Lasagne - kto zna przepis?

1. Data: 2000-02-12 09:13:19

Temat: Lasagne - kto zna przepis?
Od: "Kally" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o przepis na lasagne, nie chodzi mi o ciasto , bo to kupię gotowe, tylko z
czym można to zrobić
kally

1. Data: 2000-02-12 10:56:03

Temat: Odp: Lasagne - kto zna przepis?
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys dawno temu podalem sporo przeposow, musialbys poszalec po archiwum.
Tak z pamieci:

1. Najbardzije klasyczna wersja to sos typu bolonskiego oraz beszamel.
Bierzesz plat ciasta, nakladasz na niego sos bolonski (proponuje zrobic
troche gesciejszy), plat mieso - beszamel i mozzarella, itd. Na gore albo
beszamel, albo nic, tylko maslo.

Sos bolonski - znow sposbow sa tysiace. Generalnie drobno pokrojona cebulke
podsmazasz na oliwie, dodajesz zmielone lub poszatkowane mieso wolowe
(dobrej jakosci). Smazysz. Mozna dodac pokrojona szynke (ja dodaje),
watrobke (nie lubie) albo kilka rodzajow miesa, albo pieczarki, albo
marchewke, albo co komu przyjdzie na mysl. Zalewamy sosem pomidorowym - ja z
reguly uzywam paczki przecieru parmalat oraz pomidorow z puszki (wloskich
obranych podluznych) - nie polecam polskiego przecieru bo za kwasny.
Zaczynamy wolno gotowac. Dodajmym ziola (bazylia najmilej widziana,
zwlaszcza swieza, ale suszona tez OK), soli, pieprzu i troszeczke cukru,
ewentulanie wody lub wody z kostka wolowa. No i gotujemy - raczej dlugo, aby
sie smaki przezarly. Ja wrzucam jeszcze resztki parmezanu, zbyt twarde by
zmielic.

Beszamel - rowno masla i maki, rozgrzewamy maslo, na to make, na zloto.
Dolewamy mleka , dokladnie mieszamy aby powstal krem. Dodajemy soli, piperzu
i galki muszkatalowej, jak ktos lubi. Mozna zoltko, ale do lasagne raczej
bez sensu. Gotujemy z 15 - 20 minut.

2. Wersji nieklasycznych miliony. Ja jako jedna z warstw lubie sere ricotta
zmieszany z dobrze przyprawionym szpinakiem (sol, pieprz, czosnek). Kiedys
nawet zrobilem lasagne z kawiorem. Sosy z owocami morza tez sie swietnie
sprawdzaja.

3. Aha - jak masz kupne lasagne, uwazaj bo sa nierowne. Po pierwsze musisz
calosc lasagne zapiekac co najmniej 40 minut i gorna warstwe oblozyc albo
sosem albo tluszczem. Mozarelle na gore daj pod koniec bo ci sie spiecze.
Jak bedzie zbyt twarde to wwczesniej podgotuj ciast gdzie po trzy minuty,
zwlaszcza te, ktore bedzie na wierzchu.

Pozdrawiam,

MM

Użytkownik Kally <k...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Pu9p4.6050$Q...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-02-14 10:19:58

Temat: Re: Lasagne - kto zna przepis?
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak ugotowac toto kupne, zeby bylo ok (mi sie pozlepialo i porwalo) ?
Jak zrobic samemu ciasko?

Jader

1. Data: 2000-02-14 11:47:45

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:888kv6$ea3$...@f...man.torun.pl...
> A jak ugotowac toto kupne, zeby bylo ok (mi sie pozlepialo i porwalo) ?
> Jak zrobic samemu ciasko?
>
> Jader

Przeciez te kupowane nie wymagaja gotowania. Wkladasz do pieca i gotowe.
Musisz tylko uwazac, by caly makaron byl przykryty czyms mokrym - inaczej
bedziesz mial kawalki bardzo twardego makaronu.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-14 12:46:40

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:888q1c$g1h$...@s...icm.edu.pl...
> Przeciez te kupowane nie wymagaja gotowania. Wkladasz do pieca i gotowe.
> Musisz tylko uwazac, by caly makaron byl przykryty czyms mokrym - inaczej
> bedziesz mial kawalki bardzo twardego makaronu.

Chodzilo mi o kupowany makaron. Po wlozeniu do do pieca uzystalbym raczej
material na pokrycie dachu jak sadze :)

Jader

1. Data: 2000-02-14 13:06:02

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzilo mi o kupowany makaron. Po wlozeniu do do pieca uzystalbym raczej
> material na pokrycie dachu jak sadze :)
>
> Jader

Wlasnie nie - wiekszosc obecnie sprzedawanych makaronow do lasagne nie
wymaga gotowania. Naprawde robia sie miekki , pod warunkiem, ze maja podczas
pieczenia stycznosc z czyms mokrym

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-14 21:12:58

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak samo canelloni. W przypadku lasagne nastaw sie na jakies 40 minut
minimum.

Mm

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:888uk5$3bi$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2000-02-14 21:14:09

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj warstwa zamiast-beszamelowa byla taka:

3 czesci ricotty
2 czesci mozzarelli
1 czesc parmezanu (grano padano)
jajko
sol, pieprz, bazylia

Wszystko zmielic razem, dawac jako "biala" warstwe.

1. Data: 2000-02-15 05:43:04

Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kally" <k...@p...wp.pl> wrote in message
Proszę o przepis na lasagne, nie chodzi mi o ciasto , bo to kupię gotowe,
tylko z czym można to zrobić
kally

Ok, ja robie w ten sposob:
mieso mielone ( wieprzowe) bo wolowego nie lubie, smaze na oliwce dodaje
cebule poszatkowana, potem dodaje pomidory ze sloika ( pogniecione) z
sokiem, przecier pomidorowy, czosnek, bazylie, tymianek i oczywiscie sol i
pieprz. Wszystko sie dusi jakis czas i potem to juz przekladanie.
Makaron>mieso>bialy ser>zolty ser lub mozzorella ( jak kto woli ) i znowu
makaron>mieso itd.
Na koniec jak juz polozysz makaron na gore to posypuje startym zoltym serem
i przykrywam folia aluminiowa i ciach do pieca na ok. 35-40min. Zdjac folie
i zostawic w piecu na jakies 5-10min az ser troche bedzie mial zlotawy
kolor.

Pozdrowienia.
Ola

1. Data: 2000-02-15 08:29:30

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wlasnie nie - wiekszosc obecnie sprzedawanych makaronow do lasagne nie
> wymaga gotowania. Naprawde robia sie miekki , pod warunkiem, ze maja

Jestem w szoku :O

Lece robic.

Jader

Re:pyszności z dziecinstwa
Kuchnia Japońska - sprzęcior i półprodukty
przechowywanie sałaty
Rybka - coś potwornego
sałatki z ryżem