Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?

1. Data: 2000-06-19 08:37:15

Temat: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: "Loozer" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani, pomozcie! Jak sie robi kurczaka po wietnamsku? Bardzo lubie to
danie podawane na goracym polmisku i chcialbym sprobowac sporzadzic to
samemu ale nie wiem jak

Czy ktos orientuje sie, jakie konkretnie kawalki kurczaka trzeba do tego
uzyc, czy potrzebne jest jakies marynowanie, czy kurczaka trzeba wczesniej
lekko podgotowac, jakich przypraw uzyc itd.? Bede wdzieczny za kompletny
przepis.

Powazanko
l...@i...pl

1. Data: 2000-06-19 15:12:02

Temat: Odp: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: "Loozer" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Upolowac psa.
> 2. Dlugo gotowac.
> 3. Doprawic do smaku .

Masz jakies fobie czy przykre doswiadczenia z orientalnym jedzeniem? :-)

1. Data: 2000-06-19 15:51:57

Temat: Re: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: "Pysk" <y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Upolowac psa.
2. Dlugo gotowac.
3. Doprawic do smaku .

1. Data: 2000-06-19 18:58:19

Od: "lpawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzyc, czy potrzebne jest jakies marynowanie, czy kurczaka trzeba wczesniej
> lekko podgotowac, jakich przypraw uzyc itd.?

Pytalem w barze orientalnym. Powiedziano mi tyle,
ze Qrczaka trzeba pokroic na kawalki, zabejcowac,
doprawic... i tu sie zaczynaja schody: potrzebna jest przyprawa, ktora
strasznie trudno dostac,
a nazywa sie SZA (taka dziwna nazwa). Potem to wszystko na patelnie i na
zloto.

pozdrowienia
Leszek Pawlisz, Krakow
l...@p...pl
501695586

P.S. Ostatnio czesto wchodze do baru i mowie po prostu: "No to Sza" ;)

1. Data: 2000-06-20 10:13:03

Od: "Loozer" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strasznie trudno dostac,
> a nazywa sie SZA (taka dziwna nazwa). Potem to wszystko na patelnie i na

Przepraszam jesli pytanie jest glupie ale co to znaczy "zabejcowac"?
Naprawde nie wiem :-(

A tak wogole to tego sie wlasnie obawialem, ze to nie takie proste i ze z
tym daniem wiaze sie jakies SZAmanstwo :-)

L...@i...pl

1. Data: 2000-06-20 10:18:55

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam jesli pytanie jest glupie ale co to znaczy "zabejcowac"?
Zabejcowac to zalac jakas zalewa i zostawic tak na jakis czas (od godziny do
paru dob). No wlasnie, w czym to zabejcowac i jak dlugo trzymac?

1. Data: 2000-06-20 10:23:28

Temat: Re: Odp: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Zabejcowac to zalac jakas zalewa i zostawic tak na jakis czas (od godziny do
> paru dob). No wlasnie, w czym to zabejcowac i jak dlugo trzymac?

Nie całkiem się z Tobą zgodzę.
To o czym piszesz, to zamarynowanie i chodzi o wsiąknięcie zalewy
(marynaty) z impetem wgłąb mięcha, aby zmienić jego smak lub np. wpłynąć
na kruchośc włókien.
Wydaje mi się natomiast, że bejcowanie polega na pomalowaniu mięsa
powierzchniowo przed pieczeniem, czy grillowaniem.
Bejce zawierają zazwyczaj cukier, lub np. miód, który w wysokiej
temperaturze przekształca się w karmel, uniemożliwiając wypłynięcie soku
z mięcha na zewnątrz.

sadyl

1. Data: 2000-06-21 07:12:19

Temat: Odp: Odp: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> Bejce zawierają zazwyczaj cukier, lub np. miód, który w wysokiej
> temperaturze przekształca się w karmel, uniemożliwiając wypłynięcie soku

Nic sie wczoraj nie odezwalam, ale w domu sprawdzilam w "Leksykonie sztuki
kulinarnej" autorstwa pana Macieja Halbańskiego i tam stoi, ze to jednak ja
mam racje - bejca to inaczej zalewa do marynaty, a nie jakies pomalowanie.
Nie przytaczam calego hasla, bo za dlugie, ale jesli chcesz sluze chetnie
z gulaszowym pozdrowieniem - Agnieszka

1. Data: 2000-06-21 08:03:17

Temat: Bejca, było Re: Kurczak po wietnamsku - jak to zrobic?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Nic sie wczoraj nie odezwalam, ale w domu sprawdzilam w "Leksykonie sztuki
> kulinarnej" autorstwa pana Macieja Halbańskiego i tam stoi, ze to jednak ja
> mam racje

No dobra - masz rację, bo tak stoi w książce.
Ale w takim razie co to jest, co stosuje się na wierzch, w celu o którym
pisałem?
Zawsze spotykałem się z nazwą bejca.
A co na to inni grupowicze?

sadyl

1. Data: 2000-06-21 08:30:24

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w takim razie co to jest, co stosuje się na wierzch, w celu o którym
> pisałem?
> Zawsze spotykałem się z nazwą bejca.
> A co na to inni grupowicze?

Glazura????????

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

Re: BOSCH Family - robot kuchenny
Serwis Makaron - przepis na nowy tydzien i nowosci z ubieglego tygodnia
Re: pytanko
ciasto X
szukany przepis!!!!