Prac ogródkowych stan aktualny

1. Data: 2000-10-05 08:41:36

Temat: Prac ogródkowych stan aktualny
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaawansowani!!!!
Może byscie napisali co tak zajmującego robicie teraz w ogródkach,
że na Internrt nie starcza czasu. Podzielcie się informacjami
co już wykopujecie, co wyrzucacie, co sadzicie i siejecie.
Ja sie do zaawansowanych nie zaliczam, ale napisze pokrótce co u nas:
1. wykopane pierwsze dalie - nie zwarzone mrozem, ale już przekwitły
2. sadzi się ciągle tulipany - poszło już w ziemię z 50 koszyczków,
zanosi się na drugie tyle
3.wrzosy ciągle sadzone i przesadzane (ostatnio kupiłem Alegretto -
ładne, ciemno-purpurowe).
4. Przekwitłe aksamitki na kompost
5. Wykopana marchew i pietruszka
6. Owocują dalej maliny Polana
7. Winobrania nie będzie - wyręczyły mnie szpaki
8. reorganizacja skalniaka - kłótnie z żoną (ja chcę wyrzucać
przerosnięte
kępy, ona chce jeszcze zostawić)
9. wypychanie nadwyżek roslin do znajomych.
10. kompostownik już przepełniony, nawet z nadstawkami
11. Kotłownia zawalona porażonymi pędami - do spalenia
12. Znow zabrakło kwasnego torfu, a pewnie na targach kupie kolejne
wrzosy.
13. Nie ma gdzie robić płodozmianu, trzeba chyba dokupić pola
14.Podziwiamy nowo posadzony szpaler u sąsiada: jałowce strzeliste
i płożące w szyku: padnij-powstań-padnij-powtań.....
15. zainstalowałem halogen 500 W aby można było pracować w ogrodzie
w nocy. Zona nie jest tym zachwycona ;-)
16. a w ogole to doba powinna mieć ze 40 godzin, a praca zawodowa nie
więcej jak 3 godziny robocze.
To tyle w skrócie
Krzysztof

2. Data: 2000-10-05 10:17:25

Temat: Re: Prac ogródkowych stan aktualny
Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 16. a w ogole to doba powinna mieć ze 40 godzin, a praca
> zawodowa nie więcej jak 3 godziny robocze.
Oj popieram bardzo gorąco, moze podsunąc kóremus
z kandydatów jako sztandarowe haslo kampanii.

Z biezącej dzialalności:
1. posadzone 4 berberysy 2 Thungerga, juz się jadnie przebarwialy
na zolto i czerwono
i dwie miniaturki, niestety baba nie znala nazwy miniarutek,
są bardzo ciemnozielone i już mają czerwone owocki,
wysokość od ziemi 15 cm, ładnie rozkrzewione (po 14zl).
Może ktos wie jaka to odmiana
2. posadone 4 borowki wysokie Weymouth (podobno
najwcześniejsza), oraz Blueray i 2x Bluejay i
3. posadzone 4 wrzosy, nie mam przy sobie etylietek i nie pamiętam, dwa
ciemnozielone kwitnące bialo i dwa zółtoczerwone, kwitnące rózowo.
4. posadzony jalowiec Blue Carpet
5. jakies bydle wykopalo mi wszystkie posadzone cebule Iris
reticulata i Iris danfordiae (razem 25 sztuk) i zniszczylo calkiem
dorodna 3letnią borówkę wysoką :-(
6. Przesadziłam z doniczek do gruntu do szkółki ukorzenione
roze Sympathie i New Dawn
7. Rownież do szkólki 2 iglicznie Gleditshia triacanthos (trzecia
czeka na Dorotę N, a czwarta właśnie podnosi liścienie).
8. czekają na przesadzenie malutkie siewki zlotokapów.
9. Szkólkę ogrodzilam patykami i na nich umocowałam białą włókninę,
zeby ochronic przed wiatrami bo u mnie wygwizdów
10. Tez czeka na spalenie kupa pozostalosci po ogorkach itp.
11. Brzoskwinia czeka az spadną liscie i na oprysk Syllitem
przeciw kędzierzawości (to rzeczywiście zadzialalo w tym roku)
12. Drzewka (pnie) wstępnie zabezpieczone siatką przed zającami,
ale jeszcze czekają na zimowe opatulenie.
13. Aksamitki po pierwszych przymrozkach wraz z cyniami też leżą
na kompoście
14. Bulwy mieczyków do wykopania.
15. Cebule krokusów już posadzone
16. Czeka na wywiezienie sadzonka winogrona od znajomego
nazwa nieznana, ale ciemne i smaczne.
17. Skopać grządki po marchewkach pietruszkach, wykopać selery
18. Przygotować ziemię pod maliny Polana, bo z zeszlorocznej
partii 10szt przeżylo tylko 6, ale owocuja jak głupie
Tyle na razie w duzym skrócie, skąd wziąc czas na resztę?
Nie mowiac juz o pisaniu postow
Pozdrawiam wszystkich zapracowanych
--------------- Z motyką na słońce ------------------
Z adresu zwrotnego wyrzuć NOSPAM.
poprawny jest <s...@f...edu.pl>

3. Data: 2000-10-05 19:45:21

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Az wstyd mi sie przyznac, ale
1. Na warzywniku juz zdazylam przekopac lubin bo prawie kwitl
2. Wykopalam juz wszystkie jednoroczne
3. Mam przygotowane miejsce na nowe roze
4. Posadzilam wzdluz jednej sciezki nowe rozchodniki
5. Przygotowalam miejsce na swidosliwe, ktora jeszcze stoi na balkonie
6.Tylko nie wszystko zdazylam spalic a dzisiaj zaczelo padac.
Ale tlumaczy mnie tylko to, ze mialam 3 dni urlopu i ze mam tylko 3 ary.
Pozdrawiam Wiesia

4. Data: 2000-10-06 12:39:39

Temat: Odp: Prac ogródkowych stan aktualny
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja chyba powinnam napisać, co jeszcze jst niezrobione:-(
Ale cebule wykopane, pomidory sprzątnięte, śliwa przycięta, parę iglaków
posadzonych na nowe miejsce.
I umyłam wszystkie doniczki i skrzynki.
Zawsze coś:)

Pozdrawiam, Basia,