| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2001-09-23 16:00:31
Temat: Re: Ignorancja to choroba!Witam !
ajtne <a...@b...pl> napisała
w <9oju6d$h53$1@news.tpi.pl>...
> Użytkownik "Jamnik" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:9oirqt$55l$7@news.onet.pl...
>
> > Jak pisalem waszym zdaniem "bzdurne "teksty jakos
> > nikt mnie na tak wielka skale nie ignorowal. Teraz jak zaczelem pisac
> > normalniejsze posty malo kto mnie nie ignoruje. O co wam chodzi?
>
> O co chodzi? Hmmm... Może:
>
> 1 - grupa jest znużona/zmęczona/zniesmaczona Twoimi wystąpieniami
> (wytłumaczenie oczywiste)
[...]
> (wytłumaczenie z psychologii ogólnej)
> (wytłumaczenie wirtualne)
> (wytłumaczenie z psychologii społecznej)
> (wytłumaczenie z teorii kar i nagród)
> (wytłumaczenie seksistowskie)
> (wytłumaczenie na bazie IQ)
> (wytłumaczenie lingwistyczne)
> (wytłumaczenie z psychologii motywacji)
> (wytłumaczenie komunikacyjne)
'Palce lizać' ;-(((
Tylko mały drobiazg:
<< Pacjenci nie przychodzą do nas po _PRZEKLĘTĄ_ etykietkę.
Przychodzą, aby im pomóc. >> [Karl Menninger]
Podkreślenie moje. Wytłumacz (sobie i to gruntownie), dlaczego
właśnie to słówko podkreśliłem ? Wytłumacz to i zrozum _BEZ_
_kurewskich_ ETYKIETEK ! ('Niegrzeczne' słówko ? I bardzo dobrze
bo EMOCJONALNIE PLUS czysto logicznie - całkowicie adekwatne !
Słówko/symbol to bożek, złoty cielec, do którego 'modlą się'
zniewoleni 'przez nie' ich poddani, niczego - z jedynie symboli-
zowanej/wskazywanej przez symbol treści - nie rozumiejąc.
To KURWA(/EK), absolutnie fałszywy ersatz tego, co(/kogo), po-
winno się być w stanie kochać/ROZUMIEĆ w miejsce pieprzenia !)
<< Zrozumienie pacjenta jest warunkiem _sine_qua_non_ skuteczno-
ści terapii. >> [Abraham Maslov]
_Treść_ tych dwóch cytatów jest więcej warta od wszystkich 'tłu-
maczeń', które wymieniłaś... i to w DOWOLNEJ dziedzinie _myśle-
nia_/rozumienia czegokolwiek, nie tylko w psychologii...
Ich _treść_, a nie te cytaty ! Pojmujesz różnicę ????
Dlatego każdy mądry człowiek z miejsca potrafi przetłumaczyć
jakiekowliek słówka na zupełnie inne ANALOGIAMI, których 'rozu-
miejący' po swojemu gołe słówka nijak nie pojmują. Każdy z uczo-
nych/mądrych ludzi sypał WŁAŚNIE analogiami jak z rękawa, dlate-
go był w stanie dokładnie taką samą ABSTRAKCYJNĄ=EMOCJONALNĄ
treść wytłumaczyć w języku dostosowanym do poziomu np. dziecka
czy 'chłopa'. Bezrozumne tłuki 'rzucają' jedynie słusznymi słów-
kami/symboliką, siłowo wciskając ją do głów dzieciakom i robiąc
w ich mózgach totalną, bezrozumną sieczkę ! Z miejsca można wy-
czuć takiego, w tym profesorskiego kretyna, gdy 'zawnioskuje'
pustym mózgiem, iż owe 'sypanie analogiami' przez WSZYSTKICH
UCZONYCH było jakąś popularyzacją, bo nauka/rozumienie to dla
nich 'politycznie słuszne' obrazki/symbole/schematy/wzorki vel
przyciski/ikonki ZAMIAST ROZUMIENIA.
BYŁO JEST i BĘDZIE jedyną oznaką poprawnego Rozumienia !
> Pozdrawiam o świcie
> joa
Pozdrawiam
JeT.
P.S.
Ignorancja to symbole/kurwy/bożki = fałszywie rozumiany lub pusty
konkret, to jest całą choroba... tego świata !
Gdy naprawdę kochasz to nie oglądasz się za kurwami dowolnej płci,
identycznie tak samo - gdy dobrze coś rozumiesz znikają jakiekol-
wiek słówka/wzorki. Dopiero to oznacza, że cokolwiek dobrze się
zrozumiało.
Każdy z wyglądu 'naukowo poprawny' słowo/symbolotok jest jak okaza-
ły gabinet ministra dużego państwa. Najczęściej z totalnym krety-
nem/złodziejem/mafiozem w środku.
_Żaden_ Chrześcijanin nie będzie machał 'krzyżami i biblią', podo-
bnie Profesor (z dużych liter) wzorkami i definicjami (szczególnie
dzieciom przed oczami), jeśli nie jest ślepy i widzi, jak wielu de-
bili/oszustów obwiesza się takimi kompletnie niezrozumianymi, pu-
stymi bożkami... i jak wiele dzieci miast cokolwiek rozumieć - bez-
rozumnie i często nadzwyczaj 'bystro i inteligentnie' wykuwa gołe
słówka...
<< Nie szata czyni króla ! >>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2001-09-23 17:08:48
Temat: Re: Ignorancja to choroba!
Użytkownik "Jerzy Turynski"
> << Pacjenci nie przychodzą do nas po _PRZEKLĘTĄ_ etykietkę.
> Przychodzą, aby im pomóc. >> [Karl Menninger]
Mówimy o pacjentach? W dodatku przychodzących do nas? Hmmm...
Jeśli tak, to nie do końca bym się zgodziła z powyższą myślą. NIEKTÓRZY
pacjenci przychodzą RÓWNIEŻ po etykietkę. I ta etykietka m.in może im
pomóc. Co pacjent - to inny kosmos. Niektórzy tak mają, że potrzebują
właśnie etykietek. A większość potrzebuje interpretacji.
> Wytłumacz to i zrozum _BEZ_
> _kurewskich_ ETYKIETEK !
Yhm. Bez etykietek. Czym jest etykietka? Sklasyfikowaniem, zaszeregowaniem,
ocenieniem kogoś. Np. powiedzeniem, że jest idiotą, czy przygłupem. Nie
oceniałam Jamnika. Odpowiedziałm na jego pytanie "O co wam chodzi?" Opisując
możliwe reakcje grupy, w tym i swoje. Ja pisałam o sobie, nie o Jamniku.
Być może faktycznie, zrobiłam to językiem hmm... takim jakim zrobiłam (i tu
poniekąd zgodzę się z Twoimi uwagami już ich nie cytując) Bez metafor i
analogii. Ale tylko Jamnik może powiedzieć jaką to u niego wywołało
reakcję. Tylko on.
Cytujesz w swoim poście postulaty psychologii/psychoterapii humanistycznej
(używam bezrozumnej etykietki, cóż, inaczej nie potrafię) Ale to nie jest
przecież jedyny drogowskaz do poznania człowieka. Jest ich wielka
różnorodność. Na szczęście.
Pozdrawiam
joa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-09-24 08:29:21
Temat: Odp: Ignorancja to choroba!Witam.
O, prosze; tego mi bylo trzeba: twardej, dobitnej i konkretnego wyjasnienia.
A to nazywa sie psychotechnika.
Czerwoni mieli w latach 68-89 swoje specjalne szkoly, ktore szkolily ludzi,
podajac im na tacy gotowe regulki sposobow oddzialywania na innych poprzez
mimike, mowe i gestykulacje.
To jest najlepszy list w tym temacie, o sposobie wyrazania uczuc przez
Jamnika.
Homer
Użytkownik Jerzy Turynski <j...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:01c1442b$839d6f60$0b01a8c0@jtt...
> Witam !
>
> ajtne <a...@b...pl> napisała
> w <9oju6d$h53$1@news.tpi.pl>...
>
> > Użytkownik "Jamnik" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> > news:9oirqt$55l$7@news.onet.pl...
> >
> > > Jak pisalem waszym zdaniem "bzdurne "teksty jakos
> > > nikt mnie na tak wielka skale nie ignorowal. Teraz jak zaczelem pisac
> > > normalniejsze posty malo kto mnie nie ignoruje. O co wam chodzi?
> >
> > O co chodzi? Hmmm... Może:
> >
> > 1 - grupa jest znużona/zmęczona/zniesmaczona Twoimi wystąpieniami
> > (wytłumaczenie oczywiste)
> [...]
> > (wytłumaczenie z psychologii ogólnej)
> > (wytłumaczenie wirtualne)
> > (wytłumaczenie z psychologii społecznej)
> > (wytłumaczenie z teorii kar i nagród)
> > (wytłumaczenie seksistowskie)
> > (wytłumaczenie na bazie IQ)
> > (wytłumaczenie lingwistyczne)
> > (wytłumaczenie z psychologii motywacji)
> > (wytłumaczenie komunikacyjne)
>
> 'Palce lizać'
((
> Tylko mały drobiazg:
>
> << Pacjenci nie przychodzą do nas po _PRZEKLĘTĄ_ etykietkę.
> Przychodzą, aby im pomóc. >> [Karl Menninger]
>
> Podkreślenie moje. Wytłumacz (sobie i to gruntownie), dlaczego
> właśnie to słówko podkreśliłem ? Wytłumacz to i zrozum _BEZ_
> _kurewskich_ ETYKIETEK ! ('Niegrzeczne' słówko ? I bardzo dobrze
> bo EMOCJONALNIE PLUS czysto logicznie - całkowicie adekwatne !
> Słówko/symbol to bożek, złoty cielec, do którego 'modlą się'
> zniewoleni 'przez nie' ich poddani, niczego - z jedynie symboli-
> zowanej/wskazywanej przez symbol treści - nie rozumie
jąc.
> To KURWA(/EK), absolutnie fałszywy ersatz tego, co(/kogo), po-
> winno się być w stanie kochać/ROZUMIEĆ w miejsce pieprzenia !)
>
> << Zrozumienie pacjenta jest warunkiem _sine_qua_non_ skuteczno-
> ści terapii. >> [Abraham Maslov]
>
> _Treść_ tych dwóch cytatów jest więcej warta od wszystkich 'tłu-
> maczeń', które wymieniłaś... i to w DOWOLNEJ dziedzinie _myśle-
> nia_/rozumienia czegokolwiek, nie tylko w psychologii...
> Ich _treść_, a nie te cytaty ! Pojmujesz różnicę ????
>
> Dlatego każdy mądry człowiek z miejsca potrafi przetłumaczyć
> jakiekowliek słówka na zupełnie inne ANALOGIAMI, których 'rozu-
> miejący' po swojemu gołe słówka nijak nie pojmują. Każdy z uczo-
> nych/mądrych ludzi sypał WŁAŚNIE analogiami jak z rękawa, dlate-
> go był w stanie dokładnie taką samą ABSTRAKCYJNĄ=EMOCJONALNĄ
> treść wytłumaczyć w języku dostosowanym do poziomu np. dziecka
> czy 'chłopa'. Bezrozumne tłuki 'rzucają' jedynie słusznymi słów-
> kami/symboliką, siłowo wciskając ją do głów dzieciakom i robiąc
> w ich mózgach totalną, bezrozumną sieczkę ! Z miejsca można wy-
> czuć takiego, w tym profesorskiego kretyna, gdy 'zawnioskuje'
> pustym mózgiem, iż owe 'sypanie analogiami' przez WSZYSTKICH
> UCZONYCH było jakąś popularyzacją, bo nauka/rozumienie to dla
> nich 'politycznie słuszne' obrazki/symbole/schematy/wzorki vel
> przyciski/ikonki ZAMIAST ROZUMIENIA.
> BYŁO JEST i BĘDZIE jedyną oznaką poprawnego Rozumienia !
>
> > Pozdrawiam o świcie
> > joa
>
> Pozdrawiam
> JeT.
>
> P.S.
> Ignorancja to symbole/kurwy/bożki = fałszywie rozumiany lub pusty
> konkret, to jest całą choroba... tego świata !
> Gdy naprawdę kochasz to nie oglądasz się za kurwami dowolnej płci,
> identycznie tak samo - gdy dobrze coś rozumiesz znikają jakiekol-
> wiek słówka/wzorki. Dopiero to oznacza, że cokolwiek dobrze się
> zrozumiało.
> Każdy z wyglądu 'naukowo poprawny' słowo/symbolotok jest jak okaza-
> ły gabinet ministra dużego państwa. Najczęściej z totalnym krety-
> nem/złodziejem/mafiozem w środku.
>
> _Żaden_ Chrześcijanin nie będzie machał 'krzyżami i biblią', podo-
> bnie Profesor (z dużych liter) wzorkami i definicjami (szczególnie
> dzieciom przed oczami), jeśli nie jest ślepy i widzi, jak wielu de-
> bili/oszustów obwiesza się takimi kompletnie niezrozumianymi, pu-
> stymi bożkami... i jak wiele dzieci miast cokolwiek rozumieć - bez-
> rozumnie i często nadzwyczaj 'bystro i inteligentnie' wykuwa gołe
> słówka...
> << Nie szata czyni króla ! >>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |