Ochrona

21. Data: 2003-10-15 10:08:15

Temat: Re: Odp: Ochrona
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> wrote in message
news:bmivrd$l16$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Ale nie zrzucając

> To wszystko wyjaśnia tylko nie rozumiem po co mieliłaś?
> Nie mogłaś gdzies wywieźć i porzucić na łonie natury?
> Może cos z tego by się jeszcze ukorzeniło.

Wiesz, byłam tak wkurzona, że mi to do głowy nie przyszło. Stos był wyższy
ode mnie, a w planie zupełnie inne, bardziej twórcze zajęcia. Zresztą
kwitnące ukorzeniają się ciężko (i w dodatku 'Arborescens' daje rewersyjne
pędy).

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2003-10-15 10:09:09

Temat: Re: Odp: Odp: Ochrona
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro Basia nie odpisuje to znaczy, że tak.
> ;-(((

Nie, ściółka wyszła pod krzewy zupełnie znakomita:-)

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2003-10-15 10:24:15

Temat: Odp: Odp: Ochrona
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmj65n$ev4$...@z...polsl.gliwice.pl...

> daje rewersyjne > pędy).

Prosze mnie tę gwarę przetłumaczyć tak bym zrozumiał.
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Wiem, ze trudno będzie, nie mniej spróbuj... :-)))
J.

24. Data: 2003-10-15 12:08:23

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> napisał(a):
> "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl>
>
> Nie, ściółka wyszła pod krzewy zupełnie znakomita:-)

Tak razem z liścmi?
Ale mam nadzieję, że miałaś rękawiczki na dłoniach?
Chwastów i pielenia będziesz mieć mniej w tym roku. Czyli, że nie ma tego złego co by
na dobre nie wyszło.

Pozdrawiam, Jerzy

25. Data: 2003-10-15 12:15:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak razem z liścmi?
> Ale mam nadzieję, że miałaś rękawiczki na dłoniach?
> Chwastów i pielenia będziesz mieć mniej w tym roku. Czyli, że nie ma tego
złego co by na dobre nie wyszło.

Myślałeś, że jadłam te owoce razem z sokiem absorbowanym przez skórę? :-)

Pozdrawiam, Basia.

26. Data: 2003-10-15 12:21:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
>
> Prosze mnie tę gwarę przetłumaczyć tak bym zrozumiał.
> Pozdrawiam ;-)
> Wiem, ze trudno będzie, nie mniej spróbuj... :-)))

Skąd, przecież ma się trochę wprawy:-) Ale naukowo nie będzie, o to trzeba
botanika prosić;-D
Pędy bluszczu - długie, cienkie, wijące się lekko, wspinające, z korzonkami
przybyszowymi, liście u gatunku trójklapowane. Właściwie dwuwymiarowe.
Pęd kwitnący - zupełnie inna architektura - przypomina gałąź krzewu, żadnych
korzonków, liście znacznie większe i całobrzegie.
Po zasadzonkowaniu tegoż - uzyskuje się formę 'Arborescens', czyli cosik w
rodzalu krzaczka, pięknie kwitnącego i owocującego (kwiaty trochę podobne do
kwiatów winorośli, ale os znacznie więcej).
Nowe pędy powinny być też: kwitnące, owocujące, z liśćmi całobrzegimi,
wznodzące się krzaczasto.

A u mnie z boku wyrasta pęd "pnący" w charakterze - czyli rewersja=powrót do
formy wyjściowej.

I tyle.

Pozdrawiam, Basia.

27. Data: 2003-10-15 13:04:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmje0s$q2r$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> wznodzące się krzaczasto.
>
> A u mnie z boku wyrasta pęd "pnący" w charakterze - czyli rewersja=powrót

Dobre :-))) A bardziej skomplikowanie nie można???
Bo dalej nic nie wiem... :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

28. Data: 2003-10-15 13:11:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobre :-))) A bardziej skomplikowanie nie można???
> Bo dalej nic nie wiem... :-(
http://www.hear.org/starr/hiplants/images/thumbnails
/html/hedera_helix_thumb
nails.htm

Drugi od lewej w górnym rzędzie - "zwykły", pnący pęd
Pierwszy od lewej w drugim rzędzie - pęd kwitnący.

Widzisz różnicę?

Pozdrawiam, Basia.

29. Data: 2003-10-20 20:25:45

Temat: Odp: Ochrona
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmi3sn$fho$...@a...news.tpi.pl...

> wlasnosci.

> Dobry pomysł. Może pękną ze śmiechu.

Jesli to do nich nie przemawia to ustawa o ochronie srodowiska wywolalaby
jeszcze burzliwsze reakcje.

Elfir

30. Data: 2003-10-20 20:39:34

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@g...SKASUJ.TO.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bmiucf$frc$...@i...gazeta.pl...

> Elfirko czy masz na myśli jakieś konkretne paragrafy ( jeśli tak to je
zacytuj) czy też książki jako takie?
> I co Basia ma nimi w nich rzucać? Dobrze wnioskuję?
Kodeks cywiliny mam w pracy - pracuje z nieruchomosciami i naruszanie terenu
nieruchomosci nalezacej do danego wlasciciela (w tym przypadku Wspolnoty
Mieszkaniowej) zdarza sie nader czesto. Czasami sprawa trafia rowniez do
sadu, i czasami za niemalze glupstwa. Ale zgodnie z twierdzeniem moj
dom(moja nieruchomosc)- moja twierdza, cudza wlasnosc zgodnie z prawem jest
nietykalna. Osoby (a raczej firmy i miasto Poznan) naruszajace ja narazaja
sie na placenie calkiem sporych odszkodowan (naruszenie prywatnego terenu o
25 cm: Wspolnota Mieszkaniowa vs Zarzad Drog Miejskich - polubownie
odszkodowanie na kwote 2 000zl z przywroceniem dzialki do stanu
pierwotnego).
A kodeks karny? Gdyby ci ktos wszedl do domu i zaczal niszczyc sprzety, to
bys tez na Policje dzwonil. Nie znam nr paragrafu, ale moge sie zalozyc, ze
jest tam cos o niszczeniu i kradziezy cudzej wlasnosci.

Elfir

proszę mi tłumaczyć
Rok w ogrodzie - program ogrodniczy po polsku
Pigwy, brówki amerykańskie.
czosnek chinski
Imperata cylindrica 'Red Baron"