Re: Re: Kompostowanie

1. Data: 2000-10-05 11:27:29

Temat: Re: Re: Kompostowanie
Od: K...@r...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !
W książce "12 miesięcy w ogrodzie" (str. 255) autor podaje iż liście orzecha
nadają się na kompost.
Pozdrawiam.
Krzysztof Koszorz

2. Data: 2000-10-05 11:41:21

Temat: Re: Kompostowanie
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

K...@r...com.pl wrote:
> W książce "12 miesięcy w ogrodzie" (str. 255) autor podaje iż liście orzecha
> nadają się na kompost.

No toscie mi z Basia K. kamien z serca, bo tych lisci mam troche.

Pozdrawiam serdecznie
KK :-)

3. Data: 2000-10-05 12:16:18

Temat: Odp: Kompostowanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@p...pol.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rhr2h$1d1$...@h...man.lublin.pl...
> A ja gdzies czytalem, ze nie mozna rzucac na kompost odpadkow z cutrusow,
> ale sie tym nie przejmuje. Kompostuje wszystko, co sie rozklada. (Sorry,
> pale wyciete pedy malin i inne galezie - ale to dlatego, ze lubie
ogniska).

Cytrusów nie można, dlatego, że skórki są nasączane rozmaitymi chemikaliami
(lepiej może nie widzeić czym dokładnie). Też lubię ogniska, ale moi
sąsiedzi nie, no i pędy malin wywozi MPO.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-10-05 12:30:20

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
pik

5. Data: 2000-10-07 17:01:59

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

> No toscie mi z Basia K. kamien z serca, bo tych lisci mam troche.
Krzysztofie, w dobrym kompoście, idzie o to aby zachować właściwe proporcje
wegla do azotu [C/N].
Jeśli jest dużo trocin, starego siana, słomy i liści, to jest w nim za dużo
składników zawierających węgiel. Z kolei złożony ze świeżych odpadów
ogrodowych i kuchennych takich jak: świeżo ścięta trawa, chwasty i odpadki,
jest wówczas bogaty w białko [azot]. Prawidłowy skład kompostu odpowiada
stosunkowi C/N jak 15:1 i temu odpowiada obornik bydlęcy. Natomiast w
liściach [lipy, buka, dębu] wynosi on 40:1 a nawet i 60:1. Dlatego do
takiego kompostu należy dodawać trawę i nawozy "zwierzęce". Radziłbym też
uważać z przesadnym dodawaniem roślin powszechnie uznawanych za trujące. Ale
to już z innych powodów.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy.
:-)

Przesadzanie drzew