Odp: (OT) Odp: tabletki antykoncepcyjne a zdrowie

Data: 2003-01-20 08:47:00
Temat: Odp: (OT) Odp: tabletki antykoncepcyjne a zdrowie
Od: "mysza" <m...@w...pl>

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.50.0301191434250.21-100000@dorota
.am.torun.pl...
> Decyzje o ich zastosowaniu i ocene
> ryzyka ustala po zbadaniu i ewentualnym wykonaniu okreslonych
> bada diagnostycznych lekarza wspolnie z kobieta.

A powiedz Piotrze ilu lekarzy przed wypisaniem recepty bada u kobiet poziom
ich naturalnych hormonów? Albo zleca wykonanie prób wątrobowych? Ani ja, ani
żadna z moich koleżanek nie miałyśmy zleconych takich badań przez
ginekologa. A nie wspomnę już o zbadaniu piersi. Wiem, że pewnie są lekarze,
którzy to robią, ale na pewno stanowią oni mniejszość.

>Wtedy
> ich stosowanie, zwlaszcza nowoczesnych preparatow jest
> bezpieczne.
Przykro mi, ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Nie możesz tego wiedzieć. Skoro
na ulotkach jest tak strasznie dużo możliwych skutków ubocznych, to jak
można powiedzieć, że hormony są bezpieczne. Dlaczego niektórzy
ginekolodzy zalecają co jakiś czas przerwę w przyjmowaniu pigułek? Bo nie ma
pewności, czy są bezpieczne. Kto mi zagwarantuje, że nie będę choćby tym
jednym %, któremu się przytrafi choroba. Wszyscy wiemy, że z postępem
cywilizacji wzrasta ilość chorób. Ja wolę zmniejszać ryzyko ich wystąpienia
do minimum. Niech każdy robi to, co uważa za słuszne. Jednak trzeba
powiedzieć o możliwych zagrożeniach.

> pytanie bowiem jesli mamy wspolzyjaca stale 16-latke to rodzi
> sie pytanie co jest gorsze niepozadana ciaza czy dobrze dobrane
> przez lekarza tabletki antykoncepcyjne. Sadze, ze to drugie
> rozwiazanie jest lepsze

Jest jeszcze inne rozwiązanie, nie współżyć w tym wieku.
Kasia