Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?

11. Data: 2003-09-22 06:42:23

Temat: Re: Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bkl2jc$8rv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dedukcja - pochodzenie, rejon sprzedaży. Najbliższe rafy to w Egipcie.

Ale oni już je chronią i nawet ziarenka piasku z morza nie wolno wywiezć...

Pozdrawiam
Ewa

12. Data: 2003-09-22 07:27:08

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..

> Maly Slownik Jezyka Polskiego:
> piasek - luzna skala osadowa skladajaca sie glownie z ziarn kwarcu.
>
> "Piasek wapienny" kojarzy mi sie z takimi nazwami jak "maslo roslinne",
> "demokracja socjalistyczna", "kawa zbozowa", czy "piwo bezalkoholowe".

Michale, zobacz:
Skład mineralny piasku jest bardzo zróżnicowany:
http://wiem.onet.pl/wiem/004d20.html
pozdr. Jerzy

13. Data: 2003-09-22 07:39:45

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> l...

[...]

> Szukam po prostu tańszego źródła lokalnego w Polsce bo $50 za torbę
> 50 funtową piasku to się wydaje *trochę* za dużo :-)

http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/2049.htm
Aragonit - bezbarwny, białawy lub żółtawy. W normalnych warunkach nietrwały,
z biegiem czasu przechodzi w kalcyt. Pospolity składnik skorup i szkieletów
organizmów współczesnych, główny składnik pereł. Niekiedy powstaje wskutek
procesów hydrodermalnych, krystalizuje z wód gorących źródeł ( Karlowe Wary )
lub tworzy nacieki w jaskiniach. W Polsce występuje na Górnym i Dolnym Śląsku.

W użyciu przeważnie znajduje się naturalny węglan wapnia, niekiedy jednak
otrzymuje się go przez działanie dwutlenkiem węgla na roztwór wodorotlenku
wapniowego :

Ca(OH)2 + CO2 &#177; CaCO3 + H2O

Naturalny węglan wapnia jest stosowany w budownictwie ( wapień, marmur ) oraz
jako surowiec do otrzymywania wapna palonego ( wapień ). Kreda mielony i
strącany węglan wapnia są używane w budownictwie, jako napełniacz gumy,
papieru, linoleum, składnik pasty do zębów.
[...]

Nazbieraj sobie muszli i tylko poszukaj kogoś z młynem.
pozdrawiam Jerzy

14. Data: 2003-09-22 09:14:43

Temat: Odp: Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkm901

> pozdrawiam Jerzy

Czyżby to TEN Jerzy???
Powiedz Stary gdzieś Ty był???
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2003-09-22 11:02:36

Temat: Re: Odp: Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?
Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nie widzisz, że to tamten!
;-)))
pozdrawiam Jerzy

16. Data: 2003-09-22 11:13:17

Temat: Odp: Odp: Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkmksc$5gc$...@i...gazeta.pl...

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

> Nie widzisz, że to tamten!
> ;-)))
> pozdrawiam Jerzy

No wreszcie przyzwoity poziom poczucia humoru :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2003-09-22 11:26:47

Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dyskusyjnych napisał:bkmksc$5gc$...@i...gazeta.pl...

> No wreszcie przyzwoity poziom poczucia humoru :-)

Januszu, czy aby nie przesadzasz zbytnio?
Parę razy przeczytałem o opluwaniu monitora i pare razy sam o mało co tego
nie uczyniłem.
Oby nie było gorzej.
Pozdrawiam Jerzy

18. Data: 2003-09-22 13:45:50

Od: "Miko" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> "Piasek wapienny" kojarzy mi sie z takimi nazwami jak "maslo
> roslinne", "demokracja socjalistyczna", "kawa zbozowa", czy "piwo

Tyle że geologicznie piasek to luźna (niespojona) skała osadowa,
utworzona
z ziaren o wielkości od (0,05 mm? nie pamiętam) do 2 mm.
Powyżej już jest żwir. W zależności od składu mineralnego mówimy o
piaskach
kwarcowych, dolomitycznych, wapiennych, itd.
W Polsce jeżeli są to są to wapienie rozdrabniane są mechanicznie do
frakcji piaskowej i są ostrokrawędziste.
Piaski w Polsce składają się przede wszystkim z kwarcu (trzeciorzędowe
praktycznie tylko), najmłodsze zawierają także skalenie potasowe i
plagioklazy,
biotyt, hematyt, granaty i cyrkony. Najlepiej wysortowane są piaski
poddawane
działaniu wiatru (Nar. Park Słowiński) najgorzej rzeczne.
:P
Pozdr
Miko

19. Data: 2003-09-22 22:49:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Miko" <m...@y...com> wrote in message news:bkmueu$o7d$1@news.atman.pl...
> [...]
> Powyżej już jest żwir. W zależności od składu mineralnego mówimy o
> piaskach kwarcowych, dolomitycznych, wapiennych, itd.

Ha, czyli słownik się myli :-))

> W Polsce jeżeli są to są to wapienie rozdrabniane są mechanicznie do
> frakcji piaskowej i są ostrokrawędziste.

Takie są dla mnie niestety niezbyt ok.

> Piaski w Polsce składają się przede wszystkim z kwarcu (trzeciorzędowe
> praktycznie tylko), najmłodsze zawierają także skalenie potasowe i
> plagioklazy, biotyt, hematyt, granaty i cyrkony.

Czyli praktycznie nie ma większych szans na znalezienie takiego
piasku w Polsce? Trzebaby go sprowadzić?

> Najlepiej wysortowane są piaski
> poddawane działaniu wiatru (Nar. Park Słowiński) najgorzej rzeczne. :P

Przez sortowanie rozumiesz ujednolicenie jego granulacji?

20. Data: 2003-09-23 12:36:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Michale, zobacz:
> Skład mineralny piasku jest bardzo zróżnicowany:
> http://wiem.onet.pl/wiem/004d20.html

Ja te strone ogladalem juz dawno, ale definicja ze slownika
bardziej zgadza sie z moim odczuciem slowa "piasek".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz