Płeć mózgu

1. Data: 2000-05-28 13:00:29

Temat: Płeć mózgu
Od: Janusz Harasimowicz <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie a propos książki "Płeć mózgu" (choć nie tylko jej,
generalnie chodzi o psychofizjologię k/m).
Czy ktoś może przybliżyć mi różnice (szczególnie interesuje mnie ich
podłoże) między psychiką kobiety i mężczyzny, ew. przytoczyć fragmenty
na ten temat z powyższej książeczki?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2000-05-28 14:23:29

Temat: Re: Płeć mózgu
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Harasimowicz wrote:
> [...]
> Czy ktoś może przybliżyć mi różnice (szczególnie interesuje mnie ich
> podłoże) między psychiką kobiety i mężczyzny, ew. przytoczyć fragmenty

O dzisus! Nie! Znowu się zaczyna mitologia... :((

Arek

--
Pierwsza polska bajka animowana 3D !
http://www.elita.pl/swojaki/

1. Data: 2000-05-28 17:05:01

Od: "MałGosia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Harasimowicz" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Czy ktoś może przybliżyć mi różnice (szczególnie interesuje mnie ich
> podłoże) między psychiką kobiety i mężczyzny, ew. przytoczyć

A nie prosciej SAMEMU przeczytac?

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2000-05-28 21:00:11

Temat: Odp: Płeć mózgu
Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Harasimowicz <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
> Czy ktoś może przybliżyć mi różnice (szczególnie interesuje mnie ich
> podłoże) między psychiką kobiety i mężczyzny, ew. przytoczyć fragmenty

Podloze moze byc jedno - organiczne. Pewne roznice sa oczywiste ;)) Sa takze
roznice natury psychicznej. Na zachowanie wplywaja np. hormony plciowe. Sa
tez roznice w budowie mozgu. Istnieje pewna roznica w objetosciach mozgow,
ale ilosc neuronow jest taka sama, a to one sa przeciez odpowiedzialne za
przetwarzanie informacji. Kobiety maja lepiej rozwiniete zdolnosci werbalne,
dlatego pewnie ogolnie lepiej wyslawiaja sie niz faceci :)) Faceci lepsi sa
w abstrakcyjnym mysleniu, dlatego pewnie lepsi sa w matmie. Dlatego
denerwuje mnie sztuczne zrownywanie pod kazdym wzgledem zdolnosci kobiet i
mezczyzn. Jedni i drudzy posiadaja pewne umiejetnosci, ktorym trzeba dac jak
najlepszy wyraz, w odpowiednich aktywnosciach.

1. Data: 2000-05-28 21:19:39

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Paker wrote in message ...

> [...]
jak
>najlepszy wyraz, w odpowiednich aktywnosciach.

Jak najbardziej zgadzam sie z powyzszym twierdzeniem.
Choc jestem za rownouprawnieniem kobiet, to tylko tam, gdzie to
rownouprawnienie moze miec miejsce.

jakub

1. Data: 2000-05-28 21:27:49

Temat: Re: Odp: Płeć mózgu
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paker wrote:
> Podloze moze byc jedno - organiczne. Pewne roznice sa oczywiste ;)) Sa takze
[..]
> najlepszy wyraz, w odpowiednich aktywnosciach.

Bucha cha cha cha cha cha !!!!

Sorki wodzu, ale takich bzdur to już tu dawno nie widziałem.
Dawno czyli gdzieś z kilkanaście tygodni.

Oj... jak to ludzie wierzą w krasnoludki...

ubawiony
Arek

1. Data: 2000-05-29 07:21:49

Temat: Odp: Odp: Płeć mózgu
Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Astec SA <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...
> [...]
>
> Sorki wodzu, ale takich bzdur to już tu dawno nie widziałem.
> Dawno czyli gdzieś z kilkanaście tygodni.
>
> Oj... jak to ludzie wierzą w krasnoludki...

To wez na chwilke sie oderwij od "Tygryska i przyjaciol" i zejdz na ziemie.
Oczywiscie Twoj przekaz nie zawiera zadnych merytorycznych tresci na
poparcie Twojego glupawego rozbawienia. Moze zacytuj jakies zrodlo, na
podstawie ktorego wyciagasz takie wnioski. Mam nadzieje, ze nie jest to
wylacznie efekt Twoich przemyslen, oparty o wiedze jedynie w Twojej glowie,
bo jesli tak, to jest ona zupelnie pusta.

1. Data: 2000-05-29 22:28:27

Od: "psychopatol" <h...@c...w.dupe> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam nic ni wim, ale jak już się wtrącam to powiem, że nie chodzi o
percepcyjny filtr emocjonalny, bo tu różnicy raczej nie ma. a różnice,
abstrakcja i języki czy cosik to wnioski z statystyk, ale możliwe. Chodzi
raczej o to, że my ludzie mózg mamy na całym ciele. I każdy bodziec na
naszym ciele uczestniczy w percepcji, integracji informacji, która dzieki
mechanizmowi uwagi zostaje zauważona i zarejestrowana w określony sposób. To
w jaki sposób jesteśmy zbudowani wpływa na to jak odczuwamy świat, a jego
sobie reprezentujemy w mózgu. Każde doświadczenie jest skojażone z bodźcami
oraz zabarwione afektywnie bo przepuszczone przez emocjonalny filtr, który
przypisuje do każdego doznania stopień przyjemności lub odwrotnie. Zatem
kobieta i mężczyzna inaczej odczuwa ten świat. Ta różnica może jest
niewielka, ale jeśli już to dotyczy całości. Od osobowości, zróżnicowanych
doświadczeń itp.
Ale co można powiedzieć, chyba że się zmieni płeć.

1. Data: 2000-06-01 10:09:18

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paker <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:hUoY4.43926$z...@n...tpnet.pl...

> [...]
> wylacznie efekt Twoich przemyslen, oparty o wiedze jedynie w Twojej
glowie,
> bo jesli tak, to jest ona zupelnie pusta.

Nie przejmuj sie. Astec SA znany jest z tego, ze swoje wypowiedzi opiera
wylacznie na wlasnych poboznych zyczeniach, ignorujac calkowicie nie tylko
zgromadzona rzetelnie wiedze naukowa, ale takze dostarczane na kazdym kroku
fakty z zycia wziete. Ostatecznie to bardzo wygodnie nie przyjmowac pewnych
rzeczy do wiadomosci, o ile kloci sie to z naszymi od dawna wyrobionymi
pogladami, w ktore na dodatek fanatycznie wierzymy. :)

Pozdrawiam,
Diana

Czy ...
problem z nauczycielka