> ścianie mają. U niektórych Turków też jest.
>
> Waldek

Niestety do Berlina się w najbliższym czasie nie wybieram :-(

turecky

1. Data: 2002-07-05 07:36:14

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ulla <u...@s...com.pl> napisał(a):

> Użytkownik turecky <t...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:ag14id$2n8$...@n...gazeta.pl...
> >
> w kebabiarni na Szpitalnej/Warszawa/ i hummus tez jest
> ula.

Dzięki :-)

1. Data: 2002-07-05 08:48:44

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety do Berlina się w najbliższym czasie nie wybieram :-(

no widzisz, gdybyś był np. ze Słubic, to by ci było bliżej do Berlina
niż Warszawy. Z Wrocławia zresztą też ;-)

Waldek

1. Data: 2002-07-05 09:14:49

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no widzisz, gdybyś był np. ze Słubic, to by ci było bliżej do Berlina
> niż Warszawy. Z Wrocławia zresztą też ;-)
>
> Waldek
ale mieszkam w Sopocie a w Warszawie bywam 1-2 razy w miesiącu służbowo, więc
skorzystam z rady Ulli

turecky

KOnfitury malinowo-wisniowe
Pasteryzowanie w piekarniku