herbata

1. Data: 2002-07-04 07:54:13

Temat: herbata
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem herbatopijca , wole nawet w upalne dni wypic herbate niz cole.
Jako ze mam niskie cisnienie- lubie mocne . Nie pijam herbat przez bibulke
tylko sypane tzw.fusowe:))
Najczesciej Liptona . Niedawno chwalona tu Ahmad English Tea - okazala
sie troche cienkim Earl Greyem ."Jadalna " tylko jako niewielki dodatek do
Liptona.
Troche mi sie ten Lipton juz znudzil ( moze zepsul), szukam czegos
alternatywnego. Zarzucam wiec pytanie : co z herbat pijecie najchetniej.Albo
co z czym mieszacie?

Jola L-L

1. Data: 2002-07-04 08:22:49

Temat: Re: herbata
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno chwalona tu Ahmad English Tea - okazala
> sie troche cienkim Earl Greyem ."Jadalna " tylko jako niewielki dodatek do
> Liptona.

Ja tez sprobowalam Ahmad English Tea i musze powiedziec, ze dla mnie jest
super, a moj TZ zabronil mi kupowac jakakolwiek inna herbate. Z tego
wniosek, ze co czlek to inny gust, a rodzaj herbaty wybiera sie metoda prob
i bledow.
Zaznacze, ze dla mnie Lipton smakuje jak siano. Sa gusta i gusciki ;),
nikomu sie nie dogodzi.
Dzieki grupie i dzieki sprobowaniu okolo 30 rodzajow herbat, wreszcie mam
ulubiona - Ahmad

Pozdr.
Magda

1. Data: 2002-07-04 08:23:57

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Troche mi sie ten Lipton juz znudzil ( moze zepsul), szukam czegos
> alternatywnego. Zarzucam wiec pytanie : co z herbat pijecie

Ja najchętniej to piję herbatkę zieloną, różną, moja ulubiona jest z
ananasem (i to nie aromatyzowana jakims badziewiem tylko faktycznie z
kawałkami ananasków) - zielona ziała dużo lepiej niż kawa i świetnie gasi
pragnienie. Poza tym bardzo lubię herbatkę czerwoną (ostatnio jest dość
modna), a najlepsza z nich to czarnoporzeczkowa czerwona herbata.
Ze "zwykłych" herbatek bardzo mi smakuje Ahmad Irisch Brekfast, ale dość
trudno ją niestety dostać :(

Pozdrawiam, Aga

1. Data: 2002-07-04 08:23:59

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:
> Zarzucam wiec pytanie : co z herbat pijecie najchetniej.Albo
> co z czym mieszacie?

czerwona pu erh albo zielona z zen szeniem. nie pamietam, jaka to firma
robi, ale pojawilo sie wiele takich wynalazkow, wyprobowalam juz kilka i
te mi najbardziej odpowiadaja.
poza tym rooibos
japonska zielona
cynamonowa
jasminowa (japonska)
yerba mate (na zimno)

a poza tym przekonalam sie, jak wielkie znaczenie dla smaku herbaty ma
dobra woda. to, co pija z kranu warszawiacy to jakis zart :( nawet po
przegotowaniu! nie ma to jak byle jaka nawet herbata z wody w takim na
przyklad zakopanem :)

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-07-04 08:26:12

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-07-04 08:39:14

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L napisala:

> (...)
> Troche mi sie ten Lipton juz znudzil ( moze zepsul), szukam czegos
> alternatywnego. Zarzucam wiec pytanie : co z herbat pijecie najchetniej.Albo
> co z czym mieszacie?

Zieloną Gun Powder, może byc też Oolung.

Krycha

1. Data: 2002-07-04 08:43:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisala:

> to, co pija z kranu warszawiacy to jakis zart :( nawet po
> przegotowaniu! nie ma to jak byle jaka nawet herbata z wody w takim na
> przyklad zakopanem :)

Ależ warszawiacy tego nie piją. Ciecz z kranu nawet do mycia nie
specjalnie się nadaje. Do gotowania uzywa się wody z takich wielkich 20l
butli. Niektórzy przynoszą wodę ze studni oligoceńskich.

Krycha

1. Data: 2002-07-04 08:48:43

Od: "T.W." <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
> herbat przez bibulke
> tylko sypane tzw.fusowe:))
> Zarzucam wiec pytanie : co z herbat pijecie najchetniej.Albo

Tez pijam fusowe, od dluzszego czasu pije mieszanke Earl Grey-a (najczesciej
Ahmad Earl Grey - moim zdaniem doskonala) z granulowana - (rozne, ostatnio
najczesciej Tetley). Wychodzi moim zdaniem super - granulowana daje moc,
Earl Grey aromat. Proporcja do ustalenia indywidualnie - ja daje tak pol na
pol, Moja Lepsza Polowa wiecej Earl Grey-a. I dolaczam do opinii o wodzie -
stosuje tylko filtrowaną (Brita). No i nie chwalac sie (no dobrze, chwalac
;-) "mieszanka firmowa" jest powszechnie chwalona. Wam pierwszym zdradzam
ten przepis ;-)
Pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2002-07-04 08:54:11

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ag0vcg$13p$...@n...tpi.pl...
> jestem herbatopijca ,
> Jola L-L

Jeśli ci się znudziło, to może przeżuć sie na coś innego, niż czarna,
u mnie w domu juz tylko tata pija czarna, a poza tym pijemy zielona (z cyt
yna pyszności), owocowe ( aronia, dzika róża i cytrynowa mniam), rooibos (sa
też smakowe) i czerwona.
O ile zielona smakowała mi na poczatku troche jak namoczony papier, to roo
ibos posmakował mi od pierwszego kubka. Poza tym sa fajne efekty po jej wy
piciu ;-) na gorąco jest rozgrzewająca i w zimie po powrocie z mrozu momen
talnie się to wyczywa, zreszta widać to też (na twarzy), a latem można na
zimno czy mrożona,

Aneta

1. Data: 2002-07-04 09:00:32

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

NIE PIJ GRANULATU!!!!!! Sorki za wrzask, ale... granulat to to co pozostaje
po wszystkim czyli ten najgorszy pyl, brud, wlasnie przerobiony na
granulat....

Magda
(posiadajaca kiedys chlopa zajmujacego sie herbata)
"T.W." <w...@f...onet.pl> wrote in message

> [...]
> ;-) "mieszanka firmowa" jest powszechnie chwalona. Wam pierwszym zdradzam

slimaki
strona o daniach wegetarianskich?
Bakława??
jak sie robi smoothie (zimny koktail owocowy)?
http://www.kuchenny.faq. prv.pl/