Nietypowa sprawa - guma do żucia :)

1. Data: 2007-01-17 14:58:18

Temat: Nietypowa sprawa - guma do żucia :)
Od: "Rostov" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie w dość nietypowej sprawie :)
Mianowicie, czy znacie może jakąś gumę do żucia, która w ogóle
nie twardnieje wraz z jej długotrwałym żuciem ?
Pamiętacie stare gumy do żucia, Donald, Turbo etc. ?
W dzieciństwie można było żuć te gumy cały dzień, a często
nawet zostawiało się je jeszcze przyklejone na papierku na drugi
dzień, bo wystarczyło trochę ciepła w buzi i guma robiła się
mięciutka.
Te nowe gumy są tragiczne, 2-4 h żucia i guma jest tak twarda, że
aż szczęka boli od ich żucia.

Znacie może jeszcze jakieś dostępne w sprzedaży gumy, które można
żuć cały dzień, a one nie tracą swej miękkości ?

Oczywiście, dla dokładności, chodzi mi o żucie przez cały dzień
jednej i tej samej gumy :P

2. Data: 2007-01-17 20:07:14

Temat: Re: Nietypowa sprawa - guma do żucia :)
Od: "lenakminek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rostov napisał(a):
> [...]
> żuć cały dzień, a one nie tracą swej miękkości ?
>
> Oczywiście, dla dokładności, chodzi mi o żucie przez cały dzień

Oj Rostov, Twoje pytanie troche przypomina mi problem mojego
narzeczonego, który bez końca szuka na rynku gumy o najtrwalszym
smaku. Próbował juz wszystkich, począwszy od mietowych, przez
owocowe i kończywszy na cynamonowych. Wciaz szuka tej "jedynej",
niepowtarzalnej, wiecznie trwałej. A ja powiadam "będzie cięzko", bo
tak już jest świat zbudowany, by dużo gum wsadzać do buzi, często
wypluwać, nowe kupować i napędzać ten cały system.
Wsadzać->wyjmować->nowe kupować itd.

lena kminek

3. Data: 2007-01-17 23:13:00

Od: "liann_ka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lenakminek" <l...@o...pl> wrote in message
ps.com...
[...]

Ale z trwaloscia smaku to jest zupelnie inna kwestia, to nie tak ze
produkuje sie
takie gumy specjalnie ;) to jest wylacznie wina naszych kubkow smakowych
i mozgu ktory daje sie oszukac ;) jesli ktos ogladal program "chemia w
kuchni"
to wie o czym mowie ;)

4. Data: 2007-01-18 07:43:48

Od: " Zebra" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to i dobrze, że trzeba zmieniać gumy, bo zdaje się że one odrobinę
oczyszczają naszą jamę ustną chłonąc to i owo :/
Rzadko używam gum, zwykle do odświeżenia, ale dla mnie są bardziej tandetne
niż opisujesz. Po jakiejś minucie- trzech sprawiają wrażenie przeżuwania
strzępków papieru. Pamiętam to wrażenie z dzieciństwa, gdy z kryzysowych
cukierków nie chciał się papierek w całości odlepic, więc na koniec wypluwało
sie przeżute drobinki, bleeee.

5. Data: 2007-01-18 10:32:04

Od: "Rostov" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co nie zmienia faktu, że "za komuny" przynajmniej "balonówki" były o
niebo lepsze od tych dzisiejszych :D

6. Data: 2007-01-18 10:35:15

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Rostov wrote:

> Co nie zmienia faktu, że "za komuny" przynajmniej "balonówki" były o
> niebo lepsze od tych dzisiejszych :D

Pewnie to subiektywne wrażenie - jak byłeś młodszy to Ci bardziej
smakowały, chociaż smakowo i jakościowo mogły być fatalne w porównaniu
do dzisiejszych.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2007-01-18 11:20:19

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

to jest wylacznie wina naszych kubkow smakowych
> i mozgu ktory daje sie oszukac ;) jesli ktos ogladal program "chemia w
> kuchni"
> to wie o czym mowie ;)

Dokładnie - ciekawy eksperyment ze smakiem bananów i cukru. Program
ogólnie dość interesujący. Tylko twardnienie gumy to już chyba inny
karabin... no i w dzieciństwie wszystko lepiej smakowało ;)

Marg

--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

8. Data: 2007-01-18 12:25:43

Od: "Rostov" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał :

> Pewnie to subiektywne wrażenie - jak byłeś młodszy to Ci bardziej
> smakowały,

Powiadasz, że jak byłem młodszy, to miałem mleczaki mocniejsze ? :P
No bo od tych dzisiejszych gum, to mnie normalnie zęby bolą, już po
2 h żucia :D

>chociaż smakowo i jakościowo mogły być fatalne w porównaniu
> do dzisiejszych.

Niestety, te dzisiejsze smakowo są prawie identyczne (chociaż niech
mi nikt nie wmawia, że nie pamięta tego niezapomnianego smaku
Donaldówek :P), a jakościowo - chyba jest jakiś nowy składnik w
tych gumach, który powoduje ich tak szybkie twardnięcie, ale to już
chyba temat na pl.sci.chemia :P

9. Data: 2007-01-18 12:41:46

Temat: Odp: Nietypowa sprawa - guma do żucia :)
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rostov w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> niech mi nikt nie wmawia, że nie pamięta tego
> niezapomnianego smaku Donaldówek :P)

Ja pamietam jak w dziecinstwie dostalam ich cale opakowanie.. udalo mi sie
zmiescic w ustach na raz 10 sztuk... i to zbieranie komiksów...

Pozdr
Dippi

10. Data: 2007-01-18 12:47:18

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rostov wrote:

> Co nie zmienia faktu, że "za komuny" przynajmniej "balonówki" były o
> niebo lepsze od tych dzisiejszych :D

Te dobre były przywożone z krajów niezupelnie komunistycznych ;)
Nie mniej strzelać balonami się na nich nauczyłam. Teraz jeżeli
w ogóle uzywam gumy to miętowej Orbit i nie zauważyłam, żeby twardniała.
Może po prostu za krótko żuję? Tylko dziecko potrafi żuć cały dzień
jedną gume.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Zapiekanki
wreszcie znalazlem odpowiednia diete