Naleśniki dla alergików

1. Data: 2003-03-31 11:39:54

Temat: Odp: Naleśniki dla alergików
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik defric <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6bsk1$2h8$...@n...news.tpi.pl...

> magia/maggie - ale mleka też nie można
> daję sojowe mleko, no ale się rozpadają

Moze trzeba porpobowac lekkie zmiany proporcji?....

--
Pozdrawiam cieplutko,
Magda

1. Data: 2003-04-01 09:02:46

Temat: Naleśniki dla alergików
Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Może ktoś jest bardziej doświadczony i podzieli się wiedzą.
Nie mam pojęcia jak zrobić naleśniki bez jajek. Moje się rozpadają. Placki z
jabłkami wychodzą, ale naleśniki (pewnie dlatego, że cienkie ciasto)
zdejmuję z patelni w kawałkach. Co zrobić?

defric

1. Data: 2003-04-01 09:43:35

Temat: Re: Naleśniki dla alergików
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jabłkami wychodzą, ale naleśniki (pewnie dlatego, że cienkie ciasto)
> zdejmuję z patelni w kawałkach. Co zrobić?

Przyznam się że nie wiem ale moje wewnętrzne ja na tak postawione
pytanie odpowiedziało "spróbuj dodać żelatyny" (ja w nie wierzę)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-04-01 09:44:41

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

defric:
> [...]
> jabłkami wychodzą, ale naleśniki (pewnie dlatego, że cienkie ciasto)
> zdejmuję z patelni w kawałkach. Co zrobić?

zrób tortillę.

Waldek

1. Data: 2003-04-01 10:20:51

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defric" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Może ktoś jest bardziej doświadczony i podzieli się wiedzą.
> Nie mam pojęcia jak zrobić naleśniki bez jajek. Moje się rozpadają. Placki

Ja nigdy nie używam jajek do nalesnikow i sie nie rozpadaja.
2 szkl. mleka
1 szkl. wody
szczypta soli
opakowanie cukru waniliowego (jeslio na slodko)
maki tyle zeby uzyskac konsystencje nalesnikowa (z dosw. odpada krupczatka i
tortowa, pszenna zwykla lub z odrobina razowej najlepsza)
Zmiksowac toto i tyle.
Patelnie teflonowa posmarowac pedzelkiem olejem rozgrzac i nalewac
nalesniki.
Jedno smarowanie wystarcza na ok. 10 nalesnikow.
zeby byly chrupie brzegi podczas smazenia daje po kropelce oleju na brzegi
pateli.

mag.

1. Data: 2003-04-01 11:10:00

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

defric wrote:
> [...]
> jabłkami wychodzą, ale naleśniki (pewnie dlatego, że cienkie ciasto)
> zdejmuję z patelni w kawałkach. Co zrobić?

hm, dziwne. ze zwyklej bialej maki nawet bez jajek nie powinny sie
rozpadac.
ale skoro tak sie dzieje to zamiast jajka dodaj lyzke maki sojowej.

skoro masz alergija w rodzinie to polecam ci tez puszkkke:
http://puszkkka.spinacz.pl - wegetarianska ksiazke kucharska. ze wzgledu na
to, ze ktos z twojej rodziny nie moze jesc jajek odpowiednia dla niego jest
dieta lakto-wegetarianska (o ile moze spozywac produkty mleczne) lub
weganska (jesli niedopuszczalne sa zadne produkty pochodzenia zwierzecego).

a co do zamiennikow jajaka to jeszcze dodam troche tak ogolnie, bo ostatnio
akurat odpisywalam na podobny list z puszkkki:
"jajko mozesz zastepowac lyzka maki sojowej lub kukurydzianej i lyzka
wody; mozna tez uzywac jako zamiennika zmiksowanego banana, tofu albo
dynie; w niektorych przypadkach podobno dobrze sprawdza sie tez olej
lub woda - jesi dodatek jajek jest nieznaczny; w przypadku kotletow
itp (cos o mocniejszym smaku) mozna zastapic ugotowanym i zmiazdzonym
ziemnaikiem, namoczonymi kawalkami chleba lub platkami owsianymi
(zalanymi na jakis czas wrzatkiem lub nie);"

pozdr.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-04-01 11:23:01

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

magia/maggie - ale mleka też nie można
daję sojowe mleko, no ale się rozpadają

Qwax proponuje żelatyę, ale czy to będzie dobre? no i smażyć żelatynę? nie
wiem jak to wyjdzie, chyba że to w ramach 1 kwietnia zapodałeś

PatryCCCja - spróbuję z tą mąką sojową, może będzie ok

Waldemarze! co to jest tortilla?

wszystkim dziękuję
defric

1. Data: 2003-04-01 11:30:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

defric
> Qwax proponuje żelatyę, ale czy to będzie dobre? no i smażyć żelatynę? nie
> wiem jak to wyjdzie, chyba że to w ramach 1 kwietnia zapodałeś
chyba tak

> Waldemarze! co to jest tortilla?

meksykański naleśnik. Są z mąki pszennej i kukurydzianej. Opis powinien
być w archiwum grupy.

Waldek

1. Data: 2003-04-01 11:37:28

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> magia/maggie - ale mleka też nie można
> daję sojowe mleko, no ale się rozpadają

hmm,
z wodą też wyjdzie,
Zdarzalo mi sie robic :)
spróbuj

mag.

1. Data: 2003-04-01 12:30:31

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czemu nie spróbujesz jajeczek przepiórczych?

Danka

najśmieszniejsza rzecz..
kolory w kuchni
Czy ktos zna przepis na chlebek [w maszynie]?
ryba
FAQ 1