Jak zrobic dobry BIGOS duzo nie wydajac

1. Data: 2000-12-21 12:24:58

Temat: Jak zrobic dobry BIGOS duzo nie wydajac
Od: "Mr.KATO" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Czy koniecznie jest potrzebne duzo miesa, kielbasy. Jakie
przyprawy sie dodaje zeby bigos byl jak najlepszy
i kiedy powinnismy je dodawac. Ponadto czy warto kupowac sklepowe przyprawy
do bigosu gotowe juz w paczkach?

1. Data: 2000-12-21 13:25:04

Temat: Re: Jak zrobic dobry BIGOS duzo nie wydajac
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mr.KATO" wrote:

> [...]
> przyprawy sie dodaje zeby bigos byl jak najlepszy
> i kiedy powinnismy je dodawac. Ponadto czy warto kupowac sklepowe przyprawy

Poczytaj sobie posty z ostatnich chociażby 3-4 tygodni.
Było o bigosie sporo
I niestety jest jak w życiu: albo cnota, albo pieniądze
A jeśli chcesz kupować gotowe przyprawy w paczce, to może po prostu kup
gotowy bigos

sadyl

1. Data: 2000-12-21 14:45:26

Od: "Mr.KATO" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I niestety jest jak w życiu: albo cnota, albo pieniądze
> A jeśli chcesz kupować gotowe przyprawy w paczce, to może po prostu kup

He, he gotowy bigos:-) Obliczylem, ze za 10KG gotowego bigosu zaplacilbym
250 zł!!!!
I to nie wcale w jakiejs drogiej knajpie, zwykle bistro.
Mysle, ze sam za ta kwote ugotuje 40KG bigosu, tylko kto to bedzie jadl? No
chyba ze bedzie smaczny;-))

Mr.KATO

1. Data: 2000-12-21 21:11:25

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>I to nie wcale w jakiejs drogiej knajpie, zwykle bistro.
>Mysle, ze sam za ta kwote ugotuje 40KG bigosu, tylko kto to bedzie jadl? No

Jesteś w błędzie - jak policzyłem sobie ostatnio, to mój bigos kosztuje
bez robocizny i kosztów dodatkowych - gaz, prund, piwo w między czasie :)
ok 120 zł. za ok. 7 kg bigosu.

--
ostry

1. Data: 2000-12-21 23:55:40

Od: "Mr.KATO" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości

No

> Jesteś w błędzie - jak policzyłem sobie ostatnio, to mój bigos kosztuje
> bez robocizny i kosztów dodatkowych - gaz, prund, piwo w między czasie :)
> ok 120 zł. za ok. 7 kg bigosu.

To co Ty tam wrzucasz do tego bigosu? Ja gotuje 10KG za 60 zl:-)
Pytam powaznie!

Mr.KATO

1. Data: 2000-12-22 08:55:00

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> Jesteś w błędzie - jak policzyłem sobie ostatnio, to mój bigos kosztuje
> bez robocizny i kosztów dodatkowych - gaz, prund, piwo w między czasie :)
> ok 120 zł. za ok. 7 kg bigosu.

Ze trzy lata temu (!) po raz jedyny w życiu liczyłem koszty _składników_
do bigosu i wyszło coś koło 150 zł za gar fi=50 h=50

sadyl

1. Data: 2000-12-22 12:18:10

Od: "Mr.KATO" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ze trzy lata temu (!) po raz jedyny w życiu liczyłem koszty _składników_
> do bigosu i wyszło coś koło 150 zł za gar fi=50 h=50
>
> sadyl

A moglbys podac ile to w kilogramach?:-))

Mr.KATO

1. Data: 2000-12-22 13:34:01

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mr.KATO" wrote:

> [...]

Nie mam wagi w łapkach :(
Ale wydaje mi się, że koło 10-12 kg
Z wymiarami garnka chyba trochę przesadziłem: mógł mieć 40x40
bigosu było gdzieś do połowy wysokości

sadyl

1. Data: 2000-12-22 14:45:41

Od: "Mr.KATO" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam wagi w łapkach :(
> Ale wydaje mi się, że koło 10-12 kg
> Z wymiarami garnka chyba trochę przesadziłem: mógł mieć 40x40
> bigosu było gdzieś do połowy wysokości
>
> sadyl

To dziwne, przed chwila wrocilem z zakupow. Produkty wszystkie kosztowaly
mnie dokladnie 64 zl.
Kupilem kilogram wolowiny bez kosci, kilogram kielbasy, kilogram boczku no i
reszte kapusta, biala i kiszona.
Jesli to wszystko wrzucam do gara to zawsze mam te 10KG bigosu conajmniej.
A wiec skad u was biora sie te ceny?

Mr.KATO

1. Data: 2000-12-23 23:58:43

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mr.KATO" wrote

> A wiec skad u was biora sie te ceny?

U mnie na przyklad stad:
- kielbasa to nie byle jaka, ale najlepsza jalowcowa (droga jak diabli)
- mieska tez dodaje roznego (najlepiej pieczen wieprzowa i wolowa, dziczyzne
sobie juz odpuszczam)
- konieczne sa jeszcze grzyby - przyzwoite tez swoje kosztuja, a nie kazdy
ma wlasnorecznie zbierane
- sliwki suszone
- czerwone wino
- niektorzy dodaja konc. pom. ale ja personalnie nie lubie.

Rzeczywiscie za gar przyzwoitego bigosu wychodzi ponad stowa lekka raczka
(juz sie nie bede przyznawac ile mi wyszlo ostatnio, bo biore poprawki na
ceny w centrum wawy ;)))

Pozdro
Agnieszka Biernacka

test