Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Homer" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Ignorancja to choroba!
Date: Mon, 24 Sep 2001 10:29:21 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 107
Sender: k...@p...onet.pl@217.153.25.35
Message-ID: <9omruo$in2$1@news.onet.pl>
References: <01c1442b$839d6f60$0b01a8c0@jtt>
NNTP-Posting-Host: 217.153.25.35
X-Trace: news.onet.pl 1001321240 19170 217.153.25.35 (24 Sep 2001 08:47:20 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 24 Sep 2001 08:47:20 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:104986
Ukryj nagłówki
Witam.
O, prosze; tego mi bylo trzeba: twardej, dobitnej i konkretnego wyjasnienia.
A to nazywa sie psychotechnika.
Czerwoni mieli w latach 68-89 swoje specjalne szkoly, ktore szkolily ludzi,
podajac im na tacy gotowe regulki sposobow oddzialywania na innych poprzez
mimike, mowe i gestykulacje.
To jest najlepszy list w tym temacie, o sposobie wyrazania uczuc przez
Jamnika.
Homer
Użytkownik Jerzy Turynski <j...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:01c1442b$839d6f60$0b01a8c0@jtt...
> Witam !
>
> ajtne <a...@b...pl> napisała
> w <9oju6d$h53$1@news.tpi.pl>...
>
> > Użytkownik "Jamnik" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> > news:9oirqt$55l$7@news.onet.pl...
> >
> > > Jak pisalem waszym zdaniem "bzdurne "teksty jakos
> > > nikt mnie na tak wielka skale nie ignorowal. Teraz jak zaczelem pisac
> > > normalniejsze posty malo kto mnie nie ignoruje. O co wam chodzi?
> >
> > O co chodzi? Hmmm... Może:
> >
> > 1 - grupa jest znużona/zmęczona/zniesmaczona Twoimi wystąpieniami
> > (wytłumaczenie oczywiste)
> [...]
> > (wytłumaczenie z psychologii ogólnej)
> > (wytłumaczenie wirtualne)
> > (wytłumaczenie z psychologii społecznej)
> > (wytłumaczenie z teorii kar i nagród)
> > (wytłumaczenie seksistowskie)
> > (wytłumaczenie na bazie IQ)
> > (wytłumaczenie lingwistyczne)
> > (wytłumaczenie z psychologii motywacji)
> > (wytłumaczenie komunikacyjne)
>
> 'Palce lizać'
((
> Tylko mały drobiazg:
>
> << Pacjenci nie przychodzą do nas po _PRZEKLĘTĄ_ etykietkę.
> Przychodzą, aby im pomóc. >> [Karl Menninger]
>
> Podkreślenie moje. Wytłumacz (sobie i to gruntownie), dlaczego
> właśnie to słówko podkreśliłem ? Wytłumacz to i zrozum _BEZ_
> _kurewskich_ ETYKIETEK ! ('Niegrzeczne' słówko ? I bardzo dobrze
> bo EMOCJONALNIE PLUS czysto logicznie - całkowicie adekwatne !
> Słówko/symbol to bożek, złoty cielec, do którego 'modlą się'
> zniewoleni 'przez nie' ich poddani, niczego - z jedynie symboli-
> zowanej/wskazywanej przez symbol treści - nie rozumie
jąc.
> To KURWA(/EK), absolutnie fałszywy ersatz tego, co(/kogo), po-
> winno się być w stanie kochać/ROZUMIEĆ w miejsce pieprzenia !)
>
> << Zrozumienie pacjenta jest warunkiem _sine_qua_non_ skuteczno-
> ści terapii. >> [Abraham Maslov]
>
> _Treść_ tych dwóch cytatów jest więcej warta od wszystkich 'tłu-
> maczeń', które wymieniłaś... i to w DOWOLNEJ dziedzinie _myśle-
> nia_/rozumienia czegokolwiek, nie tylko w psychologii...
> Ich _treść_, a nie te cytaty ! Pojmujesz różnicę ????
>
> Dlatego każdy mądry człowiek z miejsca potrafi przetłumaczyć
> jakiekowliek słówka na zupełnie inne ANALOGIAMI, których 'rozu-
> miejący' po swojemu gołe słówka nijak nie pojmują. Każdy z uczo-
> nych/mądrych ludzi sypał WŁAŚNIE analogiami jak z rękawa, dlate-
> go był w stanie dokładnie taką samą ABSTRAKCYJNĄ=EMOCJONALNĄ
> treść wytłumaczyć w języku dostosowanym do poziomu np. dziecka
> czy 'chłopa'. Bezrozumne tłuki 'rzucają' jedynie słusznymi słów-
> kami/symboliką, siłowo wciskając ją do głów dzieciakom i robiąc
> w ich mózgach totalną, bezrozumną sieczkę ! Z miejsca można wy-
> czuć takiego, w tym profesorskiego kretyna, gdy 'zawnioskuje'
> pustym mózgiem, iż owe 'sypanie analogiami' przez WSZYSTKICH
> UCZONYCH było jakąś popularyzacją, bo nauka/rozumienie to dla
> nich 'politycznie słuszne' obrazki/symbole/schematy/wzorki vel
> przyciski/ikonki ZAMIAST ROZUMIENIA.
> BYŁO JEST i BĘDZIE jedyną oznaką poprawnego Rozumienia !
>
> > Pozdrawiam o świcie
> > joa
>
> Pozdrawiam
> JeT.
>
> P.S.
> Ignorancja to symbole/kurwy/bożki = fałszywie rozumiany lub pusty
> konkret, to jest całą choroba... tego świata !
> Gdy naprawdę kochasz to nie oglądasz się za kurwami dowolnej płci,
> identycznie tak samo - gdy dobrze coś rozumiesz znikają jakiekol-
> wiek słówka/wzorki. Dopiero to oznacza, że cokolwiek dobrze się
> zrozumiało.
> Każdy z wyglądu 'naukowo poprawny' słowo/symbolotok jest jak okaza-
> ły gabinet ministra dużego państwa. Najczęściej z totalnym krety-
> nem/złodziejem/mafiozem w środku.
>
> _Żaden_ Chrześcijanin nie będzie machał 'krzyżami i biblią', podo-
> bnie Profesor (z dużych liter) wzorkami i definicjami (szczególnie
> dzieciom przed oczami), jeśli nie jest ślepy i widzi, jak wielu de-
> bili/oszustów obwiesza się takimi kompletnie niezrozumianymi, pu-
> stymi bożkami... i jak wiele dzieci miast cokolwiek rozumieć - bez-
> rozumnie i często nadzwyczaj 'bystro i inteligentnie' wykuwa gołe
> słówka...
> << Nie szata czyni króla ! >>
|