Kryteria dla sympatyków diety optymalnej

21. Data: 2003-07-11 07:48:40

Temat: Odp: [OT] Re: Kryteria dla sympatyków diety optymalnej
Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bekm6m$pdo$...@a...dialog.net.pl...
> Kwaśniewski przytacza różne fakty z historii ludzkości.

Uhu,

Z reguły nijak ze sobą powiązane i dobrane w sposób jak najbardziej
demagogiczny - byleby tylko dało się wyciagnąć z nich cokolwiek co mogłoby
poprzeć DO :-).

Jak Sumerowie wcinają tłuszczyk to OK, jak piją piwko w dużych ilościach i
jedzą węglowodany to pomijamy...

Jak Bóg "daje ludziom instrukcję budowy reaktora atomowego" to OK, jak Bóg
zsyła ludziom mannę i daję im zielsko za pożywienie to milczymy.

Miesiączka i dojrzewanie po 18 OK, a jak kilkaset lat temu szukano sobie żon
pośród 10-13 latek i szybko doprowadzano je do zaciążenia to cichosza :-)

brow(J)arek pozdrawia z szerokim usmiechem

22. Data: 2003-07-11 11:03:41

Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik ewamarta <e...@h...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisa3:belnfi$gfd$...@a...news.tpi.pl...

> Prosisz mnie o podanie zrodla, a sam piszesz:

> Ja ksiazki nie opublikowalam i nie czuje sie zobowiazana do podawania
> zrodel, ale kazdy szanujacy sie autor jest to winien swoim czytelnikom.
> Rzeczywiscie nie czytalam ksiazki Pana Kwasniewskiego, ale wysluchalam
> fragmentow jego przemowienia, w ktorym twierdzi , ze obecnie w Szwajcarii
> dziewczeta zaczynaja miesiaczkowac dopiero w wieku 18 lat. Sorry, ale w to
> nie uwierze nigdy.

Oczywiście masz rację:
http://www.mum.org/menarage.htm
13,4 (Zurich 1965-85)

Co do Anglii XIX:

Manchester 1840s

working class women 15.7

upper class women 14.6

pozdrawiam Chaciur

23. Data: 2003-07-11 11:03:53

Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karolina Matuszewska <g...@i...pl.antyspam> w wiadomości do grup

> Blad. Obecnie dziewczeta miesiaczkuja coraz wczesniej, poniewaz sa stale
> poddawane stymulacji bodzcami srodowiskowymi. Te same bodzce odpowiedzialne
> sa za rozwoj zarowno fizyczny jak i psychiczny. Opoznienie wystapienia
> pierwszej miesiaczki nie spowodowaloby wiec "nadazenia" rozwoju
> intelektualnego i emocjonalnego za fizycznym, poniewaz wystepuje tu scisla
> korelacja. Tyle mowi na ten temat psychologia rozwojowa (tudziez pediatria).

Dzięki. Musiałbym poczytać, ale nie wiem czy można to uznać
za równoznaczne z rozwojem emocjonalnym.

pozdrawiam Chaciur

ps. Oczywiście płakać nie będę gdyby się okazało
że i tutaj JK się pomylił, tyle że nawet rzucając monetą
lepiej by napisał te soje dzieła. ;)

pozdrawiam Chaciur

24. Data: 2003-07-11 11:04:04

Temat: Odp: Odp: Odp: Kryteria dla sympatyków diety optymalnej
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dunia <d...@n...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@p...pl...

> W jaki sposob ? Uwazasz, ze gdyby kobiety mialy miesiaczke po 18 roku zycia, to
> nie podejmowalyby wczesniej wspolzycia ?

Tego nie wiem, ale zakładam, że ma to jakiś związek.
W Afryce dziewczynki nawet 10-11 letnie zachodzą w ciąże
i podejmowanie współżycia jest tam powszechne w tym wieku.
Mnie jest ich normalnie żal i dla tego piszę o tym skracaniu
dzieciństwa, które osobiście wspominam mile.

> Ba, niekoniecznie logiczne=prawdziwe ;)

ale dopóki nie podasz danych przeciwko to będę
opierał się na logice

pozdrawiam Chaciur

25. Data: 2003-07-11 11:04:17

Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karolina Matuszewska <g...@i...pl.antyspam> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> [...]
> bodzce maja byc stymulujace intelektualnie - tak akurat nie jest. Ale wez
> dla porownania dziewczyne sprzed np. 200 lat, ktora chodzila codziennie
> wypasac gesi (no wiem, jaskrawy przyklad, ale chyba lapiesz, o co mi chodzi?
> =] ) i tak wygladal kazdy dzien jej dziecinstwa i mlodosci - codziennie rano
> do gesi, na lake, wieczorem powrot; moze raz na jakis czas festyn czy
> jarmark. A dzisiaj taka dziewczyna majac 3 lata idzie do zlobka, potem do
> przedszkola, szkoly, zaczyna chodzic na dyskoteki, do kina, do
> hipermarketow, pol dnia spedza przed tv itp. - to sa te bodzce.

ale czy one przyspieszają rozwój emocjonalny?
moim zdaniem niekoniecznie, to ładowanie informacją
ale często brak czasu aby ją przetworzyć.

pozdrawiam Chaciur

26. Data: 2003-07-11 12:57:16

Od: "ewamarta" <e...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki. Oszczedziles mi szukania, bo wlasnie sie do tego zabieralam.

Ewa

27. Data: 2003-07-11 13:40:33

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewamarta" <e...@h...com> napisał w wiadomości
> Dzieki. Oszczedziles mi szukania, bo wlasnie sie do tego zabieralam.

Cała przyjemność po mojej stronie.
Znalazłem jeszcze jeden ciekawy fragment:

V. Stefansson, eminent explorer, has noted that maturity takes place among the
Eskimos about as early as in the south of Europe, owing to the intense heat of their
igloos where the women are housed through the winter (temperature 80 or 90 degrees)
and the double layer of fur clothing worn. They would seem for a large part of the
year
to live in a Turkish bath. "It is not rare among Eskimo women that they have their
first
child at at the age of twelve, and children born before the mothers were eleven have
been recorded." These data are "strictly in accord with the supposition that the
hotter
the environment, the earlier the maturity."

Czyli że kobiety Eskimoski bardzo wcześnie dojrzewają,
na skutek wysokiej temperatury panującej w iglo +
ubranie ze skór. Czyli że nie jest to tak bardzo zależne
od diety.

pozdrawiam Chaciur

ps. tnij cytaty bo Ci się dostanie ;)

28. Data: 2003-07-11 15:23:28

Od: "ewamarta" <e...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiscie. Zapomnialo mi sie. Juz tne, tne, i ciac bede :)

29. Data: 2003-07-11 19:32:11

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bejqub$9do$1@news.onet.pl,
Krystyna*Opty* <k...@p...onet.pl> typed:

> I o to właśnie chodzi. Układ nerwowy człowieka nie nadąża z budową i
> rozwojem za szybko rozwijającymi innymi układami. Nie może nadążyć,
> bo jest najwyższym osiągnięciem ewolucji życia na ziemi i wymaga
> kilku warunków jednocześnie: precyzji, dobrego budulca, dobrej
> energii i czasu do budowy i rozwoju.
> Gdy te wszystkie warunki nie są jednocześnie spełnione dochodzi do
> rozjechania się w czasie rozwoju różnych układów i mamy takie
> przypadki, że dzieci dojrzewają płciowo już w przedszkolu.

Nie przesadzaj, pytalam mojego ginekologa - obecnie dolna granica waha sie
miedzy 11 a 13 lat, rzadziej zdarzaja sie przypadki zdrowych, ale
przedwczesnie rozwinietych 9-10-latek. W przypadku dzieci w wieku
przedszkolnym chodzi o pubertas praecox, ale tu przyczyna wczesniejszego
dojrzewania sa np. uszkodzenia mozgu, a nie bodzce srodowiskowe. Owszem, w
ciagu ostatnich pokolen obserwuje sie akceleracje (moj lekarz nie mial
danych o ile lat), ale mowienie o dojrzalych plciowo przedszkolakach mimo
wszystko nie miesci sie w ramach tej dyskusji.

> Wszystkie układy powinny dojrzewać jednocześnie, czyli późno.

Z tym sie zgodze. Polecam artykul
http://polityka.onet.pl/162,1125404,1,0,artykul.html - naprawde szkoda mi
tych dzieci =[

Pozdrawiam,
Karola

30. Data: 2003-07-12 12:03:51

Od: "l.e:h" <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> skribis:

>Oczywiście masz rację:
>http://www.mum.org/menarage.htm
>13,4 (Zurich 1965-85)
>
>Co do Anglii XIX:
>
>Manchester 1840s
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

chyba sie przez te 10 lat wiele nie zmienilo?

>working class women 15.7
>
>upper class women 14.6

_Jezeli to jest wiarygodne_ moznaby to dolaczyc do listy 'oszustwa
kwasniewskiego. Jezeli takiej listy nie ma, to moze ktos by ja zaczal? Mam
na mysli to, zeby po kolei, ponumerowane, wymienic wszystkie jego
'sciemy'.

1). Opisanie miesiaczki w Anglii w 1830 po 18 roku zycia
2). tytulowanie dr. choc nie ma doktotratu
3)...
4)...

Pozdrawiam, Leh.
--